Riisille kastike?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riisella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Helppoakin helpompi kastike riisille (tai mille tahansa) on kuullottaa sipulia, sekaan ruokakermaa ja pikkusen soijaa. Mutta mutta saakos 8kk ikäiselle vielä laittaa ruokakermaa..? Entäs jos teet ihan perinteisesti ruskistamalla jauhoja ja rasvaa ja siihen vaikka sekaan sipulia tms?

Jauhelihaa tomaattikastikkeessa tai kaurakermakastikkeessa
Tai broilerinpalasista tehtyä kastiketta esim kaurakermalla
Tai hernemaissipaprikaa ja jauhkaria (risottoa)
Tai tonnikalaa

meidän 9 kk syö broikkukastiketta riisin kanssa. teen sen maustamattoamasta broikunsuikaleesta ja maustan itse sipulilla, valkosipulilla, kanelilla, kurkumalla, paprikajauheella ja pikku ripsauksella mustapippuria. broikku kypsennetään öljyssä pannulla ja sekaan viskataan mausteet (toki sipulikin kypsäksi). suurukseksi tarkoitetut jauhot viskataan broilerin sekaan ruskistamatta ja vettä perään. keitetään 5-10 minsaa, niin että jauhot ehtivät turvota ja kypsyä. Sitten sauvalla isoimmat kököt pienemmiksi ja kastike on valmis syötäväksi.

Toi kaurakerma on semmonen vihreä tötsä, yleensä muiden kermatuotteiden vieressä kaupassa. Samaan sarjaan kuuluu kauramaito yms. Se on siis yli 1v ikäisille mahdollinen jos lehmis ei sovi.

Meillä on tehty riisin kanssa hedelmäinen kastike, johon olen laittanut mangososetta, ananasmurskaa, currya ja perunajauheella suurustanut ja tietenkin vettä. Ja kastikkeen olen tehnyt joko possuruoalle tai kanalle.

Yhteistyössä