Rehellisesti: Mitä mieltä tästä sisustuksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maikku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan ok :) - semmonen hurjan rauhallinen ;)...eli mä himpunverran kaipaisin pirteyttä värin muodossa. Toi punainen mikä on kivana tehostevärinä, niin...joku kiva sivuverho, missä ois hintsusti tota samaa punaista sävyä yhdistettynä vaaleisiin verhoihin vois olla pirtee...?

Toisaalta mua häiritsi se musta jalallinen pöytä, ei sopinut sitten ollenkaan... ja jotenkin se arkkupöytäkin siinä keskellä vähän otti silmään, kun mun mielestä se ala on kuitenkin aika pieni; mä en välttämättä laittais siihen keskelle pöytää ollenkaan vaan kenties siihen ikkunan eteen....

[QUOTE="jag";22798193]Onhan tuo kaunis ja hillitty, mutta pidemmän päälle olisi mun silmään tylsä. Missä kodikkuus? Vai onko kauneus ainut vaatimus olohuoneelle? Vaihtaisin verhot ja vaikka samaan sävyyn sohvatyynyjä tai rahiin uuden päällisen. Tuo kolmiomainen pöytä näyttäisi olevan aika turha. Paperi- ja muut kauniit pöytävalaisimet tuo mun mielestä tunnelmaa.[/QUOTE]

Esim. minkäväriset verhot ja tyynyt sopisivat tuonne? Läppäritaso on tosiaan aika ruma, mutta miehellä tosi usein käytössä, joten en ole saanut laittaa sitä pois. Sille ei vaan löydy ikinä mitään omaa paikkaa, pyörii milloin missäkin. :(

[QUOTE="leppis";22798172]Ihan kiva, mutta vähän pliisu. Enemmän värejä![/QUOTE]

jotain tällaistä tuli itsellekin mieleen. Kokeile huviksesi vaikka verhojen paikkaa vaihtamalla_ vasemmalle molemmat valkoiset verhot, oikealle molemmat beiget.

Matto ja vas. hyllykkö tuovat jotenkin liikaa tuota ruutuefektiä ehkä, jos toisen siirtäisi muualle. Pidän isosta kaapista, ja saat sen kyllä sopimaan tuohon jollain konstilla. Ei se nytkään paha ole. Kasveja tosiaan, vähän kulmia "pyöristämään" vaikka...

mummomaisuus tulee minun mielestäni huoneen värimaailmasta. väritys voisi olla rohkeampi, vaikutat kuitenkin rohkealta, jos radikaalikin muutos käy :D jos ei halua heti täyttä remppaa, niin väriä verhoihin, joku sanoi jotain huonekasveista, ne tuovat ihanaa eloa. väriä mattoon? joku taulu/taideteos seinälle? värikkäitä tyynyjä? iso kaappisi on aivan ihana!!

Muttä mikä väri tuota sitten piristäisi? Esimerkkejä? Mietin itse turkoosia, mutta mies tyrmäsi sen muka "liian teininä" (!) - mielipiteitä siitä?

mä lähtisin miettimään värimaailmaa sen ihanan kaapin ja tietysti seinien, lattian ja katon kannalta. on ruskeaa, tummaa ja vaaleaa. mä laittaisin maanläheisiä sävyjä, lisää punaista, sammaleen vihreää, rauhallista oranssia, noh, ruskan sävyjä. ja rahin päällystäminen (joku siitä mainitsi) vois olla kiva :D siihen vaikka joku kuviollinen kangas, joka kokoaisi yhteen huoneessa käytetyt sävyt :D

Kauniit värit, kuitenkin jollain tavalla vähän persoonaton. Turha pöytä tosiaan pois. Sohvapöytä jotenkin liian suoraviivainen, paikalle jossa on, mun makuuni. Tumma kaappi kaunis, vaalea hyllykkö tummaksi kuten joku jo sanoikin. Tummat kalusteet hieno kontrasti vaalealle seinälle ja verhoille ja punaiset yksityiskohdat kiva ja tyylikäs piriste. ehkä lisää sohvatyynyjä, sohvan päälle esim. tumma puinen peili tai taulu. Ikkunalle/ikkunalaudalle jotain pientä punaista tuikkulyhtyä tms. viherkasvia johonkin. Tässäpä jotain mitä tulee mieleen.

Huone ei ole tasapainossa, toisella puolella tummat ja toisella vaaleat huonekalut, eli tuo kaunis telkkarikaappi hyökkää nyt silmille. Sohvaan pitäisi saada enemmän volyymia, eli tummempi sohva siis. Pöytä sohvan edessä on myös turhan pieni kaappiin verrattuna, kuten edellä jo sanottiin. Valkoisen lokerikon petsaisin tummaksi myös, sen sisällä olevat korit ovat ok. Yksijalkaisen pikkupöydän funktio mietityttää, se ei sovi tyyliltäänkään kokonaisuuteen. Huonekalujen uutta järjestystä en nyt osaa esittää näin pikaisesti, mutta jospa keksin jotain, niin lisään sitten.
Värimaailma on kiva, siitä tykkään. Rauhallinen ja lämmin.

[QUOTE="harmaa";22798242]toiselta sivulta se valkonen verho reunaan ja beige keskelle..[/QUOTE]

joo, jotain muuta järjestystä ehkä kannattaa kokeilla, tulisi pienellä vaivalla korjattua...itsellä on ruakea-vaalea. - moniväri-harmaa - raidallinen yksi verho seinän ja ikkunan yhdistäjänä. Ja toimii jotenkin hyvin kyllä... sitten mullla on keskellä vaaleaa.

