Rasva pannulla sulamassa,kertokaa äkkiä miten maustan jauhelihakastikkeen että tulee oikeesti hyvää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mun kastikkeet ei mitään kauheen hyviä oo tai on syötäviä mutta esim äiskäni tekee niin hyvää j.lihakastiketta enkä ymmärrä miten siinä onnistuu.En minä saa saman makuista vaikka miten yritän.

Miten saisin tuosta soosista hyvää?=)

no ihan ekakskin... jauheliha on kyllä itessään niin rasvasta ettei siihen pannuun mitään ylimäärästä rasvaa enää tartte laittaa... tulee melko ällöä kastiketta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jauhelihamaustetta ja 1-2 lihaliemikuutiota, maun mukaan. muuta ei tarttekkaan.

:x Syötsä vielä sitä sitten?? Pikkusen mahtaa olla suolasta. YÖK!

Ap, paprikamaustetta, grillausmaustetta, chiliä, pippuria. Ja suolaa, vähäsen. Niillä mä maustan ruskeen kastikkeen

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Ap, paprikamaustetta, grillausmaustetta, chiliä, pippuria. Ja suolaa, vähäsen. Niillä mä maustan ruskeen kastikkeen

riippuu kastikkeen määrästä, kyl mä litraan kastiketta laitan 2 kuutioo mut en mä suolaa lisää.

Mä teen jauhelihakastikkeen seuraavanlaisesti:
Jauhelihat paistumaan, vähän ajan päästä jauhelihamaustetta, mahd grillausmaustetta ja vähän kaikkea mitä kaapista löytyy. Sitten sipuli. Sen jälkeen tomaattipyrepurkki. Kun se on sekoittunut lisään 2dl kermaa ja valmista tuli ja hyvää on. Lopuksi voi laittaa 1-2 valkosipulin kynttä. Muitakin lisäyksiä (esim. herkkusieni) voi tehdä oman maun mukaan.

riippuu kastikkeen määrästä, kyl mä litraan kastiketta laitan 2 kuutioo mut en mä suolaa lisää.

ja meillä on syöny tätä lapsi ihan 1 vuotiaasta tähän päivään, hengissä on.

ja meillä on syöny tätä lapsi ihan 1 vuotiaasta tähän päivään, hengissä on.
No eipä ne natriumglutamaatin haitat heti tulekaan esiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lihaliemikuutio:
Muistakaa, että lihaliemikuutioita tai -jauheita ei saa laittaa lasten ruokiin!! Eli vain aikuiseen makuun.

Ja miksei saa :o
Jos meinaat että suolaisia niin ei niitä tarvii sinne jos kuinka paljon viskoa ja ei niiden lisäksi tietenkään suolaa lisätä ;)

Lihaliemikuutiot sisältää suolan lisäksi tosi paljon lisäaineita.

Joo niin näytti olevan jopa kaksi e koodia meidän paketissa molemmat aromivahenteita. Kasvisliemikuutio paketissa oli yksi e koodi
Monissa valmis ruoissa on paljon enenmmän jopa kaupan leivässä löytyy tuon verran
No meillä ei syödä paljon koskaan valmisruokia leipäkin tehdään itse niin ehkä uskallan laittaa liemikuution kastikeeseen tai keittoon silloin tälllöin ;)

Lihaliemikuutioissa on suolan ja lisäaineiden lisäksi natriumglutamaattia. Se voi aiheuttaa paljon oireita, mm. ylivilkkautta, pahoinvointia, päänsärkyä, migreeniä ym. Toimii vähän niinkun hermomyrkky :D.

Pelaisin kyllä varman päälle lasten syömissä ruuissa mausteiden suhteen... Luulin, että tämä asia oli yleisessä tiedossa? Itselläni ei edes ole lapsia ja silti tiesin tämän.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No eipä ne natriumglutamaatin haitat heti tulekaan esiin.

natriumglutamaatittomia kuutioitakin saa :saint:

Niin saa, mutta en usko suurimman osan tässä ketjussa tarkoittavan juuri niitä...

Lihaliemikuutiot eivät ole lapsilta kiellettyjä. Eikä natriumglutamaattikaan.