ravintolan tarjoilija tuli huomauttamaan imettämisestä!

  • Viestiketjun aloittaja Niina
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MEK:
Alkuperäinen kirjoittaja online:
sitäpaitsi mua ainakin ärsyttää jos joku on linnoittautunut lastenhoitohuoneeseen parikskymmeneks minuutiks ruokkimaan lasta, siinä sitten seisot kakat vaipassa olevan ja nälkäisen, huutavan vauvan kanssa ulkopuolella ja odotat vuoroa. järkevintä kai se on että vauva ruokailee siä missä muutkin jos kerran syömässä ollaan. ja tosiaan ei niitä tissejä tarvitse pitää lainkaan esillä, monet muodikkaat paidatkin paljastavat rintaa enemmän
Mä kerran imetin poikaa lastenhoitohuoneessa. Oven takaa kuului sitten välillä huokailua: "Mikä #¤%&"# voi noin kauan kestää?!" ja välillä oveen koputettiin. Yritä siinä sitten imettää.. :/

Olen myös imettänyt ravintolassa. Eipä silloin tullut mieleen, että joltain menee viereisessä pöydässä ruokahalu. :ashamed:
Sen vielä mainitsen, että oven takana ei odottanut äiti pienen kakkavaippalaisen kanssa vaan kaksi teini-ikäistä tyttöä. :(
 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sandra:
Eiks sen lastenhoitohuoneen voi silloin jättää lukitsematta jos imettää siellä? Kyllähän siinä toinen mahtuu vaipan vaihtamaan.
Riippuu lapsen iasta! Pienen vauvan voi imettaa,mutta isomman paa pyorisi ja seuraisi tulijoita. En pystyisi kylla keskittymaan imettamiseen jos siina lappaisi porukkaa koko ajan....Taytyisi olla erikseen imetyshuoneet. Taalla tavarataloissa on perhehuoneita,missa voi imettaa. Mutta en ma niitakaan kayttanyt...
totta, mutta sitäkin suuremmalla syyllä ihmettelen ihmisten innokkuutta imettää keskellä ravintolaa, varmasti enemmän häiriötekijöitä kuin lastenhoitohuoneessa.
 
no huh
olen aina kyllä ennakoinut tilanteet ja imettänyt ENNEN ravintolaan menoa.. itselläkin menis fiilis jos joutuis vauvaa kesken kaiken imettämään... saati sitten naapuripöydissä.
 
Oma mielipiteeni on, että todella hienossa ravintolassa ei oo sopivaa ( muita asiakkaita kohtaan epähuomaavaista ) imettää pöydässä.
Tarjoilijalta olisi voinut kysyä sopivaa syrjäisämpää paikkaa, muuta kuin lastenhoithuonetta ( joita ei välttämättä tasokkaimmissa ravintoloissa ole )
Monissa hienoissa ravintoloissa on naistenhuoneen yhteydessä sohvat tms. joille vois ehkä mennä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Miksi lastenhoitohuoneen ovi pitää olla lukossa jos siellä imettää?
eikö sinne silloin voisi päästää muitakin?Miten sinne muiden tuleminen voi häiritä,mutta keskellä ravintolaa imettäminen on ihan ok?
Jos imetin ravintolassa,en istunut "keskella" ravintolaa,vain nurkkapoydassa! Useimmiten saa olla rauhassa ja selka muihin ihmisiin pain. Ei ainakaan nakynyt mitaan!
Mutta enpa mina missaan hienostoravintolassa sita tehnyt.
Juuri julkisen imetyksen tuomitseminen on tehnyt sen etta taalla jenkeissa kaikilla on pullot suussa ravintolassa! Ja lastenlaakarilla kysytaan mita merkkia kayttaa,harvemmin etta imetatko:(
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Miksi lastenhoitohuoneen ovi pitää olla lukossa jos siellä imettää?
eikö sinne silloin voisi päästää muitakin?Miten sinne muiden tuleminen voi häiritä,mutta keskellä ravintolaa imettäminen on ihan ok?
Jos imetin ravintolassa,en istunut "keskella" ravintolaa,vain nurkkapoydassa! Useimmiten saa olla rauhassa ja selka muihin ihmisiin pain. Ei ainakaan nakynyt mitaan!
Mutta enpa mina missaan hienostoravintolassa sita tehnyt.
Juuri julkisen imetyksen tuomitseminen on tehnyt sen etta taalla jenkeissa kaikilla on pullot suussa ravintolassa! Ja lastenlaakarilla kysytan mita merkkia kayttaa,harvemmin etta imetatko:(

