Raskausviikot+painonousu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heips
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heips

Vieras
Tänään raskausviikkoja päälle 15. Viime viikolla kävin neuvolassa jossa neuvola täti pyysi tulemaan seuraavaan neuvolaan aikasemmin kuin normaalisti olisi tapana koska ekan neuvolan lukemasta paino oli tippunu 100g...
Ei ole siis noussut ollenkaan. BMI 21 eli normaalipainonen olen.

Kuinka paljon tähän mennessä yleensä sitten tulee painoa ja pitäiskö tuosta nyt olla huolissaan jotenki?

ei se paino kai normaalistikaan kamalasti nouse vielä noihin viikkoihin mennessä.. itellä tippui kilon verran paino noihin viikkoihin mennessä vaikkei pahoinvointiakaan ollut. rv 19 kävin neuvolassa ja sitten oli paino jo noussut tuon takaisin. Neuvolassa sanoivat vaan, että todella monella saattaa laskea paino aluksi eli ihan normaalia.

Mulla oli alussa kuvotusta jollon ruoka ei niin kauheesti maistunu mutta aina kuitenki söin jotain...
Lämmin ruoka ei edelleenkään jotenki maistu tavalliseen tapaan...
Sano se neuvolassa että alussa voi paino tippua mutta ihmetytti tuo aikasempi käynti kumminki...

Älä ole huolissasi. Minulla ei myöskään paino noussuut alkuraskaudesta yhtään. Vielä rv 25 lääkäri kyseenalaisti syömiseni koska ihmetteli hyvin vähäistä painon nousuani (siihen mennessä n.1 kg). Söin ihan normaalisti, painoindeksini oli ennen raskautta n.20 ja painoa alkoi tulla vasta loppuraskaudesta. Yhteensä painoa tuli n.10 kg.

Yhteistyössä