Relaatio 40

"Pelaaja"
[QUOTE="Kettunen";30594495]Nyt hämmentää... yksi sana puuttuu enää, ja mistään ei löydy. Vielä hämmentävämpää on se, että kukaan ei tosiaankaan ole sitä tässä ketjussa kysellyt (tarkistin aika monta kertaa), joten sen täytyy kai sitten olla joku tosi helppo, mutta en vaan keksi! Jos joku vielä sattuu tänne, niin jotain vinkkiä kaipaisin tyrannosauruksen ja helvetin rajalla olevaan myrs... - 8 - pos...![/QUOTE]

Se on yksi maapallon valtameristä.
 
Jälkijunailija
Viimeinen sana uupuu, joten voisiko joku vielä vinkata sitä eläkeruudun 19-merkkistä sanaa. Aikaisemmat vihjeet eivät ole tuottaneet tulosta, erilaisia yhdistelmiä sanoista työ, eläke ja markkina(?) on tullut kokeiltua. Kiitän jo etukäteen.
 
Multa uupuu vielä kolme sanaa+loppuratkasu

Helvetti:
Pos. ja sky.välinen sana 5

Linnake
Ult.j ja kööp. välinen sana 10+12
Sa.f.t ja osa.int välinen 7+5

Nää ei vaan auennut vaikka vinkkejä pähkäillyt:headwall:
 
???
Multa uupuu vielä kolme sanaa+loppuratkasu

Helvetti:
Pos. ja sky.välinen sana 5 ---- skyn isä

Linnake
Ult.j ja kööp. välinen sana 10+12 ---- ult. tapahtuma joka järjestetään siellä kööp
Sa.f.t ja osa.int välinen 7+5 ---- teksti puunrungossa, jonka juurella tehtiin sopimus osa. ja hallituksen välillä

Nää ei vaan auennut vaikka vinkkejä pähkäillyt:headwall:
Tuossapa. :)
 
"Hanna"
Jos vielä joku kerkeisi jelpata. On vaikka kuinka paljon vielä jumeja.
Olen koko ketjun lukennut jo. Vinkkejä näihin olen joihinkin löytänyt, mutta kun ei vaan tajuu niin ei tajuu :D

Eläke ruutu

vasen yläkulmassa vanh vaihto 8 kirjaiminen joka yhdistyy perh
kuolem ja mart välinen 16 kirjainta

tapani ruutu

proto 10 kirjaiminen väliviivallinen
vuor 5 4
rumpa 7 kirjainta

linnake ruutu

san fe 5 3 3
fort boy ja hul ja nap välinen 8 5 5
merenk 10
ultra kööpen 10 13

william ruutu

salaine agent 7 6
lauan 8 5 4
matema 10
malli 12 alas

apinoiden planeetta

frankes 14
kuva 11
ein lei ja legenru 11

Vielä on muita jumeja, mutta jos näistä pääsisi.
 
"Hanna80"
Jos vielä joku kerkeisi jelpata. On vaikka kuinka paljon vielä jumeja.
Olen koko ketjun lukennut jo. Vinkkejä näihin olen joihinkin löytänyt, mutta kun ei vaan tajuu niin ei tajuu :D

Eläke ruutu

vasen yläkulmassa vanh vaihto 8 kirjaiminen joka yhdistyy perh
kuolem ja mart välinen 16 kirjainta

tapani ruutu

proto 10 kirjaiminen väliviivallinen
vuor 5 4
rumpa 7 kirjainta

linnake ruutu

san fe 5 3 3
fort boy ja hul ja nap välinen 8 5 5
merenk 10
ultra kööpen 10 13

william ruutu

salaine agent 7 6
lauan 8 5 4
matema 10
malli 12 alas

apinoiden planeetta

frankes 14
kuva 11
ein lei ja legenru 11

Vielä on muita jumeja, mutta jos näistä pääsisi. Ja mä voin helpata myös jossain jos joku tarvii apua.
 
Mattimyöhäinen
Olen lukenut tämän ketjun useampaan kertaan läpi ja silti puuttuu 5 sanaa. Näihin on joihinkin jo tullut vinkkejä, mutta ne eivät ole minulle auenneet.

Ranska:
Ri Ala-ha: 9, joku vinkkasi että paikka kunta, mutta olen kokeillut kaikki ko. henkilöön liittyvät paikkakunnat ja monia ala alkuisia paikkakuntia ja ei aukea ei

Tie:
pääsanasta lähteävä 11+2+5
bb 4+5
Näyt: 12 (varmaan jos joku näistä aukeaa, niin muutkin ehkä)

Nosto:
Läm ja rak välinen 11, en vaan keksi vaikka olen vinkkejä lukenut ja ilmeisesti on joku kappale. Mutta en keksi mihin muotoon sanat tulisi laittaa.

