Reiki-hoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
har mi: Sä et varmaan kuulu kirkkkoonkaan? Tai tunnusta mitään sen kaltaista uskontoa? Vai uskotko kohtaloon tai muuhun vastaavaan? Sama asia siinäkin. Suurin osa ihmisitä siihen uskoo, vaikka siitä ei ole mitään konkreettista todistetta...

Tunnen yhden mummelin ja hän on uskovainen. Ei siinä mitään mutta huomaan kuin kapea-alaista joillakin on se elämä ja asenteet. Hän kertoi että Anne Pohtamo pitää rosen-terapiaa pahana ja ilmeisesti kaikki muukin on sitten pahaa.. Kerroin rosenista että se on kevyttä hierontaa joka poistaa
jännityksiä, siinä ei ole mitään mystistä.
Taas mietin noita periuskovaisia, että huh huh.
Kirkossa laulaminen ilmeisesti on sallittua ja kaikki muu on mystistä ja "pahaa".
Ja mitähän noiden uskovaisten piirissä onkaan tapahtunut(kun seurataan uutisia).

Olen tavannut ja käynyt reikihierojalla(miehellä). Hänellä oli tavaton energia käsissään,
olin kuin kissa kuumalla katolla seuraavana päivänä, mieletön levottomuus kehossa.
En uskalla mennä enää, siis vaikka reikissä oon ollutkin ja se on ok.
Tuo hieroja oli vaan niin energinen.

[QUOTE="vieras";22194376]Tai kenties et antanut itsellesi mahdollisuutta hoitoon, sekin voi olla mahdollista.
Voisit silti kokeilla uudestaan, kenties erilaisella asenteella. Toki siihen ei tarvi reikihoitajaa, koska hän ei voi tehdä mitään mitä sinä et jo osaisi[/QUOTE]

Mulla ei tämä Reiki-hoito kiinnosta ihan niin paljoa että olisin valmis muuttamaan sen takia maailmankatsomustani. Innostuin runoilemaan tähän triidin sen takia, että hoidoista kiinnostuneet saisivat lukea myös niistä ei niin onnistuneista hoidoista.

Kai kilpailevatkin mielipiteet sallitaan?

Mulla ei tämä Reiki-hoito kiinnosta ihan niin paljoa että olisin valmis muuttamaan sen takia maailmankatsomustani. Innostuin runoilemaan tähän triidin sen takia, että hoidoista kiinnostuneet saisivat lukea myös niistä ei niin onnistuneista hoidoista.

Kai kilpailevatkin mielipiteet sallitaan?

Mutta jos tiedät että punainen omena on punainen, niin miksi välttämättä haluat uskoa sen olevan sininen?
Eikö siten maailmankatsomuksesi olisi järkevä muuttaa, etenkin jos hyödyt olisivat suuret?
Miten perustelet sen että haluat vakaasti uskoa omenan olevan sininen vaikka sen tietäisit oelvan punainen? Joku tärkeä syy sinulla täytyy olla jotta pysyt uskossasi vastoin tietoa.

Siinä kyse ei ole enää mielipiteestä vaan ristiriidasta joka on sisälläsi. Tosin, koska olet ikuinen olemukseltasi, niin tulet saamaan mahdollisuuden asenteen muuttamiseen. Se kun ei varmasti käy helposti, kohdallasi se voi olla melkein mahdotonta tällä hetkellä. Mutta pikkuhiljaa kokemuksen myötä tieto ja ymmärrys kasvaa ja siten asenteet muuttuu itsestään.

Olen käynyt reiki-hoidossa.
Hoitoon -eli reikiin- ei tarvitse uskoa jotta se auttaisi.
Yleensäkin näissä pehmeissä hoitomuodoissa-joksi itse reikin luen- jostain mumman syystä ainakin minulla aineenvaihdunta lähtee toimimaan paremmin eli reikin jälkeen on hyvä juoda runsaasti vettä niin kuin yleensäkin esimerkiksi hermoratahieronnan tms. jälkeen.
Itse olen saanut helpotusta stressiin, uupumukseen. Yleensä ei yksi kerta ketään auta, mutta ihmisissä on eroja kuinka herkästi reagoi mihinkin hoitomuotoon. Kävisin useammin ja ehkä säännöllisestikin reiki-hoidossa, jos olisi tarvetta, ikään kuin kuurina.
Mitä tulee siihen mihin kukakin uskoo. Itse uskon Jumalaan ja siihen että on olemassa ihmisiä, joilla on auttamisen ja hoitamisen lahja. Ja tuo lahja on saatu nimenomaan Jumalalta.
En ole uskovainen niin että kävisin säännöllisesti kirkossa tai julistaisin uskoani jossakin seurakunnassa; luen kuitenkin joka ilta iltarukouksen itseni ja läheisteni vuoksi.
Reiki on jonkun mielestä huuhaata, yhtälailla jonkun mielestä usko on huuhaata. Näistä asioista on niin monta mielipidettä kuin on ihmistäkin; tämä oli minun mielipiteeni ja kokemukseni.

