Rattaiden hankintavinkkejä

  • Viestiketjun aloittaja juu
  • Ensimmäinen viesti
juu
Olisi aikeissa hommata reilu 1-vuotiaalle tytölle rattaat - olisiko antaa vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon hankinnassa. Asumme maaseudulla joten pääsääntöisesti rattaita työnnellään hiekkateillä ja jopa metsäpoluilla jos vaan semmonen mitenkään onnistuu... Eli minkälaiset renkaat on hyvät tuohon käyttöön, isot tietenkin mutta mitä muuta? Ja mitä muita huomioitavaa, mainostakaa vapaasti! Hinta ei saisi olla älyn kallis, ja ensisijaisesti ajattelin katsoa huutonetin ym. muiden nettikirppisten tarjontaa.
 
Mä tykkään ihan ns. perusrattaista. Meidän pojalla on Emmaljungan peruskärryt. Hitsi kun en muista merkkiä, vähän niin kuin Brion ponirattaat eli ei turhia krumeluuksia. Ei ole kuomukatosta ja tuoliakin saa vain vähän kallistettua, mutta pyörät on isot ja rattaat kulkevat hyvin kesät talvet. Mutta toki jos lapsi nukkuu rattaissa, kantsii miettiä muita vaihtoehtoja... Sikäli siis olen huono vastaamaan.
 
Tuohon tarkoitukseen sopis Emmaljungan Softyt. On avorattaat, joihin saa erillisenä ostaa kuomut. Renkaat isot, joten kulkee hyvin pehmeässäkin.
Meillä softyt toisina rattaina. Näppärät kaupungilla liikkuessa ja niihin mahtuu isompikin lapsi ja ei ole niin "vauvamaiset".
 
ed. vastaaja ilmeisesti tarkoitti samoja kuin minä...
Niitä ei tosiaan saa makuuasentoon, mutta hyvin niissäkin on nukuttu esim. ulkomaanreissuilla jo 8-kuisesta kun oikeita vaunuja ei ole voinut mukaan raahata. En kyllä ihan päivittäin niissä viittis päikkäreillä pitää. 1-vuotiaalle mahtuu niihin hyvin esim. ä-pakkauksen makuupussi talvella lämmikkeeksi. Ja meidän emmaljungan yhdistelmien sadesuoja myös käy niihin rattaisiin hyvin.
 
Greippi
Meillä on Brion Ponyt, hyvät rattaat muuten, mutta en kyllä niillä metsäpoluille lähtisi vaan ottaisin Teutonian Timmyt. Niillä on menty pahemmassakin ryteikössä ; ) Ponyissa on paljon pienemmät renkaat.

Ponyissa ja Softyissa on tuon ikäiselle se paha puoli, että niissä ei ole kuin 3-pistevaljaat, ja ainakin oma nassikkani olisi lähtenyt rattaista useamman kerran karkuun, jos olisi päässyt. Timmyissä on kunnolliset 5-pistevaljaat.

Meillä noita Ponyja käytetään kaupassa.
 

Yhteistyössä