rauhottuuko mies ikinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja denny
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

denny

Vieras
olen 22v ja seurustellut mieheni kanssa 1,5v... kaikki on melkein liiankin hyvää, mutta vuoden yhdessä olon jälkeen mies alkoi jatkaa ryyppyreissujaan aamuun asti, parina viikonloppuna jopa perjantai illasta sunnuntai iltapäivään! joka kerta soittelin perään, itkin ettei tekisi noin ja tulisi kotiin, mutta ei vaikutusta... nyt viime sunnuntai aamuna kun tuli vasta klo 8 aamulla, sanoin että ollaan pari päivää erossa (hän ei virallisesti asu luonani, menin siis omaan kotiinsa kämppiksen luo), koska tuota edeltävänä kertana kuudelta aamulla soitin että nyt olisi parempi tulla heti tai voi hakea tavarat luotani. silloin tuli nätisti viereen (: noiden kertojen väliin jäi 4 vkonloppua ettei mies ollu öitä pois, ehdin jo huokaista helpotuksesta mutta tähän taas palattiin...
en tiedä miten edetä tästä. mies on 36v, ryypätköön jos tahtoo, mutta en salli yöpoissa oloja koska olen tosissani hänen kanssaan. rauhottuuko tuon ikäinen ikinä jossei nytkään? hän ei ole ennen ollut näin pitkässä suhteessa joten tilanne on kai uusi kun on tottunut tekemään mielensä mukaan... mutta alkaa olemaan aika kaikkensa antanut olo :(
muuten kaikki on todella! ylireagoinko tähän? ei ole syytä pelätä että olisi pettämässä, tykkäävää kavereitten kanssa touhuta ja pelata pokeria.

en missään nimessä haluaisi erota, mutten jaksais valvoa ja surra öitä jotka hän on pois. alkoholi muuten ei ole ongelma suhteessamme... mietin myös pitäisikö kuitenkin opetella kestämään tuo, kun muuta valitettavaa suhteessa ei ole.

kiitos jos joku viitsii hieman antaa apuja!

Jos vielä 36 v harrastaa näitä ryyppyreissuja ja tyttöystävän mielipiteillä ole vaikutusta. Vaikuttaa levottomalta tyypiltä, kun vielä harrastaa näitä poikien pokeri-iltoja.
Eipä vaikuta tulevaisuus seesteiseltä.

niin on käynyt 1,5v aikana KAKSI kertaa... ja eikös se ole miun päätettävissä mikä on ongelma? ei juominen haittaa, kohan se ei jatku aamuun asti. ymmärrän kuitenkin pointtisi... kiitos.

paapomista, vahtimista ja rukoilemista sun puolelta.
Jos ton ikäinen mies ei ymmärrä missä hänen paikkansa on, niin ei voi mitään.
Anna olla, pistä pihalle saman tien.

Ensimmäinen "pitkä" suhde vasta 36-vuotiaana (1,5 vuotta) kertoo myös jotain, ei siis ole kovin sitoutuvaa tyyppiä... Alussa ehkä on kivaa nyhjätä uuden tyttiksen kanssa, mutta sitten alkaa taas kaverit kiinnostamaan enemmän. Aika huolestuttavaa tuon ikäiseltä. Ja sitten vielä jos ei "elämän naisen" huomioonottaminen onnistu (ap pyytää ettei mies tekisi noin, mies ei välitä), niin ei taida olla kovin pitkä tai ruusuinen tulevaisuus edessä.

Oma mieheni myös viihtyi kavereidensa kanssa silloin alle 25-vuotiaana, mutta kun minä tulin kuvioihin niin koti alkoi kiinnostaa enemmän. Minä en siis edes sanonut että miehen pitäisi vähentää kavereiden kanssa menemistä tai mitään muutakaan, mies teki sen oma-aloitteisesti koska halusi olla mieluummin minun kanssani. Kuusi vuotta myöhemmin sama jatkuu, eli ei koskaan palannut siihen kavereiden kanssa riekkumiseen. Kavereita nähdään sekä yksittäin että yhdessä, mutta nyt enemmän kahvittelun merkeissä yms. Sanoisin, että mies rauhoittuu jos oikeasti haluaa ja on rakastunut, muuten kannattaa näyttää ovea.

:´/

herättelen kokoajan toivoa, kun on kuitenkin rauhottunut miun myötä vaikka miten. mut pelkään samaa mitä sanoit... kiitos vastauksesta!

