Realistit AivanSama ja Piste-Pirkko paljastuivatkin eräänlaisiksi uskovaisiksi!

  • Viestiketjun aloittaja Oh-hoh
  • Ensimmäinen viesti
Voi venäjä mitä hysteerikkoja täällä.
Mitähän tauteja nuo kissat levittää, jos ei toksoa lasketa? (n)
En mä ole yhdeltäkään ulkona käyvältä kissalta saanut mitään, vaan 95% taudeistani on ollut jäljitettävissä muilta ihmisiltä saaduiksi tartunnoiksi.

Ja ap:n ulina että kissa ei kuulu luontoon.
Miten muka joku yks eläinlaji ei kuulu luontoon??
Kissahan, ja jokainen eläin on osa luontoa. :ROFLMAO:


Pitäiskö kissa desinfioida, sen jälkeen kieputtaa elmukelmuun ja säilyttää labrassa?
Sen verran voin sanoa että kissa ei pärjää läpi vuoden luonnossa. Täällä on kaksi paikallista eläinsuojaa loukuttanut pitkin viime talvea kissoja joka ikähaarukasta, villikissoja ja hylättyjä kissoja ja kissoja jotka ovat lähteneet muusta syystä omille teilleen. Valtaosalla loukutetuista on ollut loiseläimiä, sairauksia, vammoja ja monet joutuivat lopettamaan kun olivat liian nälkäisiä/janoisia että sisäelimiin oli tullut vaurioita nestepuutosten ja ravinnonpuutosten takia.

On vanhentunutta tietoo se kun aatellaan että kissat pärjäävät läpi vuoden luonnossa :)
 
vierailija
Sen verran voin sanoa että kissa ei pärjää läpi vuoden luonnossa. Täällä on kaksi paikallista eläinsuojaa loukuttanut pitkin viime talvea kissoja joka ikähaarukasta, villikissoja ja hylättyjä kissoja ja kissoja jotka ovat lähteneet muusta syystä omille teilleen. Valtaosalla loukutetuista on ollut loiseläimiä, sairauksia, vammoja ja monet joutuivat lopettamaan kun olivat liian nälkäisiä/janoisia että sisäelimiin oli tullut vaurioita nestepuutosten ja ravinnonpuutosten takia.

On vanhentunutta tietoo se kun aatellaan että kissat pärjäävät läpi vuoden luonnossa :)
Elena, luontoon ja luontoon on kaks eri asiaa
Kissa on osa luontoa
Kissaa ei voi jättää yksin luontoon
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Elena, luontoon ja luontoon on kaks eri asiaa
Kissa on osa luontoa
Kissaa ei voi jättää yksin luontoon
No joo, tottahan tuo ja kun kerran näin ajatellaan niin ihminenkin on osa luontoa mutta eipä sitä normaali järjellä ja tunteilla varustettu aikuinen lastaan sinne luontoon hylkäis..jos nyt verrataan sen verran kahta eri olentoa tämän maan päällä :)
 
Sen verran voin sanoa että kissa ei pärjää läpi vuoden luonnossa. Täällä on kaksi paikallista eläinsuojaa loukuttanut pitkin viime talvea kissoja joka ikähaarukasta, villikissoja ja hylättyjä kissoja ja kissoja jotka ovat lähteneet muusta syystä omille teilleen. Valtaosalla loukutetuista on ollut loiseläimiä, sairauksia, vammoja ja monet joutuivat lopettamaan kun olivat liian nälkäisiä/janoisia että sisäelimiin oli tullut vaurioita nestepuutosten ja ravinnonpuutosten takia.

On vanhentunutta tietoo se kun aatellaan että kissat pärjäävät läpi vuoden luonnossa :)
Enhän mä nyt sitä tarkoita että kissat jätetään talvella syöttämättä.

Mä kuule veikkaan resupekka-kissojen syyksi sitä, että porukka ottaa kesäkissoja. Sit on jotain wt-porukkaa jotka ei hoida kissojaan, tiedän yhdenkin perheen.

Kissa palailee viikkojen reissuiltaan sinne, missä tietää olevan säännöllinen ruoka, peti/lämmin uuninpanko ja iloinen vastaanotto.

Laiminlyönnit ei liity siihen, pitäisikö kissan ulkoilla vai ei.
 
No joo, tottahan tuo ja kun kerran näin ajatellaan niin ihminenkin on osa luontoa mutta eipä sitä normaali järjellä ja tunteilla varustettu aikuinen lastaan sinne luontoon hylkäis..jos nyt verrataan sen verran kahta eri olentoa tämän maan päällä :)
Kuka on puhunut siitä eläin tai ihminen jätetään puoleksi vuodeksi luonnon armoille?
Meillä kissa tulee 2 kertaa päivässä ilmoittautumaan.
 
Mä kuule veikkaan syyksi sitä, että porukka ottaa kesäkissoja. Sit on jotain wt-porukkaa jotka ei hoida niitä, tiedän yhdenkin perheen.

Kissa palailee viikkojen reissuiltaan sinne, missä tietää olevan säännöllinen ruoka, peti/lämmin uuninpanko ja iloinen vastaanotto.

