Relaatio 31 :)

[QUOTE="Pelaaja";26807516]Miten niin hyviä? Sijoitus 76...

Saisiko hyviltä vinkkiä mikä siitä sanahirviöstä (jonka löysin) alas vasemmalle 8 on, ja mikä 9+7 yhdistää E.. N.... ja Or...

:)[/QUOTE]

Sanahirviöstä alas vasemmalle lähtevä kasi on kyseisellä levyllä oleva piisu ja 9+7 löytyy E..N.. eräältä levyltä. Itse löysin tuon 9+7 helpommin, kun sain vastasanan oikelta tulevasta ruudusta. :)

[QUOTE="Pelaaja";26807516]Miten niin hyviä? Sijoitus 76...

Saisiko hyviltä vinkkiä mikä siitä sanahirviöstä (jonka löysin) alas vasemmalle 8 on, ja mikä 9+7 yhdistää E.. N.... ja Or...

mulla ei ole myöskään noita.
oisko sulla tohon ruutuun antaa lisävihjettä siihen pääsanasta yläviistoon vasemmalle lähtevään 12+5+5 ? tiedän, että on siis suomalainen bändi ja nimi ei ole suomeksi.. mutta toi on niin laaja vihje, että pää halkee :D

mulla ei ole myöskään noita.
oisko sulla tohon ruutuun antaa lisävihjettä siihen pääsanasta yläviistoon vasemmalle lähtevään 12+5+5 ? tiedän, että on siis suomalainen bändi ja nimi ei ole suomeksi.. mutta toi on niin laaja vihje, että pää halkee :D

Käännä sana skandinaavinen englanninkieliseen muotoon ja syötä wikipediaan. Pitäisi alkaa löytymään ;)

[QUOTE="Maruu";26807545]Sanahirviöstä alas vasemmalle lähtevä kasi on kyseisellä levyllä oleva piisu ja 9+7 löytyy E..N.. eräältä levyltä. Itse löysin tuon 9+7 helpommin, kun sain vastasanan oikelta tulevasta ruudusta. :)[/QUOTE]

kiitos :)

Missäs vaiheessa teillä on se ylärivin keskimmäinen ruutu? Mulla uupuu sieltä jotaki.

Muuten tilanne on nyt

Pelin läpäisy:
114 / 346 (32.9%)

Vihjeet: 1 / 3
Ei loppuratkaisua

Sijoitus:
24 / 341

[QUOTE="Maruu";26808109]Ylärivin ruudut OK nii vinkkejä voin nakella :)[/QUOTE]

Eli siis siinä ihmeidentekijät-ruudussa

multa uupuu siittä ammatista (alkaa L......) oikealle lähtevä 11, siitä alaspäin ne 8 ja 7.

sitte vasemmassa alareunassa siitä ammatista (alkaa N.........) ne 6+7 ja 8+5
ja alhaalla keskellä siitä ammatista (alkaa K..) ne 5+6 ja 5+10

Jos nuita voisit vinkata? :)

Eli siis siinä ihmeidentekijät-ruudussa

multa uupuu siittä ammatista (alkaa L......) oikealle lähtevä 11, siitä alaspäin ne 8 ja 7.

sitte vasemmassa alareunassa siitä ammatista (alkaa N.........) ne 6+7 ja 8+5
ja alhaalla keskellä siitä ammatista (alkaa K..) ne 5+6 ja 5+10

Jos nuita voisit vinkata? :)

L...... ammatista se 11 on eräs kuuluisa antiikin kreikkalainen lääkäri ja hänet voidaan yhdistää lääkärien antamaan valaan.
N........ ammatista 8+5 löytyy helposti Gloria-lehden entisten päätoimittajien sisaruksia tutkiessa ja kun tämän saat auki aukeaa myös tuo 6+7.
:)

[QUOTE="Maruu";26808182]L...... ammatista se 11 on eräs kuuluisa antiikin kreikkalainen lääkäri ja hänet voidaan yhdistää lääkärien antamaan valaan.
N........ ammatista 8+5 löytyy helposti Gloria-lehden entisten päätoimittajien sisaruksia tutkiessa ja kun tämän saat auki aukeaa myös tuo 6+7.

L.. ammatista lähtevät aukesi, kiitos!

Mutta taitaa mulla syltätä nyt, nuo toiset ei aukea millään :D

Mulla lyö nyt tyhjää ekassa ruudussa ja lujaa...
keltaisesta lähtevä 5
sama kulma ska... ylöspäin 8

Ihmeidentekijäruudusta puuttuu aikalaille keskelle oikeaa reunaa tuleva 9 kirjaiminen, joka yhdistyy 3 sanaan. (Olipa vaikeasti selitetty :D)

Saisiko näihin pieniä vinkkejä kun seilaan ulapalla:

musiikki: skand ylös 8 joka yhd vir...

ihmeidentekijät: vesku 13
filo... 8

pohjoiskarjala:
joul 20 joka yhd nu...
liek ja lah yhd 10
mies sanoihin pieniä vinkkejä,miltä suunnalta etsiä? esim näyttelijää tms

[QUOTE="Eva";26808518]Saisiko näihin pieniä vinkkejä kun seilaan ulapalla:

ihmeidentekijät: vesku 13
filo... 8 // melkein sama kuin filo... kuka tätä harjoittaa?

pohjoiskarjala:
joul 20 joka yhd nu... // Sellainen esitys jota siellä esitetään joka vuosi.
liek ja lah yhd 10
mies sanoihin pieniä vinkkejä,miltä suunnalta etsiä? esim näyttelijää tms[/QUOTE]

Tuossa nuo mitkä oli mulla... muut puuttuvat multakin.

[QUOTE="Maruu";26807545]Sanahirviöstä alas vasemmalle lähtevä kasi on kyseisellä levyllä oleva piisu ja 9+7 löytyy E..N.. eräältä levyltä. Itse löysin tuon 9+7 helpommin, kun sain vastasanan oikelta tulevasta ruudusta. :)[/QUOTE]

Kiitos, jouduin valitettavasti olemaan aika lailla poissa ja siksi kiitos näin myöhään.

Mihin tuo skand ja vir kuuluvat :) Tätä ei saa ajatella liian vaikeasti ;)

ihmeidentekijät: vesku 13 tämä on yksi hänen albumi
filo... 8

pohjoiskarjala:
joul 20 joka yhd nu...
liek ja lah yhd 10 semmonen kylä
mies sanoihin pieniä vinkkejä,miltä suunnalta etsiä? esim näyttelijää tms
yks on ainaki suomalainen elokuva, viiminen sana on mies :)