Yritä ymmärtää ettet voi ketään muuttaa, ihminen on se mikä on. Ja kun soittelet perään, itket ja rukoilet, tuo on tosi lapsellista. Ei ketään voi kahlita eikä väkisin itsellä pitää. Jotain tuossa suhteessa on vialla myös itsesi puolelta, et ole vielä läheskään kypsä ihminen. Ette varmaan ole avioliitossa ja avoin suhde helpottaa tilannetta eli ero on helppo. Eihän ihminen joka noin menettelee, edes kunnioita sinua ja se on kyllä onnistuneen ihmissuhteen perustavaa laatua oleva pointti.
Jotkut naivit naiset kuvitettelevat että tekevät juopostakin raittiin mutta niin ei asia ole.

Viimeksi muokattu:
kiitos teille!

itsekään en oo koskaan pyytänyt mitään muuta kun yöksi viereen.. sen takia en ymmärrä miksi sekin on liikaa pyydetty, en todellakaan ole mäkätävää ihmistyyppiä, enkä ole myöskään pyytänyt vähentämään kavereitten näkemistä.

niin on käynyt 1,5v aikana KAKSI kertaa... ja eikös se ole miun päätettävissä mikä on ongelma? ei juominen haittaa, kohan se ei jatku aamuun asti. ymmärrän kuitenkin pointtisi... kiitos.

Sinä siis hyväksyt tuollaisen ihmisen, silloin saat kaiken muunkin kestää. Jatkuva juominen on ongelma ylipäätään, ei normaalilla ihmisellä ole tapana tehdä noin. Sinä et todellakaan päätä mikä asia yhteiskunnassa on ongelma ja mikä ei. Älä vaan tee sitä virhettä että laittaudut raskaaksi, me veronmaksajat saamme laskun maksaa.
"Vakka kantensa valitsee"- sanonta pätee tässäkin.

Viimeksi muokattu:
se ongelma sun mielestä sitten on?
Voi halavattu, en muuta sano.
Kasva jo aikuiseksi hyvä ihminen, avaa viattomat pikku simmusi näkemään mistä on kyse.

Mun mielestä näet kundi on kyllästynyt leikkimään kotia ja palaa pikkuhiljaa vanhaan elämäänsä, mukavampien harrastusten pariin, eli ryyppäämään ja viettämään aikaa ryyppyporukkansa kavereiden kanssa.
Viina ja kaveriporukat ovat yleensä aina vahvempia tollasille persoonille kuin yksikään nainen.

Anteeksi, tarkoitus ei ollut loukata sinua! Tunnen henkilön, nyt noin 50vuotias, hän käyttäytyy samoin. On käyttäytynyt jo 30 vuotta. Saattaa olla ihan kunnolla pitkiäkin aikoja, mutta kun ryyppy jää päälle, niin mikään ei merkitse mitään. Häneltä on mennyt kaksi perhettä, valtava määrä rahaa ryyppämisestä aiheutuneen konkurssin myötä.

Kuherruskuukautesi miehen kanssa on ohi. Alkoholi ei ehkä vielä ole ongelma, mutta hyvää vauhtia näin on käymässä. Tiedätkö miehen historiaa? Oliko käytös ennen sinua näitä koko viikolopun jatkuvia peli -ryyppyiltoja? Jos toinen rakastaa, ei hän nöyryytä kumppaniaan noin, että toinen joutuu itkemään, rukoilemaan ja tuntemaan pahaa oloa.

Viimeksi muokattu:
Ystävä pieni, ei tuo oikein hyvältä kuulosta - lopun alkua. Aika pojankolli on miesystäväsi 36-vuotiaaksi. Usko vanhempaa naista, jos sinä olisit hänelle tärkein, hän kyllä tulisi yöksi kotiin. Joko hän todellakin vetää kaveriporukassa viinaa koko viikonlopun - ongelmakäyttäjä, tai sitten hän viettää viikonlopun jonkun toisen naisen vieressä. Selityksiä varmasti löytyy. Älä jää miehen pompoteltavaksi, hän tulee tällaista käyttäytymistä jatkamaan niin kauan kuin sinä sen sallit. Sitten kun et enää salli, jättää hän sinut - ja jatkaa viikonloppureissujaan. Ole sinä se aikuinen ja tee aikuisen ratkaisu. Mies ei tule kanssasi muuttumaan.

en ole kuulustellut tarkemmin miten paljon joi ennen miuta, mutta käsittääkseni meni aikalailla viikonloput ja vapaapäivien illat.... muutos on ihan hurja, mut en tiiä riittääkö se.
nyt on su asti oltu erillään ja päätinkin etten sitä helpolla päästä.

anteeksi jos oon antanut väärän kuvan ja ärsyttänyt ihmisiä, koittakaa ymmärtää että rakastan oikeesti ihmistä ja tää tuntuu todella pahalta :(

Alkuperäinen kirjoittaja Väninna;10824540:
tai sitten hän viettää viikonlopun jonkun toisen naisen vieressä. Selityksiä varmasti löytyy.

tiedän ettei koskaan voi olla täysin varma, mutta oon joskus mennyt sinne kaverilleen käymään missä ovat ja ihan miesporukalla siellä on oltu... ja tiiän että tääkin saa miut kuulostamaan vaan lapsellisemmalta.

