ravintolan tarjoilija tuli huomauttamaan imettämisestä!

  • Viestiketjun aloittaja Niina
  • Ensimmäinen viesti
Taare
Alkuperäinen kirjoittaja helläheluna:
mä en ymmärrä mikä siinä imettämisessä on niin kamalaa ja vastenmielestä että joku ei kestä katsella. ja onko sitä pakko tuijottaa..kai sitä nyt aikuinen ihminen osaa kääntää päänsä pois jos näky ei miellytä.
ei siinä ole mitään kamalaa ja hirveää on vain tilanteita joissa ei tahdo nähdä nännejä sun muita ruumiinosia vaikka kuinka luonnollista onkin
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja helläheluna:
mä en ymmärrä mikä siinä imettämisessä on niin kamalaa ja vastenmielestä että joku ei kestä katsella. ja onko sitä pakko tuijottaa..kai sitä nyt aikuinen ihminen osaa kääntää päänsä pois jos näky ei miellytä.


Ai että itse ei saa katsella ihmisiä ympärillä kun sellanen ärsyttää...?! Just, eli me jotka ei tykätä nähdä, ilman tuijottamista, niin ei julkisille paikoille voi mennä...jee!!!
 
Isomuija
No voi hitto!!! Ärsyttää sun puolesta! Itse imetän ihan missä vaan paitsi EN lastenhoitohuoneissa! En itsekään syö ruokaani haisevassa vessassa! Ja ei se tissi näkyvissä ole! Hitto, et vielä 2000-luvulla voi olla näin vanhanaikaista!!!! Vihaks pistää!
 
online
eikös ihan lain mukaan ole oikeus imettää lapsensa missä vaan. hölmöä että rintamaidolla elävä lapsi joutuisi jaksamaan nälässä kunnes löytyy joku sopiva piilopaikka esim. vessa. Siinähän rinnastetaan vauvan ruokailu paskantamiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taare:
Alkuperäinen kirjoittaja helläheluna:
mä en ymmärrä mikä siinä imettämisessä on niin kamalaa ja vastenmielestä että joku ei kestä katsella. ja onko sitä pakko tuijottaa..kai sitä nyt aikuinen ihminen osaa kääntää päänsä pois jos näky ei miellytä.
ei siinä ole mitään kamalaa ja hirveää on vain tilanteita joissa ei tahdo nähdä nännejä sun muita ruumiinosia vaikka kuinka luonnollista onkin
Entäs jos jotkut ei halua nähdä toisten puruluita suussa kun syö ravintolassa JOS SATTUU vilkaisemaan. Vaikka kuinka luonnollista oiskin syödä ja luonnolliset ruumiinosat.

 
Enpa uskoisi etta suomessakin alkaa olemaan amerikan meininkia! Taalla saa ostaa syottoliinoja,mitka hienosti peittaa kaikki. Monet lopettavat imettamisen juuri sen takia taalla,kun yleisilla paikoilla tuomitaan imetys.
Itse en edes uskaltanut imettaa taalla julkisesti. Menin imettamaan liikkeeseen,missa myytiin aitiysvaatteita. Siella pukukopissa nain tarran missa luki etta taalla saa imettaa!
Mielestani se on kaksinaismoraalia,kun ei sallita imettamista julkisilla paikoilla!
Ruotsissa asuessa imetin missa milloinkin,eika kukaan tullut sanomaan mitaan!
 
online
sitäpaitsi mua ainakin ärsyttää jos joku on linnoittautunut lastenhoitohuoneeseen parikskymmeneks minuutiks ruokkimaan lasta, siinä sitten seisot kakat vaipassa olevan ja nälkäisen, huutavan vauvan kanssa ulkopuolella ja odotat vuoroa. järkevintä kai se on että vauva ruokailee siä missä muutkin jos kerran syömässä ollaan. ja tosiaan ei niitä tissejä tarvitse pitää lainkaan esillä, monet muodikkaat paidatkin paljastavat rintaa enemmän
 
Minun puolestani hienossakin ravintolassa saa imettää hiukan kaukaisemmassa pöydässä, huivin suojissa tai selin. Jos näen imettävän äidin, en näe rintaa, enkä nänniä, sehän on lapsen suussa. Ehkä vähän ihoa, mutta en muuta, käännänhän heti katseeni pois. Annan mielelläni äidille & vaaville ruokarauhan. :)

Lastenhoitohuoneet ovat yleensä aikas karuja paikkoja.
 
hmm
Itseäni ei imettäminen esim hesessä tms haittaa yhtään, mutta jos menen hienompaan ravintolaan, niin odotan sillä rahalla saavani myös rauhallisen ympäristön, ei lapsia tai ei ainakaan samassa suhteessa kuin muissa paikoissa, ei juntteja verkkarit jalassa, eikä ketään imettämässä.
Enkä myöskään itse tuollaisessa paikassa imettäisi, koska tiedän et moni muukin näin ajattelee.
Imettäminen on täysin luonnollista ja normaalia, mut kuitenkin muidenkin ihmisten toiveet voi ottaa huomioon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja online:
sitäpaitsi mua ainakin ärsyttää jos joku on linnoittautunut lastenhoitohuoneeseen parikskymmeneks minuutiks ruokkimaan lasta, siinä sitten seisot kakat vaipassa olevan ja nälkäisen, huutavan vauvan kanssa ulkopuolella ja odotat vuoroa. järkevintä kai se on että vauva ruokailee siä missä muutkin jos kerran syömässä ollaan. ja tosiaan ei niitä tissejä tarvitse pitää lainkaan esillä, monet muodikkaat paidatkin paljastavat rintaa enemmän
Mä kerran imetin poikaa lastenhoitohuoneessa. Oven takaa kuului sitten välillä huokailua: "Mikä #¤%&"# voi noin kauan kestää?!" ja välillä oveen koputettiin. Yritä siinä sitten imettää.. :/

Olen myös imettänyt ravintolassa. Eipä silloin tullut mieleen, että joltain menee viereisessä pöydässä ruokahalu. :ashamed:
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ihan oikein teki tarhoilija (vaikka epäilenkin provoksi koko juttua).
Eihän ravintolassa kustakaan saa keskellä pöytää.
Lunatic on taas niin ihana. Vauvan ruokailu ja kuseminenhan on just sama asia. Harmi sun lapsen puolesta jos on joutunut kusella elämään.