Kiitos jos joku vielä jaksaa auttaa :).
 
Mattimyöhäinen
Auttelen näissä sitten kun kerran näitä jo on:

Eläke ruutu

vasen yläkulmassa vanh vaihto 8 kirjaiminen joka yhdistyy perh -> no se on se vanh vaihto eka sana...

kuolem ja mart välinen 16 kirjainta -> yhdistä ne sanat

tapani ruutu

proto 10 kirjaiminen väliviivallinen -> löytyy vastasanalla alkaa proto-
vuor 5 4 -> eng. vuori + suomalaisilla on ainakin huhujen mukaan tätä
rumpa 7 kirjainta -> ei pupu vaan


linnake ruutu

san fe 5 3 3 -> sama alku + kadulle toinen sana
fort boy ja hul ja nap välinen 8 5 5 -> vuosi 1848
merenk 10 ->
ultra kööpen 10 13

william ruutu

salaine agent 7 6
lauan 8 5 4 -> jenkkiohjelma, eli englannin kielinen nimi jossa viikonpäivä ekana sanana
matema 10
malli 12 alas -> miniatyyrimallille toinen sana

apinoiden planeetta

frankes 14
kuva 11
ein lei ja legenru 11

Vielä on muita jumeja, mutta jos näistä pääsisi. Ja mä voin helpata myös jossain jos joku tarvii apua.
 
Mattimyöhäinen
Nosto:
Läm ja rak välinen 11, en vaan keksi vaikka olen vinkkejä lukenut ja ilmeisesti on joku kappale. Mutta en keksi mihin muotoon sanat tulisi laittaa.

Tämä on siis tietty 7+9 EI 11...
 
Nap
Alkuperäinen kirjoittaja Mattimyöhäinen;30616871:
Olen lukenut tämän ketjun useampaan kertaan läpi ja silti puuttuu 5 sanaa. Näihin on joihinkin jo tullut vinkkejä, mutta ne eivät ole minulle auenneet.

Ranska:
Ri Ala-ha: 9, joku vinkkasi että paikka kunta, mutta olen kokeillut kaikki ko. henkilöön liittyvät paikkakunnat ja monia ala alkuisia paikkakuntia ja ei aukea ei -> Wikipedissa lukee mistä hän on kotoisin, Tampereen vieressä, nimessä esiintyy verhomateriaali :D

Tie:
pääsanasta lähteävä 11+2+5 -> Pellen laulu jossa mainitaan tie
bb 4+5 -> Eräs muusikko, joka liittyy ^ tuohon (löytyy tuon perusteella)
Näyt: 12 (varmaan jos joku näistä aukeaa, niin muutkin ehkä) -> ^ Tuohon liittyvä näyt (löytyy googlaamalla nuo kaksi yhdessä)

Nosto:
Läm ja rak välinen 11, en vaan keksi vaikka olen vinkkejä lukenut ja ilmeisesti on joku kappale. Mutta en keksi mihin muotoon sanat tulisi laittaa. <- Hmm, ei noiden välissä ole kun 7+9? Jos se on se, niin googlaa 'sydämellisesti Satakunnasta: Huittisten levy'. Sieltä sitten se, mikä noista kahdesta sanasta tulee :)

Kiitos jos joku vielä jaksaa auttaa :).
Tuossa :)
Sano jos toi viimeinen ei ole nyt sitten tuo (ei miulla tosiaan ole noiden sanojen välissä kun tuo yksi), niin katson uudestaan :D
 
Nap
Niinjuu, ja miulle sais vinkata sen ratkaisusanan... Eihän noita vihjesanoja yhdistä kun yksi sana, se n-sana, mutta eikö se ole se, kun ei sitä hyväksy, eikä muitakaan mitä mie siihen olen koittanut tarjota?
Luovutin jo aikaa sitten sen suhteen, mutta nyt kun tuli taas tää mieleen, niin kysyn nyt sitten :D
 
Nap
Ei kestä kiittää, niin paljon mie pyysin tähän apua, että vähintä mitä voin tehdä on auttaa jotakuta toista :D

Olen siis kokeillut varmaan kaiken mikä alkaa 'näyt' tohon ratkaisuun liittyen, ei ollut 'öitä' -loppunenkaan :D
 
"tsirp"
Ei kestä kiittää, niin paljon mie pyysin tähän apua, että vähintä mitä voin tehdä on auttaa jotakuta toista :D

Olen siis kokeillut varmaan kaiken mikä alkaa 'näyt' tohon ratkaisuun liittyen, ei ollut 'öitä' -loppunenkaan :D
oisko alkuun montako ja loppu perusmuodossa tai sitten millaisia eli komedia tms kaksi sanaa nyt kumminkin


mää en muista enää hui
 

Yhteistyössä