Laiminlyönnit ei liity siihen, pitäisikö kissan ulkoilla vai ei.
Kesäkissat ovat myös ongelma ja mun mielestä se koko asia pitäis kriminalisoida...vaikka turha kai tuosta on haaveilla että se päivä koittais...mutta esim. täällä missä mä asun on paljon vapaana kulkevia kissoja, naapureilla, aina niitä pitää varoa etteivät jää auton alle ja kesäisin oon joskus mennyt hätistelemään kun pelottelivat pesiviä lintuja.

Tiedän myös ihmisiä jotka vihaavat kissoja niin paljon että olisivat valmiit ampumaan tai myrkyttämään jos pihaltaan kissan kiinni saavat...kissa on avuton ja aikalailla puolustuskyvytön tuolla ulkona, varsinkin jos vastassa on ihminen..mä en ainakaan haluais että oma kissa kuolis tai satuttais ittensä ihmisen tai toisen eläimen toimesta.

Toisen kissan oon aatellut hankkia jossain vaiheessa mutta mikään toinen kissa ei korvaa tätä nykyistä kissaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Mutta ap:n pitää soittaa Afrikkaan monien maiden suurlähetystöihin ja kieltää kissojen päästäminen ulos.

Meidän stressaantuneet muuttolinnut kun just pääsee syksyllä suomalaisia hirviökissoja pakoon, niin eikös Suezin kanavan kaislikossa oota joku mirri kita ammollaan, vielä maiskuttaa suutaan.
 
Viimeksi muokattu:
Eläinsuojissa sellasia kissoja on liiankin paljon jotka on hylätty ulos kokonaan.
No sitä en ole tarkoittanut. Vaikka eipä se "rankkuri" tiedä että onko tuo kolli ollut ulkona puoli tuntia vai kuukauden, ja onko reissuillaan omasta seikkailuhalustaan vai laiminlyöntiä paossa.

Kissoilla voisi olla sen takia kyllä aina semmoinen kevyt panta, jossa yhteystiedot.
 
No sitä en ole tarkoittanut. Vaikka eipä se "rankkuri" tiedä että onko tuo kolli ollut ulkona puoli tuntia vai kuukauden, ja onko reissuillaan omasta seikkailuhalustaan vai laiminlyöntiä paossa.

Kissoilla voisi olla sen takia kyllä aina semmoinen kevyt panta, jossa yhteystiedot.
aika hyvin erottaa ulkokissan/villikissan laiskanpulskeesta kotikissasta. Kotikissan turkki on usein siisti, kiiltävä ja kissa on hyvinvoivan ja terveen näköinen/oloinen..villikissan/täysin ulkokissan kohdalla niin ei ole, ei varsinkaan talvisaikaan eikä esim. pitkäkarvaisilla/puolipitkäkarv. kissoilla.
 
Heh...muistan lapsuudesta kun eläinvalvoja/rankkuri otti meidän laiskanpulskean kollin meidän talon lähettyviltä kiinni.

Oven takana odotti mies sekä pikkuhäkissä pulleahko, kiiltäväkarvainen kolli huuli pyöreänä että "whaaatt?". :LOL:
 
No, summa summarum (jollei tuo isis-hysteerikko jatka tätä ketjua), mun kissateesit:

-kissoja pitäis olla Suomessa vähemmän
-kissoja vain maalle, eikä sielläkään kylän keskelle
-kissa pitää ruokkia, hoivata ja pitää hyvänä niin, että se tulee mielellään rilluttelureissuiltaan kotia
-madotukset ja rokotukset oltava kunnossa.
 
No, summa summarum (jollei tuo isis-hysteerikko jatka tätä ketjua), mun kissateesit:

-kissoja pitäis olla Suomessa vähemmän
-kissoja vain maalle, eikä sielläkään kylän keskelle
-kissa pitää ruokkia, hoivata ja pitää hyvänä niin, että se tulee mielellään rilluttelureissuiltaan kotia
-madotukset ja rokotukset oltava kunnossa.
-Samaa mieltä ja sen lisäksi pitäisi katsoa millasiin oloihin kissa annetaan, aina se koti ei ole paras paikka...
-Jokseenkin eri mieltä, itse asun taajama alueella ja kyllä mä omasta mielestä kissaa pidän paremmin kuin joku toinen pitäis maaseudulla. Ei se talli/navettakissankaan elämä aina mitään herkkua välttämättä ole ja ihmiskontaktien puuttuminen saa kissan helposti villiintymään ja voi tulla äkäiseksi tai araksi.
-Täysin samaa mieltä muuten mutta aina kissa ei palaa rillumareissuiltaan koska on kuollut, tapettu, satutettu niin pahasti ettei pääse tai otettu toiseen kotiin omaksi.
-100%:sti samaa mieltä rokotuksista/madotuksista.
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
-Samaa mieltä ja sen lisäksi pitäisi katsoa millasiin oloihin kissa annetaan, aina se koti ei ole paras paikka...
-Jokseenkin eri mieltä, itse asun taajama alueella ja kyllä mä omasta mielestä kissaa pidän paremmin kuin joku toinen pitäis maaseudulla. Ei se talli/navettakissankaan elämä aina mitään herkkua välttämättä ole ja ihmiskontaktien puuttuminen saa kissan helposti villiintymään ja voi tulla äkäiseksi tai araksi.
-Täysin samaa mieltä muuten mutta aina kissa ei palaa rillumareissuiltaan koska on kuollut, tapettu, satutettu niin pahasti ettei pääse tai otettu toiseen kotiin omaksi.
-100%:sti samaa mieltä rokotuksista/madotuksista.
Höh, en mä nyt talli-ja navettakissoistakaan ole puhunut. :D
Semmoisetkin on surullisia tapauksia.

