Raskautumisvinkit

Mitä kaikkea voisi yrittää hedelmöittymisen edestämiseksi tietysti oikein ajoitetun ja onnistuneen yhdynnän lisäksi?

Muistan lukeneeni joskus jotain greippimehusta ja pienestä määtästä alkoholia mutta tarkemmat ohjeet on unohduksissa. Josko joku muistaisi näitä tai muita juttuja tai tietäisi jonkun hyvän raskautumisvinkkilinkin niin olis kiva lueskella niistä.

:)
 
Greippimehua kierron alusta aina ovikseen asti esim. lasillinen pvässä :) -> vahvistaa limakalvoja ja lisää limoja (joillain ei tosin tunnu vaikutusta yhtään), punkkua oviksesta kiinnittymiseen eli noin 4-8 pvää ainakin -> auttaa kiinnittymisessä, koska lisää verenkiertoa emättimessä.

FOOLIHAPPO on kaiken A ja O. Sitä kannattaa syödä jo 3kk ennen yrittämistä! Vähintään se 300 mg pvässä. -> vähentää myös km riskiä.
 
kaikenlaista sitä on tullu kokeiltua parin vuoden aikana. Noiden edellämainittujen lisäks esim. helokkiöljyt (rypsin kera), omenaviinietikka, monivitamiini, ovistestit, pepun nosto/selällä makuu, orgasmi, lämmönmittaus, liman/kohdunkaulan tarkkailu, maitotuotteet ei-rasvattomiks, keliakia-dietti, miehelle tomaatteja ja löysät boxerit, "terveellisemmät" särkylääkkeet, jne.jne.jne!!
Joo, loppukierrossa punaviini (tai mikä tahansa alkoholi) voi lisätä verenkiertoo myös kohdussa limakalvolla. Greipissä oleva ainesosa vaikuttaa maksan johonkin entsyymiin joka säätelee estrogeenia, ja se voi lisätä limoja (kyllä, oli märemmät paikat koko kierron!), mutta limakalvoon sillä ei käsittääkseni oo parantavaa vaikutusta (mulla muuttu kuurien jälkeen päinvastoin entistä niukemmiks menkat..). Lisäks greipin on todettu altistavan rintasyövälle. Nykyään kai tota foolihappoo ei erikseen kehoteta syömään, kaipa sitä yleensä saa riittävästi monipuolisesta ruuastakin.

En nyt haluis olla kyyninen mutta itse en kyllä jaksa enää noihin luontaistuote ym. höpötyksiin uskoa/ryhtyä kun eipä niistä mitään apua oo ollu, ja eihän niiden tehoista kyllä mitään tieteellisiä todisteita ookaan. Kyllähän sen ihan pitäs normaalisti riittää että on ajotukset kohdillaan eikä alkaa ressaan tollasilla ylimääräsillä turhuuksilla B)
 
Punkkua en kyl suosittele, kun jo 10 alkoholiannosta viikossa (jo ovisviikolla!) kolminkertaistaa km-riskin. Et ei pari lasillistakaan voi tehdä enempää hyvää kun mitä nostavat riskejä (jotka ovat jo valmiiksi suuret).

Foolihappo ja greippimehu on semmoiset mitkä oikeasti toimii, ihan tutkitusti. Ja mistä ei vahingossakaan voi olla haittaa :) Yllättävän moni kikka on oikeasti vaarallinen, varsinkin luonnontuotteista.

Itse plussasin ekasta greippimehukierrosta (yritystä tosin vain 3kk), ja koko yrityksen ajan söin foolihappolisää.

DD ja pieni potkuri 14+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
oonkohaa mie sit edesauttanu sen miun kullannupun kuolemaa :'( ko mie join punkkua jottai neljä lasillista sillo plussakierrossa et joka pvä yks... :'(
Elä mieti tommosta :hug: :hug: Tuskin sie vielä tuolla määrällä oisit täysin tervettä alkiota vahingoittanut. Sie et tietoisasti tehnyt mitään väärin ja sun km tapahtui paljon niitten lasillisten jälkeen. Mie en niin yhtään tarkottanut pahottaa sun mieltä, en tiennyt et sie kokeilit tuota punkkua :'( Oon vaan huomannut, miten moni luulee et vasta plussauksen jälkeen tarvii olla juomatta ja uskon et moni jättäis juomatta, jos tietäis oikeesti nää vaarat.
 
DD, tiiän et pittä olla juomati aiemminkii mut mie luulin et tuo on vaa hyväks ko sanotaan et yks lasilline pvä.. tosin en mie juona ko puol lasia et kai se jotai lohduttaa sekin... hö... Ny miulla on kyl aika syylline ja paha olo :( mut minkäs sille mahtaa...
 
miracle: en usko et sä olisit syyllinen tapahtuneeseen, kun ne määrät oli sulla pieniä ja mitä luultavimmin km ois tullut paljon aiemmin, jos se ois punkusta johtunut. kyl siihen oli muut syyt, et voi ittees piestä asian takia. :hug:
 
sä et ole muuta tehnyt kun mitä kuvittelit olevasi lapsesi parhaaksi. se ei ole väärin. ja muista, ettei mikään määrä syytöksiä tuo pientä takaisin. parasta mitä voit tehdä, on suunnata katse kohti tätä kiertoa, ja tsempata itsesi siihen et nyt teet tälle enkelille pikkusiskon tai -veljen. jota hän voi sitten taivaasta käsin suojella ja varjella. voimahaleja :hug:
 
no mä oon eri mieltä... tai siis no periaatteessa samaa mieltä. =)

Tietenkään ei kannata ryypätä. MUTTA ei nyt pidä alkaa hysteeriseksi ja uskoa joka ikistä huuhaa-tutkimusta.... saattaa joku olla ihan oikeakin tutkimus mutta aika usein niissä näkyy joku pieni tähti jossain että * tutkittu 20 ihmisen raskautta... että mikä se niitten luotettavuusprosentti on niin siitä voidaan olla montaa mieltä. Sanotaan että ranskalaisetkin aiheuttaa syöpää ja papaija ja persilija aiheuttaa keskenmenoja ja kahvikin hittolainen vielä....

