Riidasta selibaattiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puolikuuta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puolikuuta

Vieras
Onkohan kovinkin yleistä tämä, että kun puolison kanssa tulee erimielisyyttä tai riitaa, niin se automaattisesti johtaa siihen ettei seksiä harrasteta?

Sitten kun puoliso on pitkävihainen, sitä "hommaa" ei sitten tehdä ja sillä siisti.

Ajan kuluessa riita on unohdettu, mutta silti ei pysty tuosta vaan aloittamaan mitään intiimiä.

Siis tähän on taas tultu että selibaattiin verrattavaa touhua tää on ollut tälläiselle "aktiiviselle" eläjälle.

Onko ketään paria jotka voi vihan välissä nusasta ja jatkaa mökötystä? epäilen....

Vaikeatahan se on rakastella ihmisen kanssa, jota kohtaan mitään rakkauden tunteita ei ole tai ne tunteet ovat tilapäisesti hautautuneet kuonan alle.

Riidan pelkkä unohtaminen tuskin auttaa, vaan töitä on tehtävä että luottamus ja hellyydentunteet palaavat riitaa edeltävälle tasolle.

Minulla oli aikoinaan nainen, joka saattoi kesken riidan ilmoittaa halunsa lihallisten ilojen harrastamiseen. Minusta se oli todella käsittämätöntä, mutta enhän minä toki kieltänynytkään. Kun vaatteet oli taas saatu päälle, sain taas kuulla kunniani. ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja Inhorealisti1:
Minulla oli aikoinaan nainen, joka saattoi kesken riidan ilmoittaa halunsa lihallisten ilojen harrastamiseen. Minusta se oli todella käsittämätöntä, mutta enhän minä toki kieltänynytkään. Kun vaatteet oli taas saatu päälle, sain taas kuulla kunniani. ;-)

Ihmeellinen onkaan ihmisen mieli. =) Aika jännää olisi tuo.Luulen että mieheni suuttuisi entisestään jos menisin noin tekemään. heh heh

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo -06:
Aloittajan teksti oli kuin omalta näppäimistöltäni.

kohtalotovereita niinkö ;) meillä vaan emäntä on se joka ei oikein osaa riidellä asiaa loppuun ja sopia. Mielummin mököttää, en tiedä onko se jonkinlaista mielenosoitusta minulle, kaikkein läheisimmälle ihmiselle, en tiedä?
Miksi "me" emme koskaan kohdanneet?

Ihmeellinen onkaan ihmisen mieli. =) Aika jännää olisi tuo.Luulen että mieheni suuttuisi entisestään jos menisin noin tekemään. heh heh[/quote]

En minä ainakaan suuttunut, mutta epäuskosta meinasi pallea salpautua. Ja vielä toistamiseen kun riita jatkui siitä, mihin se oli ennen vaakamamboa jäänyt. Minä olin kuvitellut, että sovintoseksi hoisi jo asian kuntoon. Mutta eihän se ollutkaan sovintoseksiä vaan jonkinmoinen seksitauko.

Alkuperäinen kirjoittaja puolikuuta:
Onkohan kovinkin yleistä tämä, että kun puolison kanssa tulee erimielisyyttä tai riitaa, niin se automaattisesti johtaa siihen ettei seksiä harrasteta?

Sitten kun puoliso on pitkävihainen, sitä "hommaa" ei sitten tehdä ja sillä siisti.

Ajan kuluessa riita on unohdettu, mutta silti ei pysty tuosta vaan aloittamaan mitään intiimiä.

Siis tähän on taas tultu että selibaattiin verrattavaa touhua tää on ollut tälläiselle "aktiiviselle" eläjälle.

Onko ketään paria jotka voi vihan välissä nusasta ja jatkaa mökötystä? epäilen....

Pitkävihaisuus on paha asia. Se tekee kaikille ( perheeseen kuuluville ) asiat ahdistaviksi. Se että onko tunnepuoli oikeasti kunnossa, voi paljonkin vaikuttaa halukkuuteen olla pitkävihainen.