[QUOTE="vieras";22194573]Olen käynyt reiki-hoidossa.
Hoitoon -eli reikiin- ei tarvitse uskoa jotta se auttaisi.
Yleensäkin näissä pehmeissä hoitomuodoissa-joksi itse reikin luen- jostain mumman syystä ainakin minulla aineenvaihdunta lähtee toimimaan paremmin eli reikin jälkeen on hyvä juoda runsaasti vettä niin kuin yleensäkin esimerkiksi hermoratahieronnan tms. jälkeen.
Itse olen saanut helpotusta stressiin, uupumukseen. Yleensä ei yksi kerta ketään auta, mutta ihmisissä on eroja kuinka herkästi reagoi mihinkin hoitomuotoon. Kävisin useammin ja ehkä säännöllisestikin reiki-hoidossa, jos olisi tarvetta, ikään kuin kuurina.
Mitä tulee siihen mihin kukakin uskoo. Itse uskon Jumalaan ja siihen että on olemassa ihmisiä, joilla on auttamisen ja hoitamisen lahja. Ja tuo lahja on saatu nimenomaan Jumalalta.
En ole uskovainen niin että kävisin säännöllisesti kirkossa tai julistaisin uskoani jossakin seurakunnassa; luen kuitenkin joka ilta iltarukouksen itseni ja läheisteni vuoksi.
Reiki on jonkun mielestä huuhaata, yhtälailla jonkun mielestä usko on huuhaata. Näistä asioista on niin monta mielipidettä kuin on ihmistäkin; tämä oli minun mielipiteeni ja kokemukseni.[/QUOTE]

pitää tietysti olla jostain KUMMAN syystä...

Kaikilla ihmisillä on auttamisen ja hoitamisen lahja johtuen ihmisen olemuksesta, yhteydestä Jumalaan. Eriasia on osaako sitä käyttää tai haluaako, kun monet tykkää enemmän tehdä pahaa.

Okei.

Kävin siis reiki-hoidossa. Kokemus oli... työläs. En ole tottunut olemaan vastaanottavana osapuolena ja tein itse suurimman osan "työstä". Hoitoa antanut henkilökin huomasi sen.

Mutta rentouttava ja voimauttava kokemus, olin takuulla 2 metriä pitempi ja saman verran leveämpi hoidosta lähtiessäni;)

Äijä ihmetteli sitä, että käteni ovat lämpimät, olen rauhallinen ja puhun pehmeämmin, kuitenkin olen hyvin valpas ja rento samaan aikaan.

En kokenut mitään järisyttävää, mutta sain painolastia pois ja katkon ajatuksiin ja arkeen. Reiki-hoitaja oli todella miellyttävä.

Kun makasin hoitopöydällä silmät kiinni, näin koko ajan, mitä tapahtui. Kun minua alkoi taustamusiikki jurppia, se jumittui ja hoitaja vaihtoi äänitettä. Ainoa negatiivinen asia oli se, että en pidä hengittämisestä. Olisin mieluiten täysin hengittämättä, sillä se pilaa muuten hyvän rentouden. Ja oikeastaan myös se, että en osaa todellakaan vain olla ja ottaa vastaan. Huomasin vahingossa skannaavani hoitajan fiiliksiä, kun tarkoitus oli unohtaa kaikki.

Mutta kaiken kaikkiaan miellyttävä kokemus.

Okei.

Kävin siis reiki-hoidossa. Kokemus oli... työläs. En ole tottunut olemaan vastaanottavana osapuolena ja tein itse suurimman osan "työstä". Hoitoa antanut henkilökin huomasi sen.

Mutta rentouttava ja voimauttava kokemus, olin takuulla 2 metriä pitempi ja saman verran leveämpi hoidosta lähtiessäni;)

Äijä ihmetteli sitä, että käteni ovat lämpimät, olen rauhallinen ja puhun pehmeämmin, kuitenkin olen hyvin valpas ja rento samaan aikaan.

En kokenut mitään järisyttävää, mutta sain painolastia pois ja katkon ajatuksiin ja arkeen. Reiki-hoitaja oli todella miellyttävä.

Kun makasin hoitopöydällä silmät kiinni, näin koko ajan, mitä tapahtui. Kun minua alkoi taustamusiikki jurppia, se jumittui ja hoitaja vaihtoi äänitettä. Ainoa negatiivinen asia oli se, että en pidä hengittämisestä. Olisin mieluiten täysin hengittämättä, sillä se pilaa muuten hyvän rentouden. Ja oikeastaan myös se, että en osaa todellakaan vain olla ja ottaa vastaan. Huomasin vahingossa skannaavani hoitajan fiiliksiä, kun tarkoitus oli unohtaa kaikki.

