Reiki-hoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Keiju";22190241]Minä olen saanut ainakin paljon apua reikihoitajalta. Se kestää noin tunnin, mutta aikaa kannattaa varata enemmänkin, ettei tarvitse kiireellä säntäillä. Kannattaa olla juomatta kahvia ja tupakoimatta ynnä muita paheita ennen hoitoa ja sen jälkeen ainakin joitain tunteja. Helsingissä on hyvä hoitaja mm. Tarja Miettinen. hänen kotisivunsa löytyvät googlettamalla ikira.[/QUOTE]

Ei minulla ole paheita:saint:

Mietin, että pitäisiköhän minun tilata aika reiki-hoitoon... Ajatus on jollain tasolla kiinnostava.

Mutta entäpä jos siitä ei olekaan niin minkään valtakunnan iloa?

Kokemuksia kaipailen, siis.:)

Tottakai siitä on iloa, hyötyä ainakin. Tässä maailmassa kaikki vaikuttaa kaikkeen ja kaikki on energiaa ja reiki on sen ohjaamista ja kanavoimista, värähtelyjen muuttamista.

[QUOTE="heikki";22192875]Tottakai siitä on iloa, hyötyä ainakin. Tässä maailmassa kaikki vaikuttaa kaikkeen ja kaikki on energiaa ja reiki on sen ohjaamista ja kanavoimista, värähtelyjen muuttamista.[/QUOTE]

Vai energiaa, anna mun kaikki kestää. Ei kai länsimaissa ongelmana ole ihmisten energiansaannin vähyys vaan sen ylimäärä.

Nyt kaikki reiki-hoitajat kanavoimaan energiaa köyhien maiden nälkää näkevien lapsien masuihin.

Mun kaveri antanut mulle reikihoitoo. En nyt mitään negatiivista ainakaan kokenut, päinvastoin. Jos on kiinnostunut reikiasioista niin reikifoorumilta saa lisätietoo.

Vai energiaa, anna mun kaikki kestää. Ei kai länsimaissa ongelmana ole ihmisten energiansaannin vähyys vaan sen ylimäärä.

Nyt kaikki reiki-hoitajat kanavoimaan energiaa köyhien maiden nälkää näkevien lapsien masuihin.

Täh?
Meni vähän ohi tuo juttu, mitä tarkoitat sillä että kanavoidaan energiaa lasten masuihin?
Tottakai kaikki energia pitäisi keskittää ihmisten hyvinvointiin globaalisesti, eikä tehdä hyvinvoinnista vain pienen osan etuoikeutta.
Asia vaatisi kollektiivisen muutoksen meissä jokaisessa, kaikkien pitäisi tajuta ettei kukaan voi olla toista paremmassa asemassa, koska pohjimmiltaan ollaan yhtä ja samaa.

Olen käynyt reiki-hoidossa, nyt on mennyt jo pidempi aika etten oo käynyt. Se saattaa ulottua myös eri tasoille, mulla oli viimeks tosi voimakas henkinen kokemus se reiki. Tietänet mitä tarkoitan.
Voisin joskus taas mennä kunhan löytys vähän edullisempi paikka..

Ex-puolisoni, joka myöhemmin sairastui psyykoosiin, alkoi harrastamaan tällaisia huuhaa-juttuja ja kouluttautui reikihoitajaksikin. Kotona olin näiden hoitojen kohteena usein, kun pyysi eikä hoidot tuntuneet yhtään missään eikä mitenkään. Vaatii varmaan uskomusta energioihin yms. juttuihin.
Niinhän sitä sanotaan, että ihminen syö vaikka heinäpaalin, jos on vakuuttunut, että se auttaa...

[QUOTE="minä";22193133]Olen käynyt reiki-hoidossa, nyt on mennyt jo pidempi aika etten oo käynyt. Se saattaa ulottua myös eri tasoille, mulla oli viimeks tosi voimakas henkinen kokemus se reiki. Tietänet mitä tarkoitan.
Voisin joskus taas mennä kunhan löytys vähän edullisempi paikka..[/QUOTE]

ihan vertailun vuoksi, niin miten paljon ja mistä ajasta sinä olet maksanut?

[QUOTE="heikki";22193095]Täh? Meni vähän ohi tuo juttu, mitä tarkoitat sillä että kanavoidaan energiaa lasten masuihin?[/QUOTE]

Mun mielestä energia on fysikaan lakien mukainen juttu jota mitataan yksiköllä Joule (+sen johdannaiset esim. kcal ja kWh).