Yhtä "luonnollisia" asioita. Moni imetysfasisti perustelee tissejen levitystä sillä että sehän on luonnollista.
Seksikin on luonnollista, mutta tuskin alatte hässimäänkään ravintola-pöydässä.
 
hmmm
Miksi lastenhoitohuoneen ovi pitää olla lukossa jos siellä imettää?
eikö sinne silloin voisi päästää muitakin?Miten sinne muiden tuleminen voi häiritä,mutta keskellä ravintolaa imettäminen on ihan ok?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ihan oikein teki tarhoilija (vaikka epäilenkin provoksi koko juttua).
Eihän ravintolassa kustakaan saa keskellä pöytää.
Lunatic on taas niin ihana. Vauvan ruokailu ja kuseminenhan on just sama asia. Harmi sun lapsen puolesta jos on joutunut kusella elämään.

Yhtä "luonnollisia" asioita. Moni imetysfasisti perustelee tissejen levitystä sillä että sehän on luonnollista.
Seksikin on luonnollista, mutta tuskin alatte hässimäänkään ravintola-pöydässä.
No, on molemmat luonnollista, mutta kuseskeluhommillehan on keksitty huussit. Ei syömisen tartte tapahtua vessassa ellei erityisesti oo jokin pakkomielle siihen asiaan. Syöminen ja kuseminen tapahtuu yleensä eri paikoissa, toivottavasti ainakin.

 
vauvan äiti
Toisaalta ymmärrän, että harmittaa, sillä jos mahdollisimman huomaamattomasti imettää niin ketä se haittaa. Toisaalta ymmärrän myös ravintolan säännön, sillä en itsekään ole kovin julkisen imetyksen kannattaja. Itse en imetä julkisilla paikoilla ollenkaan. Tosin, jos vauva ei huoli pulloa niin aika vaikea äidin päästä mihinkään, jos ei voi julkisesti imettää....
 
no niin niin
jos teillä on ollut hieno ravintola kyseessä, niinkuin mainitsit, minusta tarjoilija sanoi aivan oikein. on kohteliasta mennä syöttämään lastenhuoneeseen joka on varmaan myös ravintolan tasoinen, eikä mikään vessa.
eli minä menen ravintolaan, hienoon sellaiseen itse syömään enkä kaivamaan tissejä esille lastani varten.
 
Pakko sanoa... Mä en ole ikinänähnyt ketään imettämässä ruokaravintolassa. Miksköhän? Ehkä siks että mun huomio kiinnittyy omaan seuraan ja ruokaan eikä viereisiin pöytiin... :whistle:

Enkä mäkään tahtois tissien heiluvan vieressä kun yritän syödä, harvemmin vaan imettäessä ne niin kovasti on esillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sandra:
Eiks sen lastenhoitohuoneen voi silloin jättää lukitsematta jos imettää siellä? Kyllähän siinä toinen mahtuu vaipan vaihtamaan.
Riippuu lapsen iasta! Pienen vauvan voi imettaa,mutta isomman paa pyorisi ja seuraisi tulijoita. En pystyisi kylla keskittymaan imettamiseen jos siina lappaisi porukkaa koko ajan....Taytyisi olla erikseen imetyshuoneet. Taalla tavarataloissa on perhehuoneita,missa voi imettaa. Mutta en ma niitakaan kayttanyt...
 
ei tajua ei
Alkuperäinen kirjoittaja MEK:
Alkuperäinen kirjoittaja online:
sitäpaitsi mua ainakin ärsyttää jos joku on linnoittautunut lastenhoitohuoneeseen parikskymmeneks minuutiks ruokkimaan lasta, siinä sitten seisot kakat vaipassa olevan ja nälkäisen, huutavan vauvan kanssa ulkopuolella ja odotat vuoroa. järkevintä kai se on että vauva ruokailee siä missä muutkin jos kerran syömässä ollaan. ja tosiaan ei niitä tissejä tarvitse pitää lainkaan esillä, monet muodikkaat paidatkin paljastavat rintaa enemmän
Mä kerran imetin poikaa lastenhoitohuoneessa. Oven takaa kuului sitten välillä huokailua: "Mikä #¤%&"# voi noin kauan kestää?!" ja välillä oveen koputettiin. Yritä siinä sitten imettää.. :/

Olen myös imettänyt ravintolassa. Eipä silloin tullut mieleen, että joltain menee viereisessä pöydässä ruokahalu. :ashamed:
siis nimenomaan, toiset on hienossa ravintolassa tissit levällään ja imettää... ja toiset lukittuna vessaan. mikä tässä nyt sitten on oikein??? eikö lapselle voi antaa vaikka pulloa siks aikaa jos mennään jonnekin hienoooooon ravintolaan.
 

Yhteistyössä