Ä
äiti + tyttö
Vieras
Nyt lyö pää niin tyhjää että ajattelin kysellä mitä ruokia muut tekee
Mulla on siis tyttö (kohta 11 kk). Suurimmaksi osaksi on saanut purkkiruokia, paria ruokaa olen itse tehnyt (jauhelihakastiketta, kalapataa...). Nyt kun saa alkaa antamaan maitotuotteitakin niin mietin että jos pikkuhiljaa alkaisi siirtymään siihen että kaikki syövät samaa ruokaa, mutta mitä? En ole mikään loistava kokki, lähinnä osaan tehdä makaroonilaatikkoa ja jauhelihakeittoa
Eli siis mitään hirveän vaikeita reseptejä en kaipaile, eikä välttämättä sellaisia missä on yhdessä ruuassa 20 ainesta, kun tulee vähän turhan pitkä kauppalista jos joka päivällä tekee sellaisen ruuan +kalliiksi
Ja tietysti olisi hyvä jos ruokaa saisi tehtyä isomman annoksen niin siitä riittäisi kaikille päivälliseksi + seuraavaksi päiväksi miehelle töihin ja mulle ja tytölle lounaaksi...
Toinen asia mitä mietin on kerma, aika usein tehdään ruokaa mihin tulee kermaa, esim jotain kinkku tai broilerikiusauksia, niihin laitan aina kermaa. Voiko lapsen ruokaan laittaa kermaa? Jos, niin onko joku mahdollisimman vähärasvainen sitten se mitä pitäisi ostaa...?
Olisi tosi mukavaa siis saada ihan perusreseptejä, tavallista kotiruokaa
En jotenkin keksi mitään järkevää, mikä olisi sitten lapsellekkin terveellistä. Ja oletteko antaneet millaisia salaatteja esim lisukkeena? Kaikista vastauksista olen hyvin kiitollinen 
Toinen asia mitä mietin on kerma, aika usein tehdään ruokaa mihin tulee kermaa, esim jotain kinkku tai broilerikiusauksia, niihin laitan aina kermaa. Voiko lapsen ruokaan laittaa kermaa? Jos, niin onko joku mahdollisimman vähärasvainen sitten se mitä pitäisi ostaa...?
Olisi tosi mukavaa siis saada ihan perusreseptejä, tavallista kotiruokaa