Mutta kaiken kaikkiaan miellyttävä kokemus.

Hienoa. Nyt tekee mieli mennä itsekin....

Minäkin suunnittelin ehkä jo ensi vuonna seuraavaksi...

Olin niin tyytyväinen, että annoin hoitajalle kaulastani hopeisen aurinko-amuletin, jossa roikkuu vuorikide. Hän yllättyi ja ilahtui niin, että ei osannut muuta, kuin halata.=) Jäi hyvä mieli.

Ja amuletissa on hyvä energia.

Eikö kukaan muu ole asiaan tutustunut ja voisi kertoa tuosta? Etenkin sellainen joka käy säännöllisesti reiki-hoidoissa

Kahtena kertana olen ollut ja vaikutukset ovat olleet sellaiset, että tulen käymään vielä kolmannenkin kerran. Vaikea oikein kuvailla vaikutuksia, koska ne ovat olleet enemmänkin laajamittaisia. Elämä on vaan tuntunut paljon helpommalta tuon jälkeen.

Mulle teki eräs ystävä reikihoitoa, kun olin sellaisessa oksennustaudissa etten pysynyt jaloillani. Seur. päivänä olo oli täysin normaali. Johtuiko reikihoidosta vai oliko lumevaikutusta, tiedä häntä. En oikeastaan usko noihin energiajuttuihin.

Mulle teki eräs ystävä reikihoitoa, kun olin sellaisessa oksennustaudissa etten pysynyt jaloillani. Seur. päivänä olo oli täysin normaali. Johtuiko reikihoidosta vai oliko lumevaikutusta, tiedä häntä. En oikeastaan usko noihin energiajuttuihin.

Mut eikö se ole pääasia, että molemmat on tyytyväisiä ja etenkin "potilas"? :D Mua niin naurattaa nää huutelijat "höpöhöpöjutuista" ja "huuhaasta", mutta mun mielestä sillä ei oikeesti ole mitään merkitystä tuleeko parannus" korvien välistä" vai toimiiko joku oikeasti - pääasia, että apu vaivoihin löytyy! Ja saahan ne lääkäritkin ihan laillisesti syöttää blaseboja, joten en näe vaihtoehtohoitajien olevan sen suurempia syntisiä kuin lääkäritkään. Ja esim. psykologitkin saa "parannuksen" edes koskematta ihmistä, pelkällä puhumisella ( mikä varmaan on myös osa vaihtoehtohoitoja ), joten... ;)

[QUOTE="vieras";22280722]Mut eikö se ole pääasia, että molemmat on tyytyväisiä ja etenkin "potilas"? :D Mua niin naurattaa nää huutelijat "höpöhöpöjutuista" ja "huuhaasta", mutta mun mielestä sillä ei oikeesti ole mitään merkitystä tuleeko parannus" korvien välistä" vai toimiiko joku oikeasti - pääasia, että apu vaivoihin löytyy! Ja saahan ne lääkäritkin ihan laillisesti syöttää blaseboja, joten en näe vaihtoehtohoitajien olevan sen suurempia syntisiä kuin lääkäritkään. Ja esim. psykologitkin saa "parannuksen" edes koskematta ihmistä, pelkällä puhumisella ( mikä varmaan on myös osa vaihtoehtohoitoja ), joten... ;)[/QUOTE]

Aikalailla samoin toimivat niin placebo kuin reikikin. Placebossa parantamisen tekee itse potilas, kun taas reikissä parantaja

[QUOTE="vieras";22284018]Aikalailla samoin toimivat niin placebo kuin reikikin. Placebossa parantamisen tekee itse potilas, kun taas reikissä parantaja[/QUOTE]

Tuota... minä ainakin tein reikissä itse työn, "parantamisen", hoitoa antanut henkilökin huomautti siitä.

Ja minusta on yhdentekevää, perustuuko teho placebo-vaikutukseen vai johonkin muuhun. Joka tapauksessa parantumisen on pakko lähteä ihmisestä itsestään, kärjistettynä länsimainen koululääketiedekin pyrkii samaan: annetaan keholle mahdollisuus auttaa itse itseään, esim. tuhoamalla antibiootilla tulehduksenaiheuttajia ja antamalla näin tavallaan tilaa.

Minulle reiki-hoito oli juuri s, mitä tarvitsin: pysähtyminen keskellä arkea, aivan toisenlaisessa ympäristössä, kuin yleensä. Sain irrotettua ajatukset arjen yläpuolelle ja rentouduttua. Kävely metsässä olis saattanut toimia, tai vaikka ohjattu zumba-tunti. Mutta tuo oli sillä hetkellä sopiva juttu minulle: oli pakko pysähtyä ja antaa vain kaiken olla ja keskittyä hoitoon.

taidan tilata uuden ajan tässä lähiaikoina.

Yhteistyössä