Realistit AivanSama ja Piste-Pirkko paljastuivatkin eräänlaisiksi uskovaisiksi!

  • Viestiketjun aloittaja Oh-hoh
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kyllä. Minussa on kaikenlaisia piirteitä. Minä sallin kissan mennä luontoon. R.I.P vaan kaikki puluset, kottaraiset ja maamyyrät.
Täytyykin ottaa mallia toisen kissaketjun maanomistajasta. Tulkitsi kaikki tontilleen tulleet villiintyneiksi. Ne saa lain mukaan tappaa.

Eli jos sitä ei kuulu kotiin jonain päivänä, tiedät että ollaan naapureita ;)

Hautaan sen kyllä asianmukaisesti, tappokonettasi mitenkään häpäisemättä.

R.I.P. vaan sillekin, ja kepeät mullat kisuliinillesi (y)

(supikoira, kettu tai mäyrä saattaa kyllä kaivaa sen kepeästi poikasilleen, hyvä kun menee sitten kiertoon pennuilleen)

Kis, kis kissimirrisi, tervetuloa lintujen ruokintapaikalleni
 
vierailija
Ja sitten käytetään hyttysiin linkin mukaisia ansoja, jotka menee jo itsepuolustuksen ohi: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011060613848284_uu.shtml.

Puhumattakaan muurahaisista, ampiaisista ja muista hyönteisistä joita tuhotaan tai joiden pesiä tuhotaan. Kuinka moni hämähäkin/kärpäsen sisällä nähdessään vie sen vahingoittumatta ulos? Vai kärpäslätkääkö käytetään, eikä tossa ole itsepuolustuksen kanssa mitään tekemistä.

Lisäksi syömme tarpeeseemme nähden aivan liian paljon lihaa, eli nekin voidaan laskea turhaksi tappamiseksi, samaten kuin kissa leikillään tappaa.

Plus että ihmisten käyttämät vehkeet tappavat mukavasti eri pieneläimiä.
Ihmisillä on tapana mennä aina kauas aiheesta. En viitsi tärvätä aikaa moisiin. No sen verran, että minä kyllä kiikutan hämähäkit ja sisälle eksyneet esim. yöperhoset elävinä ulos

Ap
 
No otan osaa jos et ymmärrä. Ihan selkeää tekstiähän tuo, verhoiltua vinoilua kylläkin, myönnetään.

Biologia ei ainakaan ollut vahvin aine sinulla

Ap
Mä kyllä tarkoitin sitä, että sun ajatusmaailmasi on aivan liian "muut"-keskeinen.

En vaan tajua, miksi vaivautua aloitukseen jos pari tyyppiä tältä palstalta on jostain asiasta eri mieltä kuin sä.
 
Täytyykin ottaa mallia toisen kissaketjun maanomistajasta. Tulkitsi kaikki tontilleen tulleet villiintyneiksi. Ne saa lain mukaan tappaa.

Eli jos sitä ei kuulu kotiin jonain päivänä, tiedät että ollaan naapureita ;)

Hautaan sen kyllä asianmukaisesti, tappokonettasi mitenkään häpäisemättä.

R.I.P. vaan sillekin, ja kepeät mullat kisuliinillesi (y)

(supikoira, kettu tai mäyrä saattaa kyllä kaivaa sen kepeästi poikasilleen, hyvä kun menee sitten kiertoon pennuilleen)

Kis, kis kissimirrisi, tervetuloa lintujen ruokintapaikalleni
Ei meillä ole kissaa? Mistä sellaista päättelit?
 
vierailija
Kissa tappaa koska sillä on vaistot. Isiksen aivopesemät sotilaat koska luulevat siten pääsevänsä paratiisiin.

Mun mielesä noissa ei oo mitään samaa.
Isisvertaus liittyi ketjun kolmeen ikävään naikkoseen, jotka hyväksyvät kotikissa kiduttavan ja tappavan ihan huvin vuoksi.

Echo erikseen jopa orgastisesti hehkutti asiaa, kun kissa valpastuu, hänellä varmaankin mummopöksyt kostuu :D
 
vierailija
Juuri niin, alat ymmärtämään asioita, vai? Maatiloilla, kyllä.

Ok, rivari ja kerrostaloasukkaat pitäköön tappokoneet valjaissa niitä ulkoiluttaessaan

Ap
Ei tarvitse mennä kuin Norjaan ja kissa on luonnovarainen laji. Laji on kuvattu vetämässä Freyan vaunuja. Valkohäntäpeura sensijaan on täysin tulokaslaji ja se kilpailee alkuperäislajien kanssa, mistä johtuen se pyritään pitämään tietyiltä biotoopeilta poissa, koska vaikutus saattaisi sittenkin olla tuhoisa. Kissa on ei ole ajanut yhtäkään kotiluontomme lajia sukupuuton partaalle, sensijaan yhdistelmä tehometsätalous ja luonnoton karhu, susilisäys on siinä onnistunut suomenpeuran kohdalla.
Oletettavasti myös supikoira saattaa siinä jonkin lajin kohdalla onnistua. Supikoira on sekä sitkeä että älykäs ja koska älykkyys valitettavasti johtaa myös kykyyn tuntea paremmin kärsimystä pitäisi mielestäni tämän hurmaavan pörröturkin vainoaminen lopettaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Etkö ole kuullut hiirenloukuista? Ja luonnonvaraisia metsä- ja peltomyyriä on ihan turha alkaa tappamaan, ne ovat harmittomia omassa biotoopissaan.
.
Mistähän biotoopista puhut? Luonto ei koskaan tarkoittanut niitä elämään yhdenlajin kasviviljelmillä joita myös pelloiksi kutsutaan. Oletko koskaan kävellyt pellolla sadonkorjuun jälkeen? Pesiä on ''tuhkatiheään'', määrällisesti luonnottoman paljon. On turha puhua biotoopeista kun luonnon biotooppi on utopia monilla alueilla.
Entä rotat.. kuuluuko kaatopaikka ja yhdyskuntarotat joita esiintyy superpopulaationa jättää omaan biotooppinsa harmittomina?

Biologia on yksi niistä aineista jotka ovat jääneet kelkasta kuin eno veneestä. Kirjoista luettu koskee yleensä luonnontilaa ja kun sitä sovelletaan maailmaan joka yhä kiihtyvässä määrin on ei luonnontilainen tulos on naurettava. Täysin verrattavissa muuten maamme taloudelliseen tilaan jota nämä ''oppineet'' ovat rukanneet.
 
vierailija
Ei tarvitse mennä kuin Norjaan ja kissa on luonnovarainen laji. Laji on kuvattu vetämässä Freyan vaunuja. Valkohäntäpeura sensijaan on täysin tulokaslaji ja se kilpailee alkuperäislajien kanssa, mistä johtuen se pyritään pitämään tietyiltä biotoopeilta poissa, koska vaikutus saattaisi sittenkin olla tuhoisa. Kissa on ei ole ajanut yhtäkään kotiluontomme lajia sukupuuton partaalle, sensijaan yhdistelmä tehometsätalous ja luonnoton karhu, susilisäys on siinä onnistunut suomenpeuran kohdalla.
Oletettavasti myös supikoira saattaa siinä jonkin lajin kohdalla onnistua. Supikoira on sekä sitkeä että älykäs ja koska älykkyys valitettavasti johtaa myös kykyyn tuntea paremmin kärsimystä pitäisi mielestäni tämän hurmaavan pörröturkin vainoaminen lopettaa.
Hah suurpetohysteerikko löytyi. Varmaankin metsästäjä.

Sotket asioita. Norjassa se on villi luontaisesti. Toisessa ketjussa mainittiin, että 33 lajia on maapallolla kotikissa tappanut sukupuuttoon, meillä se turha rasite, josta voisi maksaa tapporahaa. Karhu ja susi kuuluu Suomen luontoon, metsästäjät ei :D

Ammuttavaksihan se valkohäntä on tänne istutettu!
 
vierailija
Mistähän biotoopista puhut? Luonto ei koskaan tarkoittanut niitä elämään yhdenlajin kasviviljelmillä joita myös pelloiksi kutsutaan. Oletko koskaan kävellyt pellolla sadonkorjuun jälkeen? Pesiä on ''tuhkatiheään'', määrällisesti luonnottoman paljon. On turha puhua biotoopeista kun luonnon biotooppi on utopia monilla alueilla.
Entä rotat.. kuuluuko kaatopaikka ja yhdyskuntarotat joita esiintyy superpopulaationa jättää omaan biotooppinsa harmittomina?

Biologia on yksi niistä aineista jotka ovat jääneet kelkasta kuin eno veneestä. Kirjoista luettu koskee yleensä luonnontilaa ja kun sitä sovelletaan maailmaan joka yhä kiihtyvässä määrin on ei luonnontilainen tulos on naurettava. Täysin verrattavissa muuten maamme taloudelliseen tilaan jota nämä ''oppineet'' ovat rukanneet.
Oletko kuullut evoluutiosta koskaan? Luonto ei itsessään tarkoita mitään, lajit valitsevat itse. Pellot sopivat niille, siksi ne ovat siellä. Laita pöllönpönttöjä ja tuulihaukanpönttöjä, jos viljelet.

Oikeastaan kaikki ongelmat ovat aina ihmisen aiheuttamia. Niin myös rottaongelma, joka on rajusti pienentynyt kun siellä alettiin jyräämään.
 
Ja niin ne katitkin. Pärjäävät jopa ihan oikeassa lunnossa suurinta osaa meistä paremmin. Kesät ja talvet.
Ei ne talvella oikein taho luonnossa pärjätä...palelluttavat tassunsa ja kylmettävät ittensä...paikalliset eläinsuojat loukuttavat talvisin (läpi vuoden oikeestaan) lukemattomat määrät todella pahasti kylmettyneitä ja kärsineitä kissoja jopa muutaman vkon vanhoista pennuista vanhempiin kissoihin :(

Kissa on mun mielestä sekä hyöty että petoeläin...ja vapaana liikkuva kissa on erittäin suuressa vaarassa joutua autojen alle, villieläinten paistiks tai kissa vihaajien satuttamaksi/tappamaksi...mä pidän kissat aina sisällä ja ulkona liikkuessa valjaissa. Joku tutkija oli sitä mieltä ettei kissa kärsi jos joutuu elämään sisäkissana, ottaapahan vaan sisätilat ns. viidakokseen. Toki sisällä ois hyvä olla aktiviteettejä kissalle enemmän ettei keksi niitä itse tai muutu apaattiseks tekemisen puutteessa.
 
vierailija
Ei ne talvella oikein taho luonnossa pärjätä...palelluttavat tassunsa ja kylmettävät ittensä...paikalliset eläinsuojat loukuttavat talvisin (läpi vuoden oikeestaan) lukemattomat määrät todella pahasti kylmettyneitä ja kärsineitä kissoja jopa muutaman vkon vanhoista pennuista vanhempiin kissoihin :(

Kissa on mun mielestä sekä hyöty että petoeläin...ja vapaana liikkuva kissa on erittäin suuressa vaarassa joutua autojen alle, villieläinten paistiks tai kissa vihaajien satuttamaksi/tappamaksi...mä pidän kissat aina sisällä ja ulkona liikkuessa valjaissa. Joku tutkija oli sitä mieltä ettei kissa kärsi jos joutuu elämään sisäkissana, ottaapahan vaan sisätilat ns. viidakokseen. Toki sisällä ois hyvä olla aktiviteettejä kissalle enemmän ettei keksi niitä itse tai muutu apaattiseks tekemisen puutteessa.
Juu, tuo lainaamasi täysnolla on valinnut hyvän nikin.

Ihmiset on sairaita, hyvä esimerkki on nuo kesäkissaihmiset. Kusipäät hylkäävät lemmikkinsä, ja jättävät kuolemaan kesämökin ympäristöön
 
vierailija
Hah suurpetohysteerikko löytyi. Varmaankin metsästäjä.

Sotket asioita. Norjassa se on villi luontaisesti. Toisessa ketjussa mainittiin, että 33 lajia on maapallolla kotikissa tappanut sukupuuttoon, meillä se turha rasite, josta voisi maksaa tapporahaa. Karhu ja susi kuuluu Suomen luontoon, metsästäjät ei :D

Ammuttavaksihan se valkohäntä on tänne istutettu!
Taajamasusiporukka ja muutkin susihysteerikot edustaa myös jotain uskonnonkaltaista liikettä

Uskovat naurettaviin valheisiinsa, mitkään tosiasiat ei niille vajakeille uppoa

Se niiden luennoija, Kai G on naurettava pelle, jolle oikeat tutkijat vaan naureskelee
 
Juu, tuo lainaamasi täysnolla on valinnut hyvän nikin.

Ihmiset on sairaita, hyvä esimerkki on nuo kesäkissaihmiset. Kusipäät hylkäävät lemmikkinsä, ja jättävät kuolemaan kesämökin ympäristöön
Mun mielestä 0oo0 on mukava ihminen eikä se että meillä on eriävät mielipiteet näissä asioissa kerro hänestä ihmisenä muuten mitään..muuta kuin sen että aatellaan eri tavoin tästä aiheesta :)

Kesäkissa ihmisten logiikkaa mä en ole kanssa ikinä ymmärtänyt, nykyään puhutaan niin paljon ja monessa paikassa eläinten kohtelusta, että miten tää asia ei ole vieläkään avautunut heille? Vai eikö ihmiset todellakaan vaan ymmärrä että onhan se järkytys kissallekin huomata yhtenä kylmänä aamuna ettei niitä tuttuja ihmisiä enää näy missään ja mökin ovikin on suljettu vaikka ois jo toinen ruoka aika menny :(
 
Ei ne talvella oikein taho luonnossa pärjätä...palelluttavat tassunsa ja kylmettävät ittensä...paikalliset eläinsuojat loukuttavat talvisin (läpi vuoden oikeestaan) lukemattomat määrät todella pahasti kylmettyneitä ja kärsineitä kissoja jopa muutaman vkon vanhoista pennuista vanhempiin kissoihin :(

Kissa on mun mielestä sekä hyöty että petoeläin...ja vapaana liikkuva kissa on erittäin suuressa vaarassa joutua autojen alle, villieläinten paistiks tai kissa vihaajien satuttamaksi/tappamaksi...mä pidän kissat aina sisällä ja ulkona liikkuessa valjaissa. Joku tutkija oli sitä mieltä ettei kissa kärsi jos joutuu elämään sisäkissana, ottaapahan vaan sisätilat ns. viidakokseen. Toki sisällä ois hyvä olla aktiviteettejä kissalle enemmän ettei keksi niitä itse tai muutu apaattiseks tekemisen puutteessa.
Aivan samaa mieltä.

Ei muuten ole vaikeaa hommata kissalle ulkoiluun valjaita ja jopa käyttää niitä. Eikä ole hankala hankkia sisälle kissaa varten aktivointileluja. Lemmikki kissa on siinä missä koirakin. Koirat pidetään kytkettyinä ulkoiluttaessa, kissat myös - jos on vastuullinen omistaja.

Ei kukaan varmaan tykkää siitä kun irtokissat käyvät virtsaamassa pitkin ulko-oven pieliä, kyllä - näin tapahtuu, käyttävät hiekkalaatikoita omien tarpeidensa tekemiseen ja siten levittävät mm.toksoplasmoosia jne.

Ja sanoohan se järkikin että omistaja on vastuussa lemmikkinsä hyvinvoinnista. Onko irtokissa varmassa hyvässä hoidossa ja turvassa vapaana juostessaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Aivan samaa mieltä.

Ei muuten ole vaikeaa hommata kissalle ulkoiluun valjaita ja jopa käyttää niitä. Eikä ole hankala hankkia sisälle kissaa varten aktivointileluja. Lemmikki kissa on siinä missä koirakin. Koirat pidetään kytkettyinä ulkoiluttaessa, kissat myös - jos on vastuullinen omistaja.

