riittäisikö elämäsi sisällöksi mies ja lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elämä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No todellakin. Mä en ikinä, en ikinä voisi tehdä noille sitä, et menisin itseni tappamaan. Ihan tiedän kokemuksesta minkä taakan se heille jättää.

Elämässä on paljon muutakin kuin työ.

[QUOTE="vieras";26102832]No todellakin. Mä en ikinä, en ikinä voisi tehdä noille sitä, et menisin itseni tappamaan. Ihan tiedän kokemuksesta minkä taakan se heille jättää.

Elämässä on paljon muutakin kuin työ.[/QUOTE]

Mutta te ette tiedä mitä on olla miehen elätettävänä.

Minusta tuntuu hurjalta ajatus toisista ihmisistä MINUN elämäni sisältönä... Siis mitä tarkalleen ottaen tarkoitat? Että elämässä ei olisi mitään muuta osa-alueita, kuin lapsi ja mies... No lapseen saa vauva- ja taaperoaikana varmaan hukutettua kaikki energiansa mutta entä kun hän kasvaa? Tuollainen mutsi kuulostaisi aika riippakiveltä. Myös puolisona kuulostaisi jäätävältä, että elämässä ei olisi mitään muuta osa-alueita....
Ei kai elämä ole työstäkään riippuvainen mutta jotain kodin ulkopuolista hommaisin- opiskelua, vapaaehtoistyötä, mitä tahansa...

[QUOTE="elämä";26102843]Mutta te ette tiedä mitä on olla miehen elätettävänä.[/QUOTE]

Mistäs sä tiedät kuinka paljon mun mies mua elättää?

Meeppä jakaa vaikka mainoksia niin saat taskurahaa.

Lue lähihoitajaks, ihan varmasti on töitä.

[QUOTE="elämä";26102819]`Jos muuta et saisi niin haluaisitko elää?jos et saisi ikinä töitä yms.[/QUOTE]

Kyl mie aina jotain muutakin siihen kehittelisin. Vaikka sitten noita min rakkaita palapelien rakenteluja. Mut mie oon hyvä aina kehittämään jotakin. Oon usein elämässäni ollut tilanteessa, ettei oo mahdollista virallisesti opiskella tai käydä töissä, silti oon saanut järjen päässäni pysymään.

Ei...mutta en mä töitä tarvitse, jotta saan elämääni sisältöä. Tälläkin hetkellä mulla on niin paljon harrastuksia, että työkuvioita on vaikea sovitella niiden väliin :D

[QUOTE="vieras";26102862]Mistäs sä tiedät kuinka paljon mun mies mua elättää?

Meeppä jakaa vaikka mainoksia niin saat taskurahaa.

Lue lähihoitajaks, ihan varmasti on töitä.[/QUOTE]

En pääse lähihoitajaksi. Ja koen että elämäni on eletty. Turha jatkaa samaa rataa.

Siis ihan pelkkä mies ja lapsi? Ei edes käsitöitä, lukemista, kodin remontointia, ystäviä, matkustelua, koiraa, liikuntaa, välillä omaa aikaa jne?

Ei tuollaisena ollenkaan tai ehkä vauvan ekat elinviikot juuri ja juuri.

Muuten kyllä viihdyn kotona lasten ollessa pieniä, en kaipaa töihin tms kunhan ympäriltä muuten löytyy ihmisiä ja tekemistä sopivasti.

Koko elämä taas ilman opiskeluja ja töitä, pelkästään perheen ehdoilla ei houkuta. En halua kymmentä lasta ja elää vuosikymmenestä toiseen pikkulapsiarkea ja taas yksin kotirouvana touhuaminen lasten ollessa isoja ei sekään kuulosta kivalta. Jotain muuta sisältöä kaipaan. Jos ei töitä niin opintoja, jotain järjestötoimintaa tai harrastuksen joka tempaa mukaan liki jokapäiväisesti.

[QUOTE="elämä";26102880]En pääse lähihoitajaksi. Ja koen että elämäni on eletty. Turha jatkaa samaa rataa.[/QUOTE]

Kai sitä kokee, että elämä on eletty, jos on jumahtanut kotiin ja masentunut. Nyt heti ekaksi kertomaan noista tunteista IRL - miehelle tai ammattiavulle ja sitten katsomaan., mitä se elämä vois tarjota.
Masentuneena sitä näköala kapenee ja joutuu tuollaiseen kierteeseen.

[QUOTE="elämä";26102819]`Jos muuta et saisi niin haluaisitko elää?jos et saisi ikinä töitä yms.[/QUOTE]

jos muuta ei kertakaikkiaan olisi niin riittäisi, koska siina olisi kuitenkin ne kaksi maailman rakkainta ja tärkeintä asiaa.

Jos kuitenkin saa olla harrastuksia ja kavereita, niin kyllä riittäisi, pelkkä lapsikin riittäisi. Vähän vaikeasti ymmärrettävä kysymys tosin. Työ ei ole mulle todellakaan tärkein jos muuten tulisin toimeen, olematta kuitenkaan sosiaalipummi.

[QUOTE="niin";26102910]Kai sitä kokee, että elämä on eletty, jos on jumahtanut kotiin ja masentunut. Nyt heti ekaksi kertomaan noista tunteista IRL - miehelle tai ammattiavulle ja sitten katsomaan., mitä se elämä vois tarjota.
Masentuneena sitä näköala kapenee ja joutuu tuollaiseen kierteeseen.[/QUOTE]

On kerrottu,ei auta.

Ei riittäisi muttei kyllä riittäisi myöskään mies, lapsi ja työ. Kyllä mun elämänsisällön pitää ainakin koostua paaalljon laajemmista kuvioista mukaan ainakin ystävät, tuttavat, lähisuku, harrastukset ja puuhailut jnejnejne Työkin on elämänkokonaisuudesta itselle vain pieni palanen ehkä 5 %. yksittäisiä palasia ilman voisin elää mutten kyllä ilman miestä, lapsia tai ystäviä.

No ei tietenkään riittäisi, ahdistuisin varmasti nopeasti. Täytyy olla omia haasteita, joita tarjoavat työ ja opiskelu.

Minulla ei vielä ole lasta, enkä ole ihan varma haluanko edes yrittää saada lasta joskus tulevaisuudessa. Olen kuitenkin paljon tätä miettinyt, ja tämän palstan kauttakin osittain yrittänyt selvittää, mikä suhtautumiseni perhe-elämään on.

Ehdottomasti se ei saisi, eikä voisi olla elämäni koko sisältö. Olisin kamalan huono äiti, jos niin kävisi. Siis minulla pitäisi olla aikaa omille harrastuksilleni, rauhoittumiselle ja saavutuksille. En siis tiedä, onko yhtälö mahdollinen. Siksi perhehaaveetkin ovat vasta harkinnassa.

Yhteistyössä