Siksihän pullot on keksitty ettei naisten tartte tissejä ronkkia julkisesti. Mitäs pahaa siinä on!
 
No mutta tätähän tää on.... pienen vauvan kanssa pitäisi varmaan pysyä himassa neljän seinän sisällä ettei kukaan vaan häiriinny, milloin itkusta, milloin syöttämisestä, milloin rattaista.... Aina löytyy joku jota ärsyttää.... :headwall:
 
No se etta niin monet aidit,jotka voisivat imettaa ja joilta tulisi maitoa,ei tee sita koska he eivat voi imettaa julkisilla paikoilla. Kuten tunnettua,aidinmaito on parasta! Voisihan sita tietenkin lypsaa omaa maitoa ja antaa pullosta jos vauva huolii pullon!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Miksi lastenhoitohuoneen ovi pitää olla lukossa jos siellä imettää?
eikö sinne silloin voisi päästää muitakin?Miten sinne muiden tuleminen voi häiritä,mutta keskellä ravintolaa imettäminen on ihan ok?
Jos imetin ravintolassa,en istunut "keskella" ravintolaa,vain nurkkapoydassa! Useimmiten saa olla rauhassa ja selka muihin ihmisiin pain. Ei ainakaan nakynyt mitaan!
Mutta enpa mina missaan hienostoravintolassa sita tehnyt.
Juuri julkisen imetyksen tuomitseminen on tehnyt sen etta taalla jenkeissa kaikilla on pullot suussa ravintolassa! Ja lastenlaakarilla kysytan mita merkkia kayttaa,harvemmin etta imetatko:(

Siksihän pullot on keksitty ettei naisten tartte tissejä ronkkia julkisesti. Mitäs pahaa siinä on!
no meidän esikoinen ei koskaan suostunut syömään pulloa, eikä tuttia joten ei se pullovaihtoehto ole aina niin helppo ja yksinkertainen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
No mutta tätähän tää on.... pienen vauvan kanssa pitäisi varmaan pysyä himassa neljän seinän sisällä ettei kukaan vaan häiriinny, milloin itkusta, milloin syöttämisestä, milloin rattaista.... Aina löytyy joku jota ärsyttää.... :headwall:
Ei.
Kotiin ei tarvitse jäädä, mutta itse en veisi vauvaa Kämpiin itkemään tai imetettäväksi.
Kyse oli jostain todella tasokkaasta ja hienosta ravintolasta ymmärtääkseni.
 
Drama queen
Alkuperäinen kirjoittaja Taare:
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja Taare:
jos itse olisin hienossa ravintolassa syömässä en todellakaan haluaisi tuijotella vastapäisen pöydän akan tissejä samalla ku järsin pihviä
Sehän onkin niin pakko tuijottaa toisten tissejä :headwall: Keskittyisit vaan siihen omaan syömiseen etkä tuijottais mitä toiset syö :kieh:
:kieh: ai että silmälapuilla pitää varustautua kun menee ravintolaan?
Pitäskö kaikkien pienten lasten äitien pysyä kotona siihen asti kun ei enää imetä? Vittu että on taas asenne kohdallaan... Jos piilossa imettää niin sitä ei kyllä kukaan huomaa ellei tarkotuksella niitä tissejä kyttää. Mutta jos sulla on tapana tarkkailla ravintolassa ennemmin sitä mitä naapuri pöydässä tapahtuu, kun että keskittyisit ruokaasi ja seuralaiseesi niin ehkä sun kannatta pysyä kotona.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Oma mielipiteeni on, että todella hienossa ravintolassa ei oo sopivaa ( muita asiakkaita kohtaan epähuomaavaista ) imettää pöydässä.
Tarjoilijalta olisi voinut kysyä sopivaa syrjäisämpää paikkaa, muuta kuin lastenhoithuonetta ( joita ei välttämättä tasokkaimmissa ravintoloissa ole )
Monissa hienoissa ravintoloissa on naistenhuoneen yhteydessä sohvat tms. joille vois ehkä mennä?


