kellä ei ole noussut paino raskaudenaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siiri

Vieras
oliko valmiiksi ylipainoa? putosiko painoa paljon? miten söitte? ja sit miten neuvolassa suhtauduttiin?

itselläni oli bmi 26 ja oon syöny nyt tosi terveellisesti. ekan neuvolakäynnin aikana painoin 72kg ja nyt painan 69kg,kahdenviikonpäästä on neuvola ja luultavasti toi paino jatkaa putoomista. jänskättää et mitä ne sanoo..mut kai se onkin hyvä ettei tuu lisäkiloja jos on niitä jo ennestään. mulla normaalipaino olis 66kg siis yläraja. raskausviikkoja on 16 joten alussa vasta ollaan.

No lähtöpainosta putosi 3 kiloa silloin tuonne puoleen väliin asti. Nyt viimeisenä neljänä viikkona sitä onkin sitten tullut ja reippaasti. Nyttenkin 1,8 kiloa 6 päivässä, ihan kamalaa :/ rv 37+6 menossa.

Mulla paino putosi, ja hyvä niin, kun lähtöpainoa kuitenkin oli reilusti. Söin silti terveellisesti, ja neuvolantäti oli vaan hyvillään, kun ei lisää painoa mulle tullut. Vauvan painoa kuitenkin tarkkailtiin ylimääräisillä ultrilla mm. juuri sen takia kun mun paino putosi eikä vauva muutenkaan ollut iso.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mulla paino putosi, ja hyvä niin, kun lähtöpainoa kuitenkin oli reilusti. Söin silti terveellisesti, ja neuvolantäti oli vaan hyvillään, kun ei lisää painoa mulle tullut. Vauvan painoa kuitenkin tarkkailtiin ylimääräisillä ultrilla mm. juuri sen takia kun mun paino putosi eikä vauva muutenkaan ollut iso.

paljonko sulla putos paino,muistatko?

Ei varmasti ole haittaa jos paino pysyy samana tai vähän putoaakin jos on valmiiksi ylimääräistä. Olin normaalipainoinen raskauden alussa, mutta silti paino putosi kun aluksi ei mikään maistunut ja sitten söin terveellisesti. Varmaan vasta rv 20 tms alkoi paino nousta. Mulle sanottiin neuvolassa että kun sf-mitta nousee ( = vauva kasvaa ) niin kaikki ok.

Mä olen normaalipainoinen ja painonnousu raskauden aikana oli yhteensä 5 kg. Synnytyksen jälkeen olin huomattavasti laihempi kuin ennen raskautta.

Liikuin koko raskauden ajan säännöllisesti ja paljon. Vältin myös iltasyömistä ja sitten niitä lisäkiloja ei tullutkaan.

Ainakin minä saan olla tarkkana, ettei raskauskiloja tule ja ei niitä sitten ole tullutkaan. Uimalla ja kävelemällä painonnousu pysyy takuuvarmasti kurissa, jos ei turhia mässäile. Vaatii itsekuria, mutta lopussa kiitos seisoo! Ei tarvi inhota itseään synnytyksen jälkeen tai laihdutella.

Yhteistyössä