[QUOTE="Maikku";22798254]Esim. minkäväriset verhot ja tyynyt sopisivat tuonne? Läppäritaso on tosiaan aika ruma, mutta miehellä tosi usein käytössä, joten en ole saanut laittaa sitä pois. Sille ei vaan löydy ikinä mitään omaa paikkaa, pyörii milloin missäkin. :([/QUOTE]

Läppäritasoja on saatavana myös sellaisia mitkä nostetaan syliin, sellainen tarjotinmalli.

Verhoista, jos tykkäät tuosta punaisesta, etsisin jotain missä kuviossa punaista.
Matosta, joku muu sanoikin että se on pieni ja niin se kyllä onkin..Isompi parempi, kenties yksivärinen ja nykyistä tummempi.
Arkkupöytä, Vilukissa ehdotti sitä ikkunan eteen. Se voisi toimia.

ja joku mainitsi myös lamput. ite tykkään kovasti kaikista valaisimista ja niillä kikkailusta. joku ihana valaisin, ja sen valossa koko huoneen ilme saattaa muutua ihan toiseksi :D

Mua häirittee lähinnä se, että kaikki huonekalut menee seiän vieriä pitkin. Ja tosiaan se pikkupöytä pois ja toi vasemmalla oleva hylykkö.
Huonekalut on muuten ihan jees :)

[QUOTE="Hanna";22798162]Rehellisesti? Huone on muuten oikein kiva, mutta ikkunasta näkyvä "maisema" pilaa koko kokonaisuuden.[/QUOTE]

Yuo on totta. Olisi tosi ahdistavaa, mikäli naapuritalon ikkunat noi lähellä. Näkee ihan sisälle.

[QUOTE="Maikku";22798192]No sille vastapäiselle talolle mä nyt en kertakaikkiaan voi mitään! :laugh: Näin Helsingin kantakaupungissa.[/QUOTE]

Arvelinkin että siellä, mulla oli Kalevankadulla aikanaan ihan samanlainen maisema.

Kiva olkkari, mutta vähän lisää väriä voisi minusta olla.

Ai niin...:)...sen vaalean sohvan taakse, siis seinälle vois niin laittaa jonkun ihanan taulun... Ja kehyksien pitäs olla sitten mätsäävät sen upean vanhan kaapin ja arkkupöydän kanssa... Mun mielestä tulis sitten sitä tasapainoitusta, kaappi ei ehken sitten söisi sitä volyymia....

Liikaa erilaisia kalusteita pienessä tilassa. Pikkupöytä pois, samoin sivupöytä, jonka päällä oksa. Lisää värejä! Värikkäät verhot ja samanlaisia sohvatyynyjä sekä nojatuoliin että soffalle (ei pelkästään punaista, vaan lisäksi vaikka poltettua oranssia) --> yhtenäistävät sisutusta. Väriä mattoon. Punainen on ihan hyvä väri, mutta sitä on tuossa mielestäni liian vähän. Iso kaappi on upea! Kontrasti Ikean (?) valkoiseen hyllykköön on kyllä melkoinen. Voiko hyllyjä vaihtaa samantyylisemmiksi?

[QUOTE="Maikku";22798274]Muttä mikä väri tuota sitten piristäisi? Esimerkkejä? Mietin itse turkoosia, mutta mies tyrmäsi sen muka "liian teininä" (!) - mielipiteitä siitä?[/QUOTE]

ei turkoosi ole teini :D mutta sillä saataisiin mun mielestä aikaan enemmänkin semmoinen rohkea ja "retee" fiilis, kun taas niillä mun mainitsemillani ruskan sävyillä tulsi semmoista rauhallista olkkarifiilistä :D että mikä ois sun juttu? jotain räväkkää? vai mieluummin jotain rauhoittavaa?

Ihan nätti, mutta uudenaikaisen ja vanhanaikaisen näköistä sekoitettu vähän erikoisella tavalla. Valkoinen kaappi ja istuimet ovat jotenkin liian selkeästi eri aikakautta kuin ruskeat. Jos leikkisin sisustuslehden toimittajaa, en kuvaisi tuota yhdistelmää lehteen. Jos joutuisin tilapäisesti tuollaiseen asumaan, olisin kuitenkin ihan onnessani. =)

[QUOTE="Vilukissa";22798360]Ai niin...:)...sen vaalean sohvan taakse, siis seinälle vois niin laittaa jonkun ihanan taulun... Ja kehyksien pitäs olla sitten mätsäävät sen upean vanhan kaapin ja arkkupöydän kanssa... Mun mielestä tulis sitten sitä tasapainoitusta, kaappi ei ehken sitten söisi sitä volyymia....[/QUOTE]

Hyvä idea tuo taulu!

No mun rehellinen mielipide: "sotkamainen" eli ei hirveenä miellytä.

Auts!! Tää sattui, oikeesti. Ja kaikkeni kun oon yrittänyt ettei olisi "sotkamainen". :D Itse olen vähän ehkä päätymässä siihen, ettei tummanruskean ja punaisen yhdistelmä olekaan ihan mun juttu (olisiko se se juttu mistä tulee mummomainen fiilis...?), joten tuon tummanruskean ja beessin rinnalle pitäisi saada jotain raikkaampaa... Ja jos ideoita vaihtoehtoisesta huonekalujen järjestyksestä löytyy, niin ehdotuiksia otetaan vastaan. Ja kiitos kaikille jo nyt annetuista ideoista!

Yhteistyössä