Reiman 2014 talvihaalarimallisto: Mikä haalari kannattaisi ostaa...

  • Viestiketjun aloittaja "lll"
  • Ensimmäinen viesti
"lll"
Siinäpä se kysymys jo tulikin. Katselin tuossa uutta mallistoa tulevalle talvelle ja hakusessa nyt 1v:lle taaperolle hyvä haalari. Lassietec-haalari jo odottaa valmiina, mutta tarkoitus olisi ostaa tämän rinnalle toinen haalari (jotta olisi aina kuiva haalari "lähtövalmiina"). Onko nuo Reiman perus haalarit hyviä vai kannattaako ostaa Reimatec-haalari? Kannattako satsata untuvahaalariin? Kertokaa te, joilla kokemusta kyseisistä haalareista; Minkä haalarin ostaisitte taaperolle ja miksi?
 
tec
No itse ostan vaan kosteussuojattuja pukuja. Viime talvena meidän 2v:llä oli kakkospukuna Reimatecin haalari, ja hyvin se ainakin toimi. Kevään loskakelissäkään ei kastunu sisältä. Tälle talvelle on myös Reimatecin 2-osainen puku odottamassa. Mutta ykköspukuna meillä tulee varmaan aina olemaan Ticket, minusta hintansa väärti.
 
reiman kannattaja.
Mä suosittelen nimenomaan reimatecin haalaria.. en uskaltais itse pelkkää reimaa ostaa. meidän kaikilla kolmella muksulla oon ana reimatecin haalareita käyttänyt ja tyytyväinen oon ollu. Nyt just tytölle 4v tulossa ihana reimatec joanna darkbrown:)
 
"lll"
Ajattelin, että haalari on käytännöllisempi pienelle taaperolle kuin takki+housut, joten siksi kaksi haalaria....Lassietec kotiin pihalle ja toinen ns. "parempi" haalari sitten muuten. Vai kannattaisiko sittenkin ostaa takki ja housut toiseksi talvipuvuksi....?
 
"Vieras"
^ takki ja housut on kätevämpi esim. kauppareissulla kun voi vaan takin ottaa pois. Haalarin kanssa joutuu riisumaan kaiken, kenkiä myöten.

Eli kyllä mä suosittelen että takki ja housut toiseksi puvuksi.
 
"Vieras"
Kyllä se lapsi pärjää yhdellä haalarilla. Varavaatteina vois tosiaan olla takki+housut kun se on sitten esim autoillessa ja kauppareissulla helpompi(voi ottaa pelkän takin pois kaupassa)

Tuo vedenpitävyysasia riippuu vähän missä asutte, itä ja pohjoissuomessa varmasti yks vedenpitävä haalari riittää. Eteläsuomessa voi loskaa olla enempi.

Meillä on yleensä ollu talveksi yksi kunnollinen(uusi tai vähänkäytetty) vedenpitä haalari, toinen noin 10-20 euron käytettynä ostettu haalari joka on ainakin alkujaan ollut vedenpitävä. Ja sitä on tarvittu ehkä kolme-neljä kertaa talven aikana, useimmiten vasta kevällä lumien sulaessa on niin märkää ettei yhdellä haalarilla pärjää. Ja sitten kauppavermeiksi jotkut siistimmät takki+ housut jotka ei oo olleet mitkään vedenpitävät ja nekin yleensä kirpparilta.
 
"Kahden äiti"
Ehdottomasti haalari yksivuotiaalle. Takki nousee korviin nostellessa, ja se ulkona leikkiminenkin on aika möyrimistä.

Meillä on pärjätty tuossa iässä yhdellä hyvällä haalarilla.
 
"Vieras"
Mä olen monesti ihmetellyt, että miksi ostetaan ns. laadukkaampi vaate kauppareissulle ja kyläreissuille. Ja pihaleikkeihin huonompi. Menee hyvän puvun ominaisuudet hukkaan autossa istuessa kun leikeissä sillä vedenpitävyydellä ja kulutuksenkestolla oikeasti on merkitystä. Monesti myynnissä on tec- asuja joiden ilmoituksissa sitten kehutaan hyvää kuntoa koska on ollut käytössä vain kauppareissulla. Kyllä meillä ainakin kunnon puvut on remuamista varten ja kauppareissulle voi laittaa jotakin nättiä/kivaa mikä taas ei ulkoleikkeihin sovi. Vähän sivuraiteille meni ap:n kysymyksestä, sorry :).
 
Meidän 1v:llä on kosteussuojattu pihaleikkejä varten ja sitten toinen ns tavishaalari nukkumista/kauppaa yms varten. Tulee nukkumaan vielä ensi talvena ulkona joten musta on tärkeää että sitä varten on kuivana haalari kun on ensin rymytty pihalla.
 
"vieras"
Kaksi haalaria on ihan hyvä ajatus, mutta minä en maksaisi ikinä Reimatecistä täyttä hintaa, hinnat ihan törkeitä nykyään, varsikin kun reimatecit ei kestä, saattavat hajota heti. Osta mielummin vaikka Ticket hienommaksi haalariksi. Tai järkevin ajatus olisi ostaa käytettynä esim huutonetistä, 1-vuotiaan haalarit menevät nopeasti pieneksi ja niitä on paljon myynnissä käytettynä todella hyväkuntoisina!!
 

Yhteistyössä