Rehellisyydesta

- En puhu

- En oleta (siis sitten joskus kun vauva on isompi ja puhuu)

- En usko

Mun mielestä valkoiset valheet ovat useissakin tilanteissa parempi vaihtoehto kuin turhan takia aiheuttaa mielipahaa kertomalla totuus. Tarkoitan siis näitä vähäpätöisempiä asioita esim että näyttääkö jonkun takapuoli isolta, oliko ruoka hyvää tms tms tms tms..Ei kait sitä kukaan voisi kenenkään kanssa elää jo aina pitäisi olla täysin totuudenmukainen ja sanoa juuri se mitä mielessä liikkuu.. mahtaisi olla mukavaa. Tilanteen mukaan mennään. Rehellisyyttä arvostan, mutta tyhmyyttä en.

En puhu todellakaan aina.
En oleta lastenkaan puhuvan aina totta, enkä nipota pienistä. Häveten usein totean heidän kuitenkin useimmiten puhuneen totta, silloinkin kun totuus on mitä yllättävin. Tiukoissa paikoissa lapset tietävät että totuuden kertominen on heille itselleen hyväksi ja suojaksi.
Mieskään ei taatusti puhu aina totta, varsinkaan minulle :)

Ja vastaus vielä yhteen ap:n kyssäriin ; valehtelu on mielestäni sallittua silloin kun se ei vahingoita ketään.<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 01:51 Turparullalla kirjoitti:
valehdellessa vahingoittaa aina. :'(

No ei nyt sentään ihan aina. Jos narraan miestäni että uudet kengät maksoivat kolmekymppiä kun ne todellisuudessa maksoivat viisikymppiä niin kyllä se valhe saa miehen vain paremmalle tuulelle.

Olen kyllä samaa mieltä siitä että isojen asioiden valehtelu vahingoittaa- mutta kaikkein eniten se vahingoittaa valehtelijaa - aika varmasti enemmän kuin kohdetta. Ja väärinhän se on ,mutta ihminen on ihminen.<br><br>

en oikeastan valehtele. mä yritän väänää siten vastauksen niin ettei loukkaa.
lapset kyllä välillä juttelee mitä suuhun tuo vaikka kiellän valehtelun.
Mies puhuu tott koska tietää että saa meille kriisin jos valehtelee =)
mä en voi sietä mun mieheltä valehtelua,edes mielyttääkeen mua

Yhteistyössä