Alkuperäinen kirjoittaja ...M...:
Alkuperäinen kirjoittaja puolikuuta:

Pitkävihaisuus on paha asia. Se tekee kaikille ( perheeseen kuuluville ) asiat ahdistaviksi. Se että onko tunnepuoli oikeasti kunnossa, voi paljonkin vaikuttaa halukkuuteen olla pitkävihainen.

Tuota olen itsekkin miettinyt, olisko se osasyy? Mutta mitään sellaista oikeeta rakkautta kumpikaan ei taida tuntea, se on vaan sellaista kiintymystä ja sitä että arki ja hommat toimii hyvin.
Nyt moni kauhistelee ettei rakkautta, ei sitä sit edes kaipaakaan kun ollaan menty elämänjunassa jo jonkun matkaa ;)
Jotenkin nuo rakkauspuheet kuuluu teinien suuhun kuin tälläisen aikuisen, voin olla väärässäkin.

En mielestäni ole pitkävihainen, mutta mököttämään joskus sorrun. Riita voi jäädä "päällekin". Siis ettei osaa yhtä äkkiä olla olematta vihainen tai vain etäinen. Ja silloin ollaan ilman seksiä.
MIKSI? Koska jos olen vihainen, ei halua olla mieliksi tai hellä, en edes lähellä toista. Kuinka voisin siis halutakaan seksiä?

Valitettavasti mieheni ei osaa riitatilanteita helpottaakaan...

Joskus tuntuu ettei minulla olisi oikeutta negatiivisiin tunteisiin (naisenhan kuuluu olla hellä ja lempeä) Mies suuttuu, jos minä suutun, tai en lepy "viitee minuttiin". Riidasta voi myös jäädä pahamieli, eikä sekään käy, vaan hän loukkaantuu (uudestaan)...

YKSI HALAUS, ilman viittausta seksiin.Siis pelkkä hellyyden ja välittämisen osoitus, anteeksipyyntö riidasta (sama kenen vika)

minulle ei muuta tarvittaisi

Kun olen kokenut, ettei mieheni rakasta minua (kaiken moitteen ja haukkumisen ja arvostelun ja hyväksymättömyyden myötä), ei vaan yhtään tee mieli seksiä. Hänen läheisyyttäänkään ei sen takia, kun aina tunkee penistään minuun kiinni. En kuitenkaan ole tähän haluttomuuteen tyytyväinen vaan haluaisin olla se nainen, jonka mieheni haluaa ja jota hän ihailee. Niin päin kuitenkin, että hän ensin hyväksyy minut, eikä niin, että hän hyväksyy sitten kun saa...

Mitä avuksi? Itse ajattelen, että meitä auttaisi 'yhteinen mukava tekeminen/meneminen' (tanssimaan, elokuviin, ulos syömään, konserttiin, teatteriin), mutta mieheni ei halua (ilmeisesti sen takia, että emme voi ottaa mitään hänen alkoholiongelmansa aiheuttamien ongelmien seurauksena). Hän haluaa vaan, että minäkin tekisin hommia kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Seksiä kaipaava ja pelkäävä:
Kun olen kokenut, ettei mieheni rakasta minua (kaiken moitteen ja haukkumisen ja arvostelun ja hyväksymättömyyden myötä), ei vaan yhtään tee mieli seksiä. Hänen läheisyyttäänkään ei sen takia, kun aina tunkee penistään minuun kiinni. En kuitenkaan ole tähän haluttomuuteen tyytyväinen vaan haluaisin olla se nainen, jonka mieheni haluaa ja jota hän ihailee. Niin päin kuitenkin, että hän ensin hyväksyy minut, eikä niin, että hän hyväksyy sitten kun saa...

Mitä avuksi? Itse ajattelen, että meitä auttaisi 'yhteinen mukava tekeminen/meneminen' (tanssimaan, elokuviin, ulos syömään, konserttiin, teatteriin), mutta mieheni ei halua (ilmeisesti sen takia, että emme voi ottaa mitään hänen alkoholiongelmansa aiheuttamien ongelmien seurauksena). Hän haluaa vaan, että minäkin tekisin hommia kotona.

