L
lskjflsdjfld
Vieras
Tilanne on tämä: Päiväkodin pihalla on lumisia paikkoja. Osalla lapsista on kurahousut ja osalla ei ole. Lapset ovat yli kolme vuotiaita ja ovat pukeutuneet itse / päiväkodin henkilökunnan avustuksella. Kurahousut päällä olevilta lapsilta kielletään lumisissa paikoissa leikkiminen, koska: "se ei ole reilua, kun kaikki eivät voi leikkiä (eli kurahousuttomat eivät saa leikkiä)".
Onko sääntö reilu vai ei? Olen itse kahden vaiheilla. Toisaalta näinhän on, että ei ole reilua, että osa voi leikkiä lumessa ja osa ei. Toisaalta taas (ainakin aikaisemmin) lapsilla on ollut sääntö, että hiekkaan ja kuraan pääsee leikkimään, jos laittaa kurahousut päälle. Eli lapsi on itse saanut päättää pukeeko (yleensä inhoamansa) kurahousut vai ei.
Asia ei todellakaan ole iso, mutta jäin miettimään sitä. Meillä lapsilla on tällä hetkellä fleecevuoriset kuravaatteet (joita inhoavat) ulkovaatteina juuri siksi, että leikkiä saisi. Ja kun muita ulkovaatteita ei ole, ei tarvitse edes kinata, että laittaako ne vai ei.
Nyt tätä kirjoittaessani alan itse olla sitä mieltä, että päiväkodissa ei vain oltu taidettu jaksaa valvoa muiden lasten kurahousujen pukemista toppavaatteiden päälle ja näin ollen vain meidän lapset olivat kuravaatteissa. Lopputuloksena oli "epäreilu"
säännön muuttaminen
Juu, en aio asiasta päiväkodille nillittää, kunhan vain jäin asiaa miettimään
Onko sääntö reilu vai ei? Olen itse kahden vaiheilla. Toisaalta näinhän on, että ei ole reilua, että osa voi leikkiä lumessa ja osa ei. Toisaalta taas (ainakin aikaisemmin) lapsilla on ollut sääntö, että hiekkaan ja kuraan pääsee leikkimään, jos laittaa kurahousut päälle. Eli lapsi on itse saanut päättää pukeeko (yleensä inhoamansa) kurahousut vai ei.
Asia ei todellakaan ole iso, mutta jäin miettimään sitä. Meillä lapsilla on tällä hetkellä fleecevuoriset kuravaatteet (joita inhoavat) ulkovaatteina juuri siksi, että leikkiä saisi. Ja kun muita ulkovaatteita ei ole, ei tarvitse edes kinata, että laittaako ne vai ei.
Juu, en aio asiasta päiväkodille nillittää, kunhan vain jäin asiaa miettimään