Rattaiden tilaus Saksasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avusta kiitollinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avusta kiitollinen

Vieras
:attn:
Olemme päättäneet tilata rattaat Saksasta, mutta nyt olisin kysellyt ihan käytännön vinkkejä ja neuvoja! Olisin kiitollinen jos joku haluaisi jakaa omia kokemuksiaan tilaamisesta :hug:

Emme kumpikaan osaa saksaa, en minä enkä mieheni, mutta yhdellä sivulla oli kyllä englanninkielisetkin sivut. Mitä kaikkea tässä nyt tulisi ottaa huomioon? Haluaisimme tilata Teutonian rattaat ja pehmeän kantokopan, nehän tarvitsee ilmeisesti tilata sieltä erikseen. Jos olen oikein ymmärtänyt.

Eli nyt otan ilolla vastaan kaikki mahdolliset neuvot ja vinkit, ettei sitten tarvitsisi :headwall:
Joten jos teillä olisi hyviä vinkkejä ja neuvoja niin ilolla otetaan vastaan!

Kiitos :heart:

Olisin toivonut että joku olisi neuvonut meitä samassa tilanteessa olla tilaamatta. Meidän vaunut meni saman tien rikki, ei tosin olleet Teutoniat. Jouduimme lähettämään ne sinne takaisin ja olimme ilman vaunuja 2 kk! Kauppaa ei voinut enää peruakaan, ei ymmärretty englanninkielisiä ehtoja tarpeeksi tarkasti. Tästä eteenpäin ostan vain Suomesta!

Minä suosittelen myös ostamaan suomesta. Me tilattiin teutoniat viime syksynä ja sniistä ei ollu kun harmia. Koko ajan meni joku juttu rikki ja piti ruveta soittelemaan kuinka korjaus tapahtuisi. Muutaman kerran ne lähetti tavaran tänne ja muutaman kerran me lähetettiin vaunut niille, silloinkin huollossa meni vähintään se kk.
Ne rahat mitkä säästettiin tilaamalla vunut saksasta upposi kyllä tosi nopeesti huolto juttuihin.
Pari kk sitten ostettiin sellaset 3-pyöräset rattaat täältä ja niitä en vaihda.
Tuolla nuo teutoniat on parveke vaunuina kun ei niistä ole muuhun.

Monihan on kyllä kehunut että on hyvin toiminu kaikki kun on tilannu Saksasta, mutta tuttu kerto kun tilas sieltä että kun vaunut tulee osina, niin niihin ei ollut mitään kokoaimisohjeita...ei siis millään kielellä! Mun mielestä se on aika iso miinus! Valitettavasti en muuten osaa neuvoa, kun on ite ostettu suomesta.

Minä taas rohkaisen sinua tilaamaan vaunut Saksasta, säästäähän siinä selvää rahaa! Me tilasimme Teutoniat Pingpong-online.comista syksyllä 2003 ja olemme olleet ostokseemme todella tyytyväisiä. Vaunut toimitettiin neljässä viikossa suoraan koviovellemme pahvilaatikossa, eikä vaunujen kokoamisessa ollut mitään ongelmia. Vaunut ovat toimineet moitteettomasti, tosin tilasimme vielä jälkeenpäin sieltä jalkapeitteen, kun emme sitä tajunneet tilata vaunujen kanssa samalla. Mutta senkin tilaaminen ja toimitus sujui hyvin ja taas säästettiin :)

Eli rohkeasti vaan tilausta tekemään!

Jotenkin minusta on aika rohkeaa yllyttää toisia tilaamaan mistä tahansa ulkomailta vaunuja. Vaikka itsellä ei ole ollut huonoja kokemuksia, niin kahdenkin kuukauden oleminen ilman vaunuja korjauksen ajan on aika hankalaa, kun liikkuakin pitäisi.

Ei se pelkkä halvempi hinta ole aina se tärkein kriteeeri. Kyllä niitä joilla vaunut on rikkoutuneet ja korjaus ollut hankalaa, varmasti on kiukuttanut moinen "säästö".

Siksi näistäkin tapauksista pitää varoitella.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 13:45 Olivius kirjoitti:
Minä taas rohkaisen sinua tilaamaan vaunut Saksasta, säästäähän siinä selvää rahaa! Me tilasimme Teutoniat Pingpong-online.comista syksyllä 2003 ja olemme olleet ostokseemme todella tyytyväisiä. Vaunut toimitettiin neljässä viikossa suoraan koviovellemme pahvilaatikossa, eikä vaunujen kokoamisessa ollut mitään ongelmia. Vaunut ovat toimineet moitteettomasti, tosin tilasimme vielä jälkeenpäin sieltä jalkapeitteen, kun emme sitä tajunneet tilata vaunujen kanssa samalla. Mutta senkin tilaaminen ja toimitus sujui hyvin ja taas säästettiin :)

Eli rohkeasti vaan tilausta tekemään!

Joo varmaankin on hyviäkin kokemuksia tästä firmasta, mutta mun ystävä joutui odottamaan tuolta tilaamiaan Teutonioita monta kuukautta ja saivat huhuilla niiden perään moneen otteeseen ja stressata että koska ne tulevat. Hermothan siinä meni. Eivät meinanneet vaunut ehtiä vauvan syntymäksi vaikka tilasivat yli 3 kk aikaisemmin! Sitten kun ne tulivat ne oli väärää mallia... Eivät sitten jaksaneet palauttaa kun olivat vihdoin saaneet EDES JOTKUT VAUNUT. Että en ehkä tilais pelkän säästön vuoksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 16:07 Siiri kirjoitti:
Jotenkin minusta on aika rohkeaa yllyttää toisia tilaamaan mistä tahansa ulkomailta vaunuja. Vaikka itsellä ei ole ollut huonoja kokemuksia, niin kahdenkin kuukauden oleminen ilman vaunuja korjauksen ajan on aika hankalaa, kun liikkuakin pitäisi.

Ei se pelkkä halvempi hinta ole aina se tärkein kriteeeri. Kyllä niitä joilla vaunut on rikkoutuneet ja korjaus ollut hankalaa, varmasti on kiukuttanut moinen "säästö".

Siksi näistäkin tapauksista pitää varoitella.

Siirillä on oikein hyvä pointti. Kyllä meitä harmitti aivan suunnattomasti olla 2 kk ilman vaunujamme, vaikka saimme tutulta rattaat siksi aikaa lainaan. Kantokopan käyttöikäkin on niin lyhyt, joten tärkeät 2 kk alusta pois kyllä harmitti vietävästi! Etenkin kun siitä ei saanut mitään hinnan alennustakaan.

Me tilasimme Hartanin vaunut Pingpong-onlinesta ja homma toimi ERINOMAISESTI :attn: :attn:
Olin heihin päin sähköpostitse yhteydessä ja heti jo aluksi ilmoitettiin, että vaunujen toimitusaika on 9 vkoa, mikä myös piti. Kotiovelle toimitettiin ja helpot oli koota, eikä mitään ongelmia ole ollut.
Jokainen saa ostaa vaununsa, mistä itse parhaimmaksi näkee. Meillä tämä toimi, ja aion vastaisuudessakin tilata ulkomailta.

Yhteistyössä