Reilua vai ei (kurahousuasiaa…) ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lskjflsdjfld
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä pidetään päiväkodissa kurahousuja kaikilla, ihan sama oliko alla se 10v haalari vai kaupasta juuri kannettu ticketin tai molon kallis puku.
ei tuoda niitä kuriksia päiväkodista koskaan pois, ei me kotona niitä käytetä kun ei tarvita.
ihan mukisematta lapsi pitää niitä siellä päällä koska kaikki muutakin pitää

meillä pidetään päiväkodissa kurahousuja kaikilla, ihan sama oliko alla se 10v haalari vai kaupasta juuri kannettu ticketin tai molon kallis puku.
ei tuoda niitä kuriksia päiväkodista koskaan pois, ei me kotona niitä käytetä kun ei tarvita.
ihan mukisematta lapsi pitää niitä siellä päällä koska kaikki muutakin pitää

Sama meillä. :) Ei mekään kuriksia kotona pidetä, puvut on kosteussuojattuja enkä mä kurasta välitä, pesen jos tarvii. Mutta ymmärrän kyllä kurahousupakon pk:ssa. Kurahousut riisutaan ja suihkutellaan jo siinä kuraeteisessä, mutta ne kuraiset haalarit ripustetaan sisälle naulakoihin, miettikää mikä määrä kuraa ja hiekkaa kulkeutuu sinne päiväkodin sisätiloihin.

meillä on tänävuonna minymon haalari, ja se ikäväkyllä ei ole täydin vedenpitävä :/ kastunut useasti jo polvet ja peppu vaikka ei ole lätäkössä uinut (eskarityttö). voi olla että kohta joudutaan ostamaan kotiinkin kurikset, jos nää säät jatkuu kovinkin pitkään.

Missään päiväkodissa ei ole kurahousupakkoa!! Siis siinä mielessä että vanhemmat voi itse päättää. Säänmukainen pitä olla, sen jälkeen itse sanotte onko maijalla vanupuku+kurikset tai vedenpitävä haalari; villasukka + kumisaapas tai vuorellinen saapas tai goretex; pikkuiselle vaunuihin lampaantalja tai makuupussi; aurinkorasva tai uv-puku. kertakäyttöiset tai kestovaippa; nää on ihan makukysymys. Kertokaa ihmeessä hoitajille joka ei tätä vielä ymmärrä. Olen itsekin välillä saarnannu työkavereille aiheesta. Jos sitten lapsella ei ole varusteita jolla osallistua normitoimintaan niin katotaan tapauskohtaisesti mitä tehdä.

Njääh, eikös ihan varhaiskasvatussuunnitelmaan kuulu monipuolinen liikkuminen, leikkiminen ja tutkiminen? Lumessa ja lätäköissä kohkaaminen kuuluu lapsen elämään. Aivan hyvin voi vanhemmilta vaatia sellaisten vermeiden ostamisesta, joilla tämä onnistuu, ja jos siitä tulee ongelma, että toisilla on vedenpitävä puku ja toisilla ei, niin eikun kurikset vaan kaikille. Itse tykkään siitä, että lapsella ne kurahousut on, helpot riisua ja suihkuttaa puhtaaksi. Ja ei, 3-6 -vuotias lapsi ei ole vielä kypsä päättämään, mitä laittaa päälleen. Mitä jos osa porukasta keksisi kieltäytyä pipoista ja hanskoista, olisiko koko kööri sisällä?

Ynmmärrän että se on hankalaa, että pitäisi vahtia lapsia, joilla on eri säännöt sen mukaan onko kurikset tai vedenpitävät vaatteet vs. ei-vedenpitävät vaatteet. Mutta ihan oikeasti, ei ne lapset kurahousujen vaatimisesta rikki mene. Eikö tuohon kuriksista kieltäytymiseen voisi suhtautua kuten lapsen mistä tahansa kieltäytymiseen? Puhua lapsen kanssa, viedä asia aikuisen auktoriteetilla ystävällisen napakasti läpi, tai jos ongelma on iso ja päivittäinen, ottaa puheeksi vanhempien kanssa?

Kurakamppeet maksavat jotakuinkin 50€. Minä sijoitan ne haalariin. Ostan sellaisen jolla voi istua vaikka lammikkoon. Mitä jos yksi kieltäytyy villasukista. Pakoitetaanko kaikille villasukat jalkaan, jos ei ole omia niin lainataan, vaikka olisikin lämpimät vuorelliset saappaat???

Meillä on kyllä vedenpitävä haalari, mutta siitä huolimatta lapsi pitää hoidossa kurahousuja (pph:lla).

Ihan sen takia, että sen haalarin kuivuminen kotioloissa kestää jonkin aikaa, se ei enää pysy lämpimänä jos sen pesee kerran viikkoon jne. Eikä ole kiva ottaa hoidosta lasta mukaan autoon, jos se on päästä varpaisiin kurassa.

En ole edes tarkka autostani, on siellä hiekkaa taas vaikka kuinka ja kengänjälkiä penkin selkänojassa, mutta johan se turvaistuinkin olisi ihan litamärkä ja likainen, jos aina ottaisi lapsen kuraisissa vaatteissa autoon. Vaihdatteko te vaatteet siellä päiväkodilla vai miten pärjäätte ihan ilman kurahousuja? Pph:lla ei tietty ole mahdollisuuttakaan suihkutella lasta puhtaaksi ja jättää vaatteita sinne kuivumaan.

Eli kurakeleillä ne kurahousut on ihan jees, vaikka kuinka pukukin pitäis vettä.

Niinpä, ne haalarit jotka pitää vettä(läheskään kaikki ei pidä vaikka näin luullaan) on hankala saada kuivaksi, ei voi laittaa kuivuriin, on pas..sia ja likaavat joka paikan. Kiva sitten i.päivällä kostealla puvulla laittaa ulos. Siis märän lumen kelillä tms ne on ok, mutta jos ihan sade ja lätäkkökeli niin ei ne puvut kestä. Meillä sillon sääntö että lätäköissä leikki ne joilla kuravehkeet.

Yhteistyössä