Jännä juttu muuten, että joku asiaa tutkinut on sanonut, että moni mies pääsee seksin avulla kosketuksiin oman tunnelämänsä kanssa. Paradoksi on tässä se, että tunne pitää naiselle olla ensin kunnossa, ennen kuin useimmiten seksiin on halujakaan.

Jos jompikumpi teistä murtautuisi ulos tuosta kuviosta, niin paraneminen kaikilla alueilla voisi alkaa. Jomman kumman on tehtävä siirto tai sitten keskustelette siitä, että kumpikin yrittää. Vie muuten kauan aikaa tuon muutoksen rutinoituminen. Ja välillä takapakkiakin ja sitten tulee jo uudet ongelmat! :)

Ex-vaimo ei pystynyt olemaan kahta viikkoa ilman seksiä, mutta kuukauden mykkäkoulukaan ei ollut harvinaisuus. Joskus kävi niin, että kuulin vihellyksen makuuhuoneesta ja kun menin sinne katsomaan, oli exä kontillaan sängyllä takapuoli paljaana.

Hommat hoidettiin ja mykkäkoulu jatkui...

Sitten selvisi, että seksiä harrastettiin myös muiden miesten kanssa - oltiinpa mykkäkoulussa tai puheväleissä.

Tuttua. Tuo aloituksesi itse asiassa helpottaa nykyisessä tilanteessa, kiitos.

Missään aikaisemmassa suhteessa ei tällaista seksihiipumista ole tapahtunut, kohtalaisesta riitelystä huolimatta. Voin itse ihan hyvin jättää joitakin asioita pauselle, ja vain rakastella tarvittaessa.
Tykkäsin aina sovintoseksistä ennen, mutta nykyään siis sitäkään ei saa koska mies ei lämpene sovintoseksille, vaikka sitten haluaisikin. Eikä totisesti seksille kesken riidan!
Pitkä aika ennätti kulua sitten edellisen riidan, ennen intiimiä. Enkä ole edes riidellyt, sitten puoleen vuoteen ainakaan. Kaikkeen sitä alkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Seksiä kaipaava ja pelkäävä:

Mies ei rakasta eikä kunnioita toiveitasi. Ei tuo ole kovin ihmeellistä ole, jos halut katoaa. Miksi ajattelet vain miehen toiveita ja etkö näe kun mies manipuloi. Eikö sinulla ole omaa tahtoa. Ensin sinun pitäisi keskittyä itseesi ja miettiä mitä haluat ja toivoisit mieheltäsi. Muuten käy niin, että alat joko inhoamaan seksiä tai pakotat itsesi väkisin miehesi mieliksi ja se mikä voi olla vastenmielistä, koska et pidä itseäsi haluttavana naisena miehen silmissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Inhorealisti1:
Ihmeellinen onkaan ihmisen mieli. =) Aika jännää olisi tuo.Luulen että mieheni suuttuisi entisestään jos menisin noin tekemään. heh heh

En minä ainakaan suuttunut, mutta epäuskosta meinasi pallea salpautua. Ja vielä toistamiseen kun riita jatkui siitä, mihin se oli ennen vaakamamboa jäänyt. Minä olin kuvitellut, että sovintoseksi hoisi jo asian kuntoon. Mutta eihän se ollutkaan sovintoseksiä vaan jonkinmoinen seksitauko.[/quote]

Mä voisin olla tuo nainen. Riitan tuottama adrenaliini (ja aggressio) saa mut ihan kuumaksi! Mahtavaa seksiä. Mutta ei sillä nussimisella se asia ratkea. Kyllä se pitää ihan muita kautta sopia.

Olen myös sitä mieltä, että ns. sovintoseksiä ei ole olemassakaan. Tai ainakin se olisi mielestäni kuvottavaa, aivan kuten sääliseksikin...

No minä olen sen sovintoseksin ymmärtänyt niin, että riita sovitaan ensin ja seksi siihen päälle muuttaa ne vihantunteet vapautuneeseen rakkaudentunteeseen. Jotenkin siinä tulee vaan sellainen vapautunut olo.

Yhteistyössä