Todella hienossa ravintollassa huomioidaan kyllä kaikki asiakkaat. Ei siellä mennä töksäyttämään asiakkaalle noin ja jäetään pahalle mielelle.

Itse imetin tuota nuorimmaista joka paikassa, enkä koskaan kohdannut mitään ongelmia. Kävimme myös muutaman kerran syömässä ravintolassa. Koskaan ei imettäminen haitannut. Paremmissa ravintoloissa jo ohjattiin rauhalliseen pöytään missä on myös hyvä imettää :D .
 
Taare
Alkuperäinen kirjoittaja Drama queen:
Alkuperäinen kirjoittaja Taare:
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja Taare:
jos itse olisin hienossa ravintolassa syömässä en todellakaan haluaisi tuijotella vastapäisen pöydän akan tissejä samalla ku järsin pihviä
Sehän onkin niin pakko tuijottaa toisten tissejä :headwall: Keskittyisit vaan siihen omaan syömiseen etkä tuijottais mitä toiset syö :kieh:
:kieh: ai että silmälapuilla pitää varustautua kun menee ravintolaan?
Pitäskö kaikkien pienten lasten äitien pysyä kotona siihen asti kun ei enää imetä? Vittu että on taas asenne kohdallaan... Jos piilossa imettää niin sitä ei kyllä kukaan huomaa ellei tarkotuksella niitä tissejä kyttää. Mutta jos sulla on tapana tarkkailla ravintolassa ennemmin sitä mitä naapuri pöydässä tapahtuu, kun että keskittyisit ruokaasi ja seuralaiseesi niin ehkä sun kannatta pysyä kotona.
silloin kun imetin emme todellakaan menneet lapsen kanssa mihinkään kaupungin hienoimpaan ravintolaan juuro sen vuoksi että halusin antaa ihmisille rauhan nauttia ruoasta hienossa ilmapiirissä ilman että olisi tarvinnut vahingossa huomata imetystä tai että lapsi olisi alkanut huutamaan siellä. itse nauttii ruuasta sen verran että ymmärtää
 
vieras
Mua ärsyttää tuo vetoaminen maailman luonnollisimpaan asiaan. Niitä luonnollisia, ihmisen jokapäiväiseen elämään kuuluvia toimintoja on paljonkin, mutta ei niitäkään kaikkia julkisesti tavata tehdä ;)

Imetykselle tekee hallaa, jos sitä "kiusallaan" ja "uhmalla" tehdään julkisesti; kaikki eivät vaan voi olla sen kanssa ok, aina on niitä, joita se häiritsee. Miksi kiusallaan imettää julkisesti vedoten luonnollisuuteen, jos on esim. lastenhoitohuone, jossa sen voi tehdä huomaamattomasti?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Oma mielipiteeni on, että todella hienossa ravintolassa ei oo sopivaa ( muita asiakkaita kohtaan epähuomaavaista ) imettää pöydässä.
Tarjoilijalta olisi voinut kysyä sopivaa syrjäisämpää paikkaa, muuta kuin lastenhoithuonetta ( joita ei välttämättä tasokkaimmissa ravintoloissa ole )
Monissa hienoissa ravintoloissa on naistenhuoneen yhteydessä sohvat tms. joille vois ehkä mennä?


Todella hienossa ravintollassa huomioidaan kyllä kaikki asiakkaat. Ei siellä mennä töksäyttämään asiakkaalle noin ja jäetään pahalle mielelle.