Lisää teesejä:
-kissalla vapaa seilaaminen sisälle ja ulos, ihminen toimii portsarina
-kissat pitää pentuina sosiaalistaa ihmisiin, paljon paijausta, silitystä ja sylissäpitoa.
 
Höh, en mä nyt talli-ja navettakissoistakaan ole puhunut. :D
Semmoisetkin on surullisia tapauksia.

Lisää teesejä:
-kissalla vapaa seilaaminen sisälle ja ulos, ihminen toimii portsarina
-kissat pitää pentuina sosiaalistaa ihmisiin, paljon paijausta, silitystä ja sylissäpitoa.
-Eihän se sillon vapaata oo jos ovella on portsari:whistle:
-Kissojen sosiaalistamista on hyvä ylläpitää myös aikuisena koska kissa voi villiintyä aika äkkiä:barefoot:
 
-Eihän se sillon vapaata oo jos ovella on portsari:whistle:
-Kissojen sosiaalistamista on hyvä ylläpitää myös aikuisena koska kissa voi villiintyä aika äkkiä:barefoot:
No kissa päättää, jos haluaa mennä ulos/sisälle, ja ihminen tottelee. Meillä ei ole kissaluukkua niinku Amerikassa. :D
Ja viime yönä nukuin kehräävä kisuli jalkopäässä (oma nukkuma-asento olikin sit huono). :love:
 
No kissa päättää, jos haluaa mennä ulos/sisälle, ja ihminen tottelee. Meillä ei ole kissaluukkua niinku Amerikassa. :D
Ja viime yönä nukuin kehräävä kisuli jalkopäässä (oma nukkuma-asento olikin sit huono). :love:
Saatoit nukkua jonkun vapaamatkustajankin kanssa myös, jonka kissasi on tuonut turkissaan sisälle saapuessaan kotiin monilta rillumareimatkoiltaan:love::barefoot::rolleyes:*väistää varmuudelta Echon lentävää piirakkaa*
 
Mä muistan kuinka ostin ihan intopiukkana kissalle leluja kun tuo karvaposki meille tuli...nyt ne lelut on kaapin päällä hyödyttöminä (kissa kantoi ne sinne) ja leluiksi kelpaa pahvilaatikot, leipäpussin sulkijat, hiusdonitsit sekä kaikki muovinen tai rapiseva:cautious:
:D
No mutta awww :love: sentään, sun kisumisu on taloudellinen ja ajattelee vain lompakkosi parasta(y)
..."eli sijoita ne rahat, nainen, mun gourmee- sapuskoihin:rolleyes:"...

Mun koiruliini puolestaan erikoistui aikaa myöten viihtymään sukkieni parissa:cautious:...eli koiran omalta rötväilypaikalta löysin ne parittomien sukkieni parit(y)...kuolaisina ja ihan taatusti myös salakavalien ilmaveivihiljaistenhiihtäjien eli koiran suhnutuhnujen hajustamina:sick::D..ja juuei, en haistellut todellakaan niitä:sick::censored:!!
 
vierailija
No, summa summarum (jollei tuo isis-hysteerikko jatka tätä ketjua), mun kissateesit:

-kissoja pitäis olla Suomessa vähemmän
-kissoja vain maalle, eikä sielläkään kylän keskelle
-kissa pitää ruokkia, hoivata ja pitää hyvänä niin, että se tulee mielellään rilluttelureissuiltaan kotia
-madotukset ja rokotukset oltava kunnossa.
Lisäisin että leikkaukset pitää olla hoidettu jos aio huolehtia niistä pennuistakin sitten.
 
..mistäs tiiät satavarmaksi että lakanan päälle ropis vaan hiekkaa ja roskia:cautious:...vai desinfioitko sä kissan kun se tulee kotiin ja sitten käärit sen elmukelmuun ja folioon:geek:*lähteekin ettimään juoksukenkiään*
No te sisäkissan pitäjät varmaan imuroitte kissan turkin kun se vahingossa kurkistaakin ulos.

Mä en kissan tuomista roskista suutu, koska olen kissan palvelija. :love: Mut auta armias jos mun miehestä ripsahtaa jotain hiekkaa lakanoille niin se on ulkoruokinnassa/sohvatuomio/mun huuto kuuluu maantielle asti.
 

Yhteistyössä