Raskauskilot

  • Viestiketjun aloittaja ekaa oottamassa
  • Ensimmäinen viesti
Ammattilainen
Mulla on tullut aina 15-17 kg, joista ennen puoliväliä n. 5 kg. Eli lopussa paljon enemmän. