Relaatio 738 - Lumikki

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
On kyllä vaikea. Pati tekee helppoja tähän verrattuna.

Mikä ihme on siinä aloitusruudussa se Lum 16 väliviivallinen, kun ei sellaista mistään löydy.
Moikka

omana ideana ei ole ollut tahallisesti tehdä vaikeita, vaan pikemminkin sellaisia, joissa on ajanvietettä itse kullekin. Itsekin pidän ns. helpommista ja pienemmistä, mutta niille on mielestäni tarpeeksi tekijöitä. Lisäksi olen koittanut tehdä kaikki rellut sillai, että jokaiseen sanaan yhdistyy vähintään kaksi vihjettä, eli joskus toista kautta voi olla helpompi ratkaista sana kuin toista.

Hauskoja ratkomishetkiä itse kullekin :)

-Jiikoo
 
vierailija
Moikka

omana ideana ei ole ollut tahallisesti tehdä vaikeita, vaan pikemminkin sellaisia, joissa on ajanvietettä itse kullekin. Itsekin pidän ns. helpommista ja pienemmistä, mutta niille on mielestäni tarpeeksi tekijöitä. Lisäksi olen koittanut tehdä kaikki rellut sillai, että jokaiseen sanaan yhdistyy vähintään kaksi vihjettä, eli joskus toista kautta voi olla helpompi ratkaista sana kuin toista.

Hauskoja ratkomishetkiä itse kullekin

-Jiikoo
Joo, ei siinä mitään vikaa ole, kyllä saa vaikeita olla. En kommentoinutkaan moittiakseni vaan ihan vain yleisesti :) Tosin se hauskuus ratkomishetkissä ei aina toteudu kun ei millään pääse päiväkausiin eteenpäin. :)
 
vierailija
Joo, ei siinä mitään vikaa ole, kyllä saa vaikeita olla. En kommentoinutkaan moittiakseni vaan ihan vain yleisesti Tosin se hauskuus ratkomishetkissä ei aina toteudu kun ei millään pääse päiväkausiin eteenpäin.
Ymmärrän kyllä ratkojana moisen tuskan :) Kysykää vinkkejä, itse ja esim. lamppu niitä mielellään antaa.
Yleensä aukeaa peli vähän enempikin kun parista esteestä pääsee yli.

-Jiikoo
 
vierailija
Ymmärrän kyllä ratkojana moisen tuskan Kysykää vinkkejä, itse ja esim. lamppu niitä mielellään antaa.
Yleensä aukeaa peli vähän enempikin kun parista esteestä pääsee yli.

-Jiikoo
Olisi niin paljon kysyttävää… ;)
Aloitusruudussa Poi 5+11
Jörö alkusanasta vasemmalle 5+6
Unelias Mel molemmat 7+5
Ujo alkusanasta alas 4+4
Taikapeili HP 6+4

josko näillä taas etenisi…
 
Olisi niin paljon kysyttävää…
Aloitusruudussa Poi 5+11 Ludvig Holmbergin näytelmä
Jörö alkusanasta vasemmalle 5+6 suomalainen ääninäyttelijänä
Unelias Mel molemmat 7+5 molemmat Gordon Ramsayn tositelevisio-ohjelmassa
Ujo alkusanasta alas 4+4 suomalainen ääninäyttelijänä
Taikapeili HP 6+4

josko näillä taas etenisi…
Viimeinen on HP-sarjan hahmo, noitavainojen aikaan elänyt noita :)
 
vierailija
Kiitos, mutta enpä millään löydä seuraavia.
Taikapeili
Levo 7+7 loppuun lääketieteen ammatti
Edellinen löytyi, mutta sen jatkoa 4+8 en vaan löydä kun hakusanoja Le ki i löydy mistään niin kuinka voi jatkaa
Zom 9+6 elokuva
Kaikki aihepiirin elokuvat kävin läpi vaan eipä mikään mene

Unelias
He Ho 9 taskari 16 tarina
Tuon numeron taskarista ei tähän sopivaa löydy. Vai mikä taskari on kyseessä

Alan ymmärtää miksi tätä ei ole saatu ratkaistua ja ihailen Lamppua entistä enemmän ilmeisen ajatustenlukijan kykyjen ansiosta.:’
 
Ekaan kyseessä on roolihahmo sarjasta, jossa lentokone putoaa ja selvinneet asettuvat trooppiselle saarelle ja toinen on sen näyttelijän elokuva ja kolmas on taskari teemanumerot 16. Ajatuksia en osaa lukea, mutta jos on itse laatinut montakymmentä rellua niin väkisinkin tulee ratkoessa mieleen kaikenlaista. :D
 
vierailija
Kiitos paljon, nyt se on ratkaistu. Ilman apuja en olisi ikinä selvinnyt noista viimeisistä, sitä le ki -hahmoa en olisi ikinä keksinyt ja sitä elokuvaa ei millään haulla löytynyt.

Ja kiitos laatijalle, tällä kertaa olisi ilman apuja kyllä jäänyt tämä ratkaisematta, joten hyvin oli laadittu :)
 
vierailija
Jumahti... aika pitkälle pääs ihan omin avuin :) Täs olis mun jumit, jos sais apuja näihin.

1.2 Nuhanenä
sai ja req yhdistävä 4
loh 5+2
dra 5+8

1.3 Vilkas
rak 8
MS ja KKVS yhdistävä 11+5
mat 5+9

2.1 Jörö
Pel 6

2.3 Unelias
Rik 7+7
Nei 4+7
Kau 6

3.2 Ujo
kis 5+7

3.3 Viisas
SV 8+2
Pri 11+9+10
PI 15
Sup 17
 
Jumahti... aika pitkälle pääs ihan omin avuin Täs olis mun jumit, jos sais apuja näihin.

1.2 Nuhanenä
sai ja req yhdistävä 4 suomennos sanasta Req... (auttaa myös ekaan)
loh 5+2 jos 5 2 6 niin voi tulla mieleen Lohjaan llitetyistä kunnista
dra 5+8 suomalainen basisti

1.3 Vilkas
rak 8 huulille tai poskelle
MS ja KKVS yhdistävä 11+5 siinä perheessä montako niitä
mat 5+9 eräkirjailija

2.1 Jörö
Pel 6 kuu

2.3 Unelias
Rik 7+7 mafipomo, sukunimi erään laulajan
Nei 4+7 vaasalaisen punkyhtyeen kappale
Kau 6 kuu

3.2 Ujo
kis 5+7 sanonta ja sketsisarja

3.3 Viisas
SV 8+2 ???
Pri 11+9+10 "tusina pyörähtelevää ..."
PI 15 animaatioelokuva
Sup 17 vastakohta
Tuota yhtä kohtaa en löytänyt...
 
Jälkijunassa
Jaahas, aika pyytää vinkkejä...
1.2 alaoikealla req - 7+8 alas sekä lää+AT välinen pitkä rimpsu 3+5+4+5,7+10+2+7
2.1 pääsanasta alas 7+9, siitä 6+7 josta oikealle 8+6 ja 9+4
3.1 pääsanasta ylös 8+6, siitä vasemmalle Be ylös 8+5, edelleen vasemmalle ky alas 5+5 sekä vähän alaspäin di 7+2
3.2 ki alas 7+2+9+5 sekä flu ylös 16
3.3 pääsanasta vasemmalle 5+6+2+9+4, vähän alempana ka vasemmalle 5 ja 6, siitä alas la 5, josta lähtee alaoikealle 6+9 ja siitä taas oikealle 5+7

Ei puutu paljoa, mutta kyllä on kaukaa saanut hakea ... saisko lähes loppusuoralla vähän tuuppausta?
 
Jälkijunassa
Jaahas, aika pyytää vinkkejä...
1.2 alaoikealla req - 7+8 alas sekä lää+AT välinen pitkä rimpsu 3+5+4+5,7+10+2+7
2.1 pääsanasta alas 7+9, siitä 6+7 josta oikealle 8+6 ja 9+4
3.1 pääsanasta ylös 8+6, siitä vasemmalle Be ylös 8+5, edelleen vasemmalle ky alas 5+5 sekä vähän alaspäin di 7+2
3.2 ki alas 7+2+9+5 sekä flu ylös 16
3.3 pääsanasta vasemmalle 5+6+2+9+4, vähän alempana (ka vasemmalle 5 ja 6 nämä löytyi), siitä alas la 5, josta lähtee alaoikealle 6+9 ja siitä taas oikealle 5+7

Ei puutu paljoa, mutta kyllä on kaukaa saanut hakea ... saisko lähes loppusuoralla vähän tuuppausta?
 
vierailija
Jaahas, aika pyytää vinkkejä...
1.2 alaoikealla req - 7+8 alas sekä lää+AT välinen pitkä rimpsu 3+5+4+5,7+10+2+7
// Kirjasampo req aukee molemmat
2.1 pääsanasta alas 7+9, siitä 6+7 josta oikealle 8+6 ja 9+4
// Kirjasampo taas
3.1 pääsanasta ylös 8+6, siitä vasemmalle Be ylös 8+5, edelleen vasemmalle ky alas 5+5 sekä vähän alaspäin di 7+2
// Kirja, Be kirjailija Ky alas vankilasarja
3.2 ki alas 7+2+9+5 sekä flu ylös 16 // ki kirjam aukeaa kun katsot flu värin
3.3 pääsanasta vasemmalle 5+6+2+9+4, vähän alempana ka vasemmalle 5 ja 6, siitä alas la 5, josta lähtee alaoikealle 6+9 ja siitä taas oikealle 5+7
// J.K.Rowling 6 maa, 5 ka sen maan kielellä la 5 ikämäärite, 6+9 kirja, joka alkaa edellisen sanan superlatiivilla, ja sen kirjailija

Ei puutu paljoa, mutta kyllä on kaukaa saanut hakea ... saisko lähes loppusuoralla vähän tuuppausta?
-Jiikoo
 

Yhteistyössä