K
kevättä odotellen
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja alkjf:AP: Lue tosiaan se neuvolan Meille tulee vauva-kirjanen. Siinä on kaikki asiat sanottu varsin selvästi. Ja joka uuden raskauskuukauden alkaessa tosiaan mainitaan mikä raskausviikko on menossa ja minkä ikäinen sikiö on (rv 20 ja vauva on 18 vkon ikäinen). Siis tosiaan kun teet positiivisen raskaustestin olet (noin karkeasti)neljännellä raskausviikolla vaikka sikiö on vasta kahden viikon ikäinen, koska on hedelmöittynyt vasta kierron puolivälissä eli suunnilleen kaksivikkoa edellisten kuukautisten alkamisesta ja raskauviikot taas lasketaan edellisten kuukautisten alkamispäivästä.
moikka
NIin nämä asiat tosiaan ovat näin ja selväsi kirjoitettu neuvolan "aapisessa" JOS on säännöllinen ja normaalinpituinen kierto. Mutta.. mulla esim. tehtiin plussatesti vasta 7 vkoa edellisten kuukautisten alkamisen jälkeen!? siksi minä just ihmettelen, milloin (miten myöhään??) mulla on ollu ovis ja milloin hedelmöitys, ja että miksi ihmeessä sitten siinä olisi nuo "kaksi ekaa lisäviikkoa", ku kerran mun ymmärtääkseni ultra sen tarkentaa aika hyvin.
Kiertoni on ollu35-40 päivää ja negan tein kp36, plussan vasta kp 49! Onko vastaavaa kokemusta muilla, olisi hauska kuulla...
Mun tapauksessa (molemmista lapsista, toinen vasta masussa) on siírtynyt laskettu aika viikolla eteenpäin, eli sikiö ollut viikon verran nuorempi kuin mitä kuukautisten perustella olis voinut ajatella.
Ja tässä yllä lainamassani tekstissä joku teistä totesi, että "raskausviikot lasketaan edellisten kuukautisten alkupäivästä", niin ei se nyt ainakan mun kohdalla mene niin, jos laskettaisiin siitä niin olisin jo viikolla 22+, mutta olenkin vasta rv20..! (ultrassa tarkennettu)