Rhodos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enjaksakirjautua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enjaksakirjautua

Vieras
kertokaas Rhodoksen matkaajat hyviä vinkkejä minne siellä kannatta mennä+lapsiystävällisiä hotelleja! Waterparkkiin ainakin ja Jumboon, mutta minne muualle? kitos kovasti jos joku rhodoksella käynyt viitsii kertoa edes jotain! ja mikä olis hyvä ajankohta (ei liian kuumaa eikä kylmää) :)

onhan siellä noita paikkoja,perhoslaako,lähteet. riippuu siitä minkäikäisiä lapsia. rantoja löytyy hyviä kauempaa kun ihan keskustan tuntumasta. että jos teillä on mahdollisuus autoon niin sillä pääsee suhautteleen hyvin. liikenne on tosin kamala. mun täti asuu siellä,on tullut saari kierrettyä miljoona kertaa. kaupungissa ei ehkä ole lapsiystävällisiä hotelleja,jos tarkoitat sillä hiljaisuutta yms. falirakissa muistaakseni on huippuhotelli,sinne majoittuivat ainakin toinen tätini 5 lapsensakanssa ja kehuivat sitä. ainoa miinus on että se on todella kaukauna kaupungissa. tosin ihmiset on niin erilaisia missä viihtyy. itse en majoitu kun kaupunkiin.

Mä tykkään Kreikasta keväällä, eli joskus touko-kesäkuussa. Ei oo liian kuuma. Lindokseen kannattaa ajella. Siellä on kaunis ranta, vanhakaupunki ja isompien lasten kanssa kannattaa kiivetä akropoliskukkulalle.

Olimme viime keväänä Rhodoksella, touko-kesäkuun vaihteessa. Oli todella hyvät kelit - melkein 30 astetta joka päivä, eikä satanut koko viikolla :) Ei kuitenkaan ollut vielä liian kuuma, vaan lapsetkin jaksoivat nauttia lämmöstä. Juotavaa pitää muistaa tietysti koko ajan olla mukana!

Me olimme ihan keskustassa pienessä huoneistohotellissa. Oli mukava, kun pääsi kävellen uimarannalle (Ellinrantaan oli n. 200 m matkaa). Yhtenä päivänä käytiin Lindoksessa, mentiin sinne pienellä laivalla. Matka kesti yhteen suuntaan muistaakseni pari-kolme tuntia. Lindos on todella kaunis, siellä kannattaa käydä! Ja Falirakin vesipuisto on myös ihan huippujuttu, niin lapsille kuin aikuisillekin. :)

Kreikkalaiset ovat todella lapsiystävällisiä, ja ainakin meillä on se kokemus, että jokaisessa ravintolassa jne. saatiin todella ystävällistä ja hyvää palvelua ja lapset huomioitiin ihan eri tavalla kuin Suomessa. Että hyvä lapsikohteen paikka kaiken kaikkiaan!

Mä olen ainoastaan kerran ollut Rhodoksella ja silloinkin lapsettomana eli siitä puolesta en osaa sanoa oikein mitään; mä olin siellä elokuun kaks ekaa viikkoa ja siellä oli ihan hel-ve-tin kuuma! Eli välttämättä en suosittelisi heinä-elokuuta jos lasten kanssa matkustaa sinne.

Yhteistyössä