Ymmärrän tietysti että halutaan tehdä parhaamme lasten hyväksi, mutta minä en ainakaan laita omaa muuta elämääni odottamaan sitä että jos nyt olisinkin raskaana. :/ Jokainen valitsee itse mitä ohjeita noudattaa, ja jokainen meistä tekee sen sekä itsensä että lapsensa parhaaksi aivan varmasti. :)

Eli ovis ollut ja hyödynnetty mutta tänään juon lasin punkkua.
Paleltaakin niin pirusti.
:p
 
Mäkin kysyin tuosta punkusta mun italialaiselta gyneltä, joka sanoi, ettei se erityisesti kohdun verenkiertoa paranna, vaan verenkiertoa ylipäätään, mutta ettei siitä haittaakaan ole, kunhan plussatestin jälkeen lopettaa.

Siis alkoholista on tehty sellaisia tutkimuksia, että alkion kiinnittymisen jälkeen HUMALAAN johtanut juominen voi aiheuttaa sikiövaurioita, mutta mitään lääketieteellistä todistetta (enkä kyllä ymmärrä maalaisjärjelläkään) ei ole mistään oviksen aikaisista juomisista johtuvista vaurioista. Sitä paitsi Etelä-Euroopassa on normaalia juoda viiniä lasillinen joka aterialla, niin että täällähän olisi siitä johtuen ihan hirveet määrät keskenmenoja (jotka on ihan samalla tasolla kuin missä tahansa muuallakin).

Tanskassa harrastetaan samanlaista humalahakuista juomista kuin Suomessakin, ja on otettava huomioon, että vaikka tutkimuksessa puhutaan esim. 10 annoksesta VIIKOSSA, ovat monet tutkimukseen osallistuneet naiset juoneet sen yhdessä tai kahdessa illassa, tutkimuksessa se näkyy vain 10 annoksena viikossa, vaikka siinä on iso ero, että millä aikavälillä sen kitta nasuunsa.

Plussauksen jälkeen ei kyllä Italiassakaan saa juoda ekojen 3 kk:n aikana, loppuraskaudessa pari lasia viikossa on ihan sallittua.

Eli kun luemme noita tutkimuksia, niin muistakaa, että tutkimustuloksia "muokataan tilastotieteeseen sopiviksi, mutta taustalla on paljon sellaista informaatiota, jotka eivät niistä loppuyhteenvedoista näy. Niin kuin esim. tuo ero lasi 4krt viikossa tai neljä lasia yhdessä illassa välillä.
 
joo siis mullakin toimi se greippimehu. Ja se kierto mistä silloin plussasin oli yhdistelmällä greippimehu ja omenaviinietikkakapselit. Nyt oon jättäny kaikki nuo noitakonstit... paitsi ehkä se punkkulasillinen tänään. ;)
 
Omalla kohdallani muuten plussauduin täydestä TJOTtailukierrosta, jossa söin mitä vain, ja punkkukin maistui pari kertaa, vaikka ihan ennen plussaa ei kyllä mennyt alas enää pariin päivään. Mutta noin yleensä ottaen seuraan välimerendieettiä, jonka on todettu edistävän ovulaatiota sellaisila naisilla, jotka kärsivät ovulaatiohäiriöistä.

++++++kaikille+++++++ :whistle:

tv. lentoemo ja lentäjän poikanen (5+3?)
 
Niin, eihän alkoholi tai muutkaan voi aiheuttaa vaurioita lapselle jos verenkierrot on yhteyksissä vasta rv5-6 lähtien, vai kuinka vois? Eri asia tietysti semmoset ainekset jos on heikentävää vaikutusta limakalvoon..

Mutta joo, noi luontaistuotteiden ym. tutkimukset on liian pienillä ryhmillä tehtyjä (valmistajien/myyjien toimesta?!) joista useimmat on ollu muutenki yrityksen alkukuukausissa eikä niillä tuotteilla oo osaa eikä arpaa siihen raskaaks tulemiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mm77:
Niin, eihän alkoholi tai muutkaan voi aiheuttaa vaurioita lapselle jos verenkierrot on yhteyksissä vasta rv5-6 lähtien, vai kuinka vois? Eri asia tietysti semmoset ainekset jos on heikentävää vaikutusta limakalvoon..

Mutta joo, noi luontaistuotteiden ym. tutkimukset on liian pienillä ryhmillä tehtyjä (valmistajien/myyjien toimesta?!) joista useimmat on ollu muutenki yrityksen alkukuukausissa eikä niillä tuotteilla oo osaa eikä arpaa siihen raskaaks tulemiseen.
Ruskuaispussin kautta jo ennen varsinaista istukan muodostumista. Se on ihan kiistaton fakta että etanoli sinne diffuusion kautta kulkeutuu. Jokaisen oma päätöshän on se, että ottaako vai ei ja jos ottaa niin missä vaiheessa. Mä olen kuitenkin itse ollut aina sitä mieltä, et yhden promillenkin riski on aivan liian suuri, jos sen vain mitenkään pystyy itse välttämään. Alkoholi on niin turhaa, eikä ole minun mielestäni olemattomimmankaan riskin arvoinen.
 

Yhteistyössä