K
kirkonrotta
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Voi miehiä;26935763:Meillä mies tienaa puolet enemmän kuin minä. Molemmat akateemisesti koulutettuja. Naimisissa ollaan. Minun ala on pienipalkkainen ja hänen kai keskitasoa. On myös seurustelun alkuaikoina kuvitellut mun pääsevän hyville palkoille, kun valmistun, mutta itseasiassa sain vähemmän käteen isomman veroprosentin takia. On alkanut pikku hiljaa hiffata, että se meidään perheessä tienaa enemmän ja minä maksan minkä pystyn. Jos kuittailua on tullut, niin olen sanonut että tiesit mihin ryhdyit ja sori jos mun ammatissa ei vaan tienaa enempää (vuosilisät joo, mutten silti yllä hänen tasolleen palkassa). Ja, että jos ei kelpaa, niin lähteköön kävelee. On sitten ollut hiljaa. Muutaman kerran saanut tämän sille sanoa. Maksaa kyllä enemmän, esim. vakuutukset, enemmän vedestä ja sähköstä. Mulla taas on päivähoitomaksut ja kaikki lapsen vaate- ja muut menot.
Näinhän tämä usein menee. Vaikka koulutus olisi samaa tasoakin (eli yhtä pitkä ja akateeminen), loppupeleissä mies tienaa usein enemmän. Noinhan se meilläkin menee. Mies maksaa enemmän ja minä sen minkä pystyn! Eli niitä sähkölaskuja pienempiä laskuja. Lapsen menot tuntuu aika usein jäävän naisille. Ja niitä ei jostakin syystä sitten pidetä juuri minään. Ihan kuin ne vaatteet, harrastukset ja kampaajalaskut (tyttö, joo) ei mitään maksaisi. Joinakin kuukausina niistä tulee pitkä penni.