Raskausmyrkytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "moivaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"moivaan"

Vieras
Minulla on nyt ollut jonkun aikaa turvotusta, valkuaista oli hiukan virtsassa, huono olo, pääkipua, yksi yö sattui ylävatsaan ja sen lisäksi jotain pieniä valoja näkyi silmissä muutama päivä sitten. (Turvotus laski kyllä runsaasti helteiden mentyä, vaikka on kyllä silti hiukan turvotusta).

Minulta otettiin sairaalassa keskiviikkona verikokeet ja virtsanäytteet sitten uudelleen. Sanoivat että soittavat viimeistään seuraavana aamuna eli torstaina (tänään) jos jotain löytyy, jos ei löydy niin eivät soita ja seuraava käynti seuraavalla viikolla. Eivät soittaneet.

Eli onko nyt niin että voin olla huoleton näiltä osin tuon raskausmyrkytyksen osalta kun ei veressä kerran ole ollut mitään hälyyttävää? Tuskin nuo veriarvot päivässä tai parissa kuitenkaan niin korkealle pomppaisivat että olisi jotain vakavaa meneillään? Oireet saattavat kuulemma nopeastikin pahentua, mutta kyllä kai verikokeista pitäisi näkyä aiemmin?

Nyt eilen mitattaessa ei hälyyttävää ole ollut verinäytteissä niin tuskinpa raskausmyrkytys nollasta sataan pomppaa viikossa niin että olisi kohtalokasta vauvalle?

Näiden verikokeiden lisäksi keskiviikkona ultrattiin ja sanoivat että istukan virtaukset ovat hyvät, vauva voi hyvin ja vauvan pulssi on hyvä. Eli siis ei hätää.

Vauvan liikkeet ovat kyllä viime viikkoina vähentyneet (nyt rv 37) mutta voi johtua ihan tilanpuutteesta kai? Sillä tämän ultran tehnyt sanoi että hyvin liikkuu vauva..

Hmm tämän kirjotuksen tarkoituksena olisi siis että vastauksissanne voisitte rauhoitella minua ja kertoa että ei ole hätää :D Joku voi jo arvata että esikoinen tulossa.

et kerro verenpaineistasi mitään? kyllä kai se joskus etenee nopeastikin, mutta huomaat sen oireista kyllä sitten. tarvittaessa menet neuvolaan tai synnärille jos vointi huononee.

No mulla on kaksi kertaa ollut vaikea raskausmyrkytys ja veriarvot on olleet ok koko ajan. Fyysiset oireet (rr, turvotus, päänsärky, näköhäiriot, pissan tulo loppunut, istukan virtaukset hidastuneet) on olleet niin voimakkaita että päätökset sektioista on tehty, eka rv 27 ja toinen rv 35. En odottelisi vaan soittaisin ja kysyisin miten toimitaan, mulla se oli sitä rr mittaamista ja pissan seuraamista.

joka tapauksessa tosi hyvillä viikoilla olet jo, että keskosta ei kuitenkaan ole syntymässä kävi niin tai näin. monasti kun raskausmyrkytys johtaa keskossynnytykseenkin. että seuraile nyt oloasi ja sen mukaan homma etenee.

Mulla kanssa oli vakava raskausmyrkytys,joka päättyi kiireelliseen sektioon 29+6. Mutta siis,mulla oli veriarvot kokoajan ok,niissä ei ollut mitään. Enkä halua pelotella,mutta siis sanon vain,että ne veriarvot ei kerro välttämättä mitään :)

Minulla oli esikoisesta ihan sama juttu: huono olo, näkähöiriöitä jne. Helteinen loppukesä oli silloin. Kävin myöskin toksemiakokeissa kun olo kävi huonoksi ja näköoireet olivat pahat, mutta ei ollut toksemiaa. Esikoinen syntyi pari päívää lasketun ajan jälkeen ja kaikki meni ihan hyvin.

Verenpaineet mulla on ollu ok, en muista mitkä ovat olleet mutta sanottu vaan aina että hyvät on...
Täytyy soittaa huomenna sinne äitiyspolille ja sanoa tuosta pääsärystä ja muusta.

Pelkään vaan että vaikka tuliskin millaisia oireita niin en ota niitä tarpeeksi vakavasti ja sitten se raskausmyrkytys pääsisi jo liian pahaksi.... Siksipäs soitankin sinne huomenna ja avaudun kaikista oireista :)

Yhteistyössä