raskausviikoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
Minulla on viime kuukausina ollut todella pitkä kuukautiskierto, noin 42 päivää. Tein eilen testin, joka näytti kirkasta plussaa. (kertooko muuten tuo plussan kirkkaus jotain?). Laskin raskausviikot viime kuukautisista ja tulos on noin 6 viikkoa. Olenko siis oikeassa? Ilmeisesti voin jo kohtapuoliin varailla aikaa äitiysneuvolaan? Vai missä vaiheessa sinne on aika piipahtaa?

Kiitos vastauksista

En oo varma mut oisko tolla viivan kirkkaudella jotain tekemistä raskaushormonien määrän kans? Monesti jos testaa hirmu aikasin niin saattaa tulla sellanen haamuviiva, mut se vahvistuu sitä mukaa kun hormonit kropassa lisääntyy.

Ja neuvola-aikaa voi varailla vaikka heti, vaikka sitä ekaa käyntiä joutuukin yleensä muutaman viikon ootteleen. Se raskauden kestokin selviää sit siellä tarkemmin.

Niin ja tosi isot onnittelut sulle :)

Moi. Mulla on ihan sama juttu kun sulla, vikat menkat oli 1.3. ja kirkas plussa tuli tossa joskus 10.4. nyt mä meen 8.5. neuvolaan, siellä ottavat varhaisultran, siinä ne kattovat raskausviikot, kuukautisista laskettuna mulla olis LA 5.12. mutta tod. näkösesti menee pidemmälle. Mullakin kierto ollut jotain 42-45 pv. Mulla nyt ehkä rv 7-8? Eli kannattaa varata heti aika neuvolaan niin ottavat sen ultran niin saat varmuuden raskausviikoista.

Moikkelis. Meillä ultra menee neuvolan kautta, oma neuvolatäti ultraa. On näköjään joka kunnassa omat tapansa. kantsii kysyä sitten neuvolasta että miten toimitaan. Mutta jos on ollut pitkä tai epäsäännöllinen kierto ei raskausviikkoja oikein pysty muuten laskemaan. Paitsi jos satut tietämään koska sulla on ollut ovulaatio.

Yhteistyössä