Sille henkiselle jutulle joka on ihmisen korvien välissä olisi hyvä keksiä joku toinen sana ettei tule sekaannusta.

Ex-puolisoni, joka myöhemmin sairastui psyykoosiin, alkoi harrastamaan tällaisia huuhaa-juttuja ja kouluttautui reikihoitajaksikin. Kotona olin näiden hoitojen kohteena usein, kun pyysi eikä hoidot tuntuneet yhtään missään eikä mitenkään. Vaatii varmaan uskomusta energioihin yms. juttuihin.
Niinhän sitä sanotaan, että ihminen syö vaikka heinäpaalin, jos on vakuuttunut, että se auttaa...

Ei kyse ole uskosta. Kaiken aineen perusolemus on energia, joka ilmenee meidän tasolla värähtelynä. Sun ajatukset ilmenee yhtälailla värähtelynä tai energiana ja siten ne voi luoda todellisuutta mm. visualisoimalla. Reiki-hoito perustuu myös tuohon energioiden hallintaan joita ruumiissasi on.

Mä olen myös ollut koekaniinina tuttavani Reiki-hoidossa ja olen ollut jopa kursseilla opetusmateriaalina. Minuun hoidot eivät vaikuttaneet mitenkään mutta se johtunee siitä, että mulla ei ollut tarvittavaa uskoa.

Mun mielestä energia on fysikaan lakien mukainen juttu jota mitataan yksiköllä Joule (+sen johdannaiset esim. kcal ja kWh).

Sille henkiselle jutulle joka on ihmisen korvien välissä olisi hyvä keksiä joku toinen sana ettei tule sekaannusta.

Energialla on monta muotoa, myös sellainen jota voidaan mitata Jouleina tai watteina tms.
Mutta se taso joka on todellisuuden pohjalla, sitä ei voida mitata millään laitteilla, sen olemassaolon seuraukset voidaan vain todeta

[QUOTE="äiti";22193185]Voiko joku olla noin..... nyt tarkoitetaan muuta energiaa kuin ruoasta saatavaa![/QUOTE]

No älä, mä en edes uskonut että voi olla niin vähän oppinut henkilö olemassa tuon ikäisenä ettei tuota eroa tajua =)

[QUOTE="vieras";22193146]ihan vertailun vuoksi, niin miten paljon ja mistä ajasta sinä olet maksanut?[/QUOTE]

Viimeks maksoin 50 euroa ja aika oli varmaan tunnin aika, tosin Helsingissä missä kaikki
kalliimpaa.
Edellinen hoito missä kävin(henkilön kotona) maksoi vähemmän, olisko ollu 20 tai 30 euroa
ja kanssa noin tunnin kesti. Alunperin hinta olis ollu 40 euroa, mutta sain alennuksen.

[QUOTE="vieras";22193200]No älä, mä en edes uskonut että voi olla niin vähän oppinut henkilö olemassa tuon ikäisenä ettei tuota eroa tajua =)[/QUOTE]

Mun maailmankuva on sen verran fysikaalinen että en mielellään käytä henkimaailman asioista samoja termejä kuin fyysisessä maailmassa on. Toivoisin sekaannusten välttämiseksi, että muutkin tekisivät samoin mutta arvaan että toiveeni on täysin turha.

[QUOTE="äiti";22193185]Voiko joku olla noin..... nyt tarkoitetaan muuta energiaa kuin ruoasta saatavaa![/QUOTE]

Toisaalta kyse on kuitenkin pohjimmiltaan samasta energiasta, tosin se ei toimi noin.
Ajatuksen voimalla ei voi liikuttaa pöydällä olevaa höyhentä, koska lukuisat muut voimat vastustaa sen liikkumista ja pitävät sen paikallaan.
Sen sijaan jos siihen ei mikään voima vaikuttaisi, koko höyhentä ei olisi olemassa tai se olisi olemassa kaikkialla, kyse olisi enemmänkin todennäköisyydestä mistä höyhen löytyisi, ei siitä että se oikeasti jossain olisi.
Tuolla tasolla ihminen voi vaikuttaa suoraan todellisuuteen ja osallistua sen luomiseen.