Voi sinua ;( Muista en tiedä, mutta itse en ärsyyntynyt, vaan olen huolissani sinusta, nuoresta ihmisestä! Minulla on lähes ikäisesi tytär ja olisi kauheaa jos hän olisi sinun jamassasi. Onko sinulla auttavia, tukevia ystäviä, sisaruksia, vanhempia? Mieti myös, jos jollakin sinun rakkaallasi olisi sinun tilanteesi päällä, mitä sanoisit hänelle? Ajattele myös elämääsi kymmenen vuotta eteenpäin siten, että jäät miehen kanssa yksiin ja tuo elämä vaan kiihtyy ja huolet lisääntyvät ja toisessa visiossa jätät hänet ja elät tervettä nuoruutta löytäen jossain vaiheessa rakkaan, joka rakastaa ja arvostaa sinua. Kumpi houkuttaa enemmän?

olen puhunut äitini kanssa eniten tästä, omat vanhempani eivät kumpikaan juo juuri ollenkaan... äiti sanoo että tykkää miehestä ja on kehottanut olemaan kärsivällinen, taiteilija luonne ei ainakaan äkkiä muutu. sunnuntaina äitille soittaessani hän sanoi että niin kovin kun toivoisikin muuta, alkaa itsekin pelätä että yrittäminen ei auta ja että parempi antaa olla ja keskittyä omaan iloon.

en vain haluaisi. pelkään jääväni yksin.

Ei kenenkään elämän onni ja autuus voi tulla jonkun toisen läsnäolosta tai toisen kautta.
Eikä elämää voi elää sen mukaan mitä toinen tekee tai ei tee. Kyllä se pitää miettiä sen pohjalta miten hyvä itsellä on.

Sun miesystävälläsi ei ole hyvä olla sun kanssas 24/7.
Jos olisi, ei menisi pitkin kyliä kaveriporukassa eikä ryyppäisi montaa päivää perälläin.

Minä en soittelisi kenenkään perään enkä kyselisi koska tuut kotiin.

Yhden kerran sanoisin suoraan
"toi ei oo asiallista käytöstä. En pidä siitä, että olet koko yön poissa.
Onko mahdollista että ilmoitat jos et ole tulossa kotiin yöksi?
Ei oo yhtään kiva miettiä ootko sä jäänyt auton alle tai onko sulle sattunut jotain".

Jos sen jälkeenkin olisi poissa öitä kotoa ilmoittamatta, niin sanoisin, että kun mulla ja mun tunteilla ei kerran ole mitään väliä, niin tämä suhde oli tässä.

Älä vain jää tähän. Mitä siitä, vaikka rakastat kovasti. 1,5 vuoden suhde on vielä tuore - rakastaisitkohan yhtä paljon 3 vuoden päästä, jos sama meno jatkuu..?

36-vuotias, asuu kämppiksen kanssa? Hmm..
Onkohan toi sama äijä, jonka kanssa heilastelin pari kuukautta..tossa juuri 1,5 vuotta sitten. Jätin, kun vaikutti niin lapselta. Ryyppäsi tosiaan kaikki vapaaillat. Ja oli jotenkin muuten ällön takertuvainen, kaipasi koko ajan huomiota. Ja sekin oli taiteilijaluonne, tai en mä tiedä luonteesta, mutta kitaristi se yritti olla. Vapaa-ajalla siis, kävi sentään ansiotyössä muuten. Mutta asui kämppiksen kanssa silloinkin, mitä ihmettelin kovin. Ja tuppasi mun luo melkein joka yöksi, mikä kävi pidemmän päälle ahdistamaan.

Voithan sä toki lyödä kortit pöytään, ja sanoo, että sä et sitten kattele tollasta meininkiä kauaa.

kiitos kaikki! teen nyt asian selväksi viimosta kertaa. saitte miut tajuamaan et jossei nyt tapahdu muutos niin ei se tapahdu myöhemminkään... valitettavasti.
ja tää muutti kämppiksen luo vasta myöhemmin, eli ei ole sama (: mut samanlaiselt kuulostaa kitarat sun muut, tosin ei myöskään mitenkään takertuva. siksi tässä onkin niiin hyvä olla...

inhottavia nää parisuhteet, irti päästäminen on niin kurjaa ja vaikeeta :(

Yhteistyössä