Rhesus negatiiviset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ronya Royce
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ronya Royce

Aktiivinen jäsen
25.05.2007
1 023
0
36
Ja varsinkin toista, kolmatta tai useampaa odottavat...
Miten raskaus on mennyt ja onko ollut komplikaatioita? Huolettaa itseä vähän tämä toinen raskaus, ja ammattilaisista ei ole täällä ollut (vielä, ensimmäinen äitiyskäynti vasta viiden viikon päästä ) apua eikä lohtua...!!!
RR 10+2

Mikäli oikein ymmärsin niin oot huolissas Anti-D vasta-aineista???

Mä odotan nyt kolmatta viikot 22+4 vissiin. Esikoisesta ei ollu mitään ongelmia odotuksessa vaik vauva olikin plussamerkkinen. Toisessa raskaudessa niitä vasta-aineita sit löytyikin, raskaus sujui ihan normaalisti mut TYKSissä piti käydä ultrassa tavallista useammin, aluks 4viikon välein ja lopussa kahen viikon välein ja sit synnytys käynnistettiin laskettuna päivänä.

Koko raskausaikana anemia epäilyä vauvalla ei ollut ja virtauksetkin ihan OK ja terve vauva syntyi. Koko raskauden olin kuitenkin ihan luottavaisella mielellä, mulle osui ihana lääkäri joka oli joka kerta ultraamassa ja aina kun jotain kysyin vastas niin et sai selkoa mitä tarkoittaa. Ja ne hoitovaihtoehdotkin tuntui ihan hyviltä. Lääkäri oli luottavainen jopa sen suhteen et olis kohdussa jo tarvinnu verensiirto tehdä.

Samat vasta-aineet nytkin löytyi ja eka TYKS käynti pitäis olla viikolla 28. Et en sen enempää vielä osaa sanoa. Neuvolassa kuukauden välein otetaan verikoe joka tutkitaan sen varalta et vasta-aineet olis lähtenyt nousuun.

Toivottavasti tarkoitit tätä kysymykselläs, enpä tiedä oliko apua vastauksesta mut mul ei ollut oikeestaan mitään pelkoja asian suhteen edelliskerralla eikä nytkään.

mä olen rh- ja esikoinen oli + eikä raskaudessa mitään ongelmia.sain anti d synnytyksen jälkeen .nyt odotan toista viikolla 28+4 ja kokeet otettu kahdesti.ei vasta-aineita.

iteäni koko asia ei edes häiritse/huolestuta.hoitavat kontrollit niin hyvin.

Lähinnä huolettaa, kun minulla oli verenvuotoa viikoilla 4-6. Silloinhan anti-D piikki tulisi antaa melkein välittömästi. Yritin piipittää omalääkärille, joka ohjasi hätä-ultraan. Ultrassa yritin kysellä, sanoivat vain, että ota yhteyttä omaan lääkäriin, joka järjestää "anti-natal care". Ja ensimmäinen tapaaminen siis kätilön kanssa viikolla 16...piikki olisi vain noin 10 viikkoa myöhässä. Soitin kyllä sairaalaan, jossa sanoivat, että omalääkärin tulisi järjestää hätä-hoidot. Eli minulla ei ole minkäänlaista tapaamista ennen viikkoa 16, ja kurjaa vaan istua ja huolestua... :headwall: :headwall:
RR 10+3

Ekasta vuosin verta viikolla 6+?.Sitä tuli siis lorinalla,käytiin äippäpolilla tarkistaan menikö kesken.Ei mennyt ja hienosti sydän löi.Kukaan ei maininnut mitään mistään anti-D piikeistä.Vauva syntyi normaalisti ja oli -verinen.Toinen raskaus sujui normaalisti,vasta-aineet katottiin sen kolme kertaa.Joka kerralla normaalit arvot.Vauva syntyi pari päivää ennen la.Ja paljastui +veriseksi,sain sen piikin.Ei siis ongelmia.Katsotaan miten tämä kolmas raskaus etenee.

Minulla 9 raskautta ja 3 lasta.Jokaisen synnytyksen ja keskenmenon jälkeen olen saanut sen anti-d piikin.Yhdessäkään raskaudessa vasta-aineet eivät ole nousseet,vaikka keskenmenoja on ollutkin,niin ei ole tuosta rh-tekijästä johtuvia.
Mulla ollut raskauden aikana runsaitakin verenvuotoja,eikä koskaan ole annettu vasta-aine piikkiä muuta kuin keskenmenossa.Ei ole edes puhuttu mitään,vaan aina sanottu,että jos kesken menee,niin sit saa piikin??

Mulla oli toisen raskauden alussa useasti vuotoja. Ekan kerran tuli rv7, silloin oikein kunnolla lorahti. Ultraan minutkin laitettiin, ja katsottiin että onko vauvalla kaikki ok. Kaikki oli kunnossa. Mullekkaan ei kukaan sanonut mitään, että sillon olis pitänyt antaa toi anti-D piikki. Nyt tyttö onkin pian 4v jästipää. :heart: Ja hänellä on + veri.

Yhteistyössä