[QUOTE="minä";22193217]Viimeks maksoin 50 euroa ja aika oli varmaan tunnin aika, tosin Helsingissä missä kaikki
kalliimpaa.
Edellinen hoito missä kävin(henkilön kotona) maksoi vähemmän, olisko ollu 20 tai 30 euroa
ja kanssa noin tunnin kesti. Alunperin hinta olis ollu 40 euroa, mutta sain alennuksen.[/QUOTE]

Tuossa naapurissa on henkilö jolla maksaa puoltoista tuntia 35-40 euroa, en muista nyt varmaan sanoa kumpi hinta.

[QUOTE="vieras";22193167]Ei kyse ole uskosta. Kaiken aineen perusolemus on energia, joka ilmenee meidän tasolla värähtelynä. Sun ajatukset ilmenee yhtälailla värähtelynä tai energiana ja siten ne voi luoda todellisuutta mm. visualisoimalla. Reiki-hoito perustuu myös tuohon energioiden hallintaan joita ruumiissasi on.[/QUOTE]

No mä en usko minkäänlaisiin ajatusten värähtelyihin tai ajatusten energioihin. Jos nämä asiat olisi totta ja oikeasti olemassa, niin ihminen ja ihmiskunta olisi ihan toisella kehitystasolla, kuin nyt. Uskon vasta sitten, kun asiat on maailmanlaajuisesti tieteellisesti todistettu ja tutkimusten otannat ovat riittävän suuria ja tutkimusten tekijällä ei taloudellista hyötyetua tutkimuksen tilaajaan jne.

Mun maailmankuva on sen verran fysikaalinen että en mielellään käytä henkimaailman asioista samoja termejä kuin fyysisessä maailmassa on. Toivoisin sekaannusten välttämiseksi, että muutkin tekisivät samoin mutta arvaan että toiveeni on täysin turha.

Siinähän se nykyajan suurin ongelma onkin. Kaikki on fyysistä ja megaanista.
1600-luvun idea nähdä ihminen megaanisena olentona toki vei lääketiedettä paljon eteenpäin, mutta tuo näkemys on auttamatta vanhentunut. Nykyään pitää nähdä ihminen isompana kokonaisuutena, ei kellon rattaina jotka tikittää tiettyjen sääntöjen mukaan.
Ihminen on henkinen olento jolla on ruumis, ei ruumis jolla on henki.
Ja kun koko todellisuus pohjautuu tuolle henkiselle tasolle, niin sen takia se pitäisi olla päällimmäisenä kun asioita tutkitaan, vasta sen päälle rakentuu kuva fyysistä maailmasta kun asioita tarkastellaan meidän tasolta.

[QUOTE="vieras";22193236]Tuossa naapurissa on henkilö jolla maksaa puoltoista tuntia 35-40 euroa, en muista nyt varmaan sanoa kumpi hinta.[/QUOTE]

Joo, musta tuntuu että jos lähtisin tuonne sivummalle, pois Helsingistä, löytys halvempia
paikkoja.
Joka tapauksessa mulla viimeks reiki oli voimakas kokemus mulle ja samoin oli kokemus
eräästä toisesta hoidosta, kun itkin ja vanhaa tunnekuonaa tuli esiin, olinkin varmaan silloin
stressaantunut.

[QUOTE="vieras";22193253]Siinähän se nykyajan suurin ongelma onkin. Kaikki on fyysistä ja megaanista.
1600-luvun idea nähdä ihminen megaanisena olentona toki vei lääketiedettä paljon eteenpäin, mutta tuo näkemys on auttamatta vanhentunut. Nykyään pitää nähdä ihminen isompana kokonaisuutena, ei kellon rattaina jotka tikittää tiettyjen sääntöjen mukaan.
Ihminen on henkinen olento jolla on ruumis, ei ruumis jolla on henki.
Ja kun koko todellisuus pohjautuu tuolle henkiselle tasolle, niin sen takia se pitäisi olla päällimmäisenä kun asioita tutkitaan, vasta sen päälle rakentuu kuva fyysistä maailmasta kun asioita tarkastellaan meidän tasolta.[/QUOTE]

Vaatii lujaa uskoa Reikiin tai muuhun sen tapaiseen että se saa muokattua ihmisen maailmankuvan noin kauas siitä perinteisestä megaanisesta maailmasta. Mutta eipä siinä mitään, jokainen tulkoon uskossaan autuaaksi sanoi jo Luther tai joku muu uskovainen.

Yhteistyössä