Ei kukaan varmaan tykkää siitä kun irtokissat käyvät virtsaamassa pitkin ulko-oven pieliä, kyllä - näin tapahtuu, käyttävät hiekkalaatikoita omien tarpeidensa tekemiseen ja siten levittävät mm.toksoplasmoosia jne.

Ja sanoohan se järkikin että omistaja on vastuussa lemmikkinsä hyvinvoinnista. Onko irtokissa varmassa hyvässä hoidossa ja turvassa vapaana juostessaan?
Mä muistan kuinka ostin ihan intopiukkana kissalle leluja kun tuo karvaposki meille tuli...nyt ne lelut on kaapin päällä hyödyttöminä (kissa kantoi ne sinne) ja leluiksi kelpaa pahvilaatikot, leipäpussin sulkijat, hiusdonitsit sekä kaikki muovinen tai rapiseva:cautious:
 
vierailija
Hienoa Ellu ja Freeze

Olette harvinaisia kissaihmisiä, vastuuntuntoisia. Kohta kai tuo kolmen kopla hyökkää sähisten kimppuunne?

Koiranomistajana ihmettelen, ettei kissoja tarvitse pitää kytkettyinä. Minun koirani vaan katselee tyynesti, kun fasaani tepastelee läheltä ohi. Monet koirat eivät välitä linnuista, aiempi vinttikoira paljasti kun telkänuntuvikot olivat hypänneet pöntösta maahan, Se vaan nuuski niitä ja minä sain hienon muiston emosta poikasineen
 
Olet pahasti hakoteillä. Koirat sudesta jalostettuina turvanaan suurpetoja vastaan ja karjalaiman vartijoina, lampaiden kaitsijoina. Kissat metsäkissasta jalostettuna KODIN myyriä ja rottia salistamassa, nehän söivät ihmisten varastoimaa ruokaa, ja levittivät tauteja.

MIKÄ IHME TÄSSÄ ON NIIN VAIKEAA YMMÄRTÄÄ ?

Siis ne jalostettiin ns kotikäyttöön, ei luontoon!!!
Voi venäjä mitä hysteerikkoja täällä.
Mitähän tauteja nuo kissat levittää, jos ei toksoa lasketa? (n)
En mä ole yhdeltäkään ulkona käyvältä kissalta saanut mitään, vaan 95% taudeistani on ollut jäljitettävissä muilta ihmisiltä saaduiksi tartunnoiksi.

Ja ap:n ulina että kissa ei kuulu luontoon.
Miten muka joku yks eläinlaji ei kuulu luontoon??Vakuumiinko pitäis pakata?
Kissahan, ja jokainen eläin on osa luontoa. :ROFLMAO:


Pitäiskö kissa desinfioida, sen jälkeen kieputtaa elmukelmuun ja säilyttää labrassa?
 
Viimeksi muokattu:
Ap on hyvä ja menee hysteriassaan vahtimaan itärajaa, sieltä tulee vieraslajeja Venäjältä. Ilmastonmuutoskin tekee sitä.

Sitten -koska taaskaan en saa vastauksia kysymyksiini- kysyn uudemman kerran:
Jos kissa on lähtöisin Egyptistä ja aikoinaan suosittu siellä ja niitä on ihmiset vaalineet, niin onko ap naiiviudessaan unohtanut sen että silloin muinaisinakin aikoina kissat tappoi myös lintuja, hiirien ja rottien lisäksi?
Koska, tadaa, Egyptissä oli ja on lintuja! LINTUJA!!! Titityitä! TSIRBULOITA! :mad::mad::mad::mad:
Ja jopa jotkut meidän muuttolinnut eli pikkutiput talvehtii siellä, kävikö mielessä? Samat tiput uhkaa tulla sielläkin syödyksi.

Egypti on sitäpaitsi ollut rehevämpää seutua tuhansia vuosia sitten kuin nyt, joten ties mitä pikkuelukoita kissat on listineet oikein urakalla.
 

Yhteistyössä