Itse imetin tuota nuorimmaista joka paikassa, enkä koskaan kohdannut mitään ongelmia. Kävimme myös muutaman kerran syömässä ravintolassa. Koskaan ei imettäminen haitannut. Paremmissa ravintoloissa jo ohjattiin rauhalliseen pöytään missä on myös hyvä imettää :D .
Niin en väittänytkään että tarjoilija ois toiminut fiksusti.
Noita paikkoja imetykseen tarvittaessa ois löytynyt syrjemmältä...sitä yritin sanoa. Ei pöydässä tarvitse imettää.
 
vieras
...ja joskus tuntuu, että näissä "en mene piiloon, imetys on luonnollista, minulla on oikeus!" -jutuissa on ennemminkin kyse äidin jääräpäisyydestä kuin sen vauvan parhaasta... Vauva voi imeä tissiä vähän syrjemmässäkin, ei vauva vaadi että ruokailuhetkensä pitää tapahtua julkisesti ;)
 
Vieras minäkin
niin tiedetään me muut imettävät välttää kyseistä ravintolaa.

Jos kyse on ollut HIENOSTA ravintolasta, niin sehän ottaa kaikki asiakkaansa huomioon, myös imettävät äidit ja vauvat.

Mutta jos kyse on ollut HIENOSTA ravintolasta, niin miksi ihmeesä mennä sinne syömään lasten kanssa??

En itsekään käytä yleensä hoitohuoneita imetykseen, kun ne yleensä ovat samalla vessoja... ja oven lukitsemisesta sen verran, että kun sinne joku muu yrittää, niin todennäköisesti on itse tulossa juuri vessaan, joka onkin jo varattu.

 
mä ymmärrän kyllä täysin että hienossa ravintolassa ei saa imettää,ja itse asiakkaana en tykkäisi että vastapäisessä pöydässä joku imettäisi,ruoka halut menis..vaika se on niin luonnollinen asia,silti
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
´ä'åJa totta on sekin, että monii ravintoloihin lapsiasiakkaat eivät ole kovin haluttujakaan.
Juuri siksi, ettei haluta "häiriötekijöitä" muille asiakkaille.
...että se siitä kaikkien huomioimisesta
jaa,olen sun kanssa kyllä erimieltä,kyllä ainakin ravintoloissa missä me ollaa käyty lapset on huomioitu enemmän kuin hyvin :)
 
Mä en nyt käsitä tätä tissit pöydällä sanontaa.
Jos mä imetän julkisesti, mun tissejä ei näy ollenkaan, ei kaivelu eikä imetys vaiheessa (paitsi jos sattuu istumaan mun olkapäällä). Lapsi ei pidä imiessään ryystämis ääntä.
En siis ymmärrä miten se häiritsee...

Mut eipä tuu kyllä käytyä hienommissa rafloissa kakaroiden kanssa, jos mä maksan pihvistäni sika hinnan, niin haluan sen kans syödä rauhassa ja lämpimänä.
 
vieras100
Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:
Mä en nyt käsitä tätä tissit pöydällä sanontaa.
Jos mä imetän julkisesti, mun tissejä ei näy ollenkaan, ei kaivelu eikä imetys vaiheessa (paitsi jos sattuu istumaan mun olkapäällä). Lapsi ei pidä imiessään ryystämis ääntä.
En siis ymmärrä miten se häiritsee...
No vaikkei niitä tissejä välttämättä näkyskään missään vaiheessa, mutta monelle (itsellenikin) tulee vaivautunut tunne olla syömässä, jos viereisessä pöydässä/vastapäätä joku on imetyspuuhissa!

Minullakin on lapsia, olemme liikkuvaista sakkia ja käymme monessa paikassa, mutta AINA olen onnistunut asiat hoitamaan niin, etten RUOKA- tai KAHVIPÖYDÄSSÄ ole imettänyt! Lapsi on syötetty aina ennen omaa ruokailuani (pienenkin lapsen ruokailuvälit on melko hyvin äidin tiedossa)joko kotona, lastenhoitohuoneessa, autossa yms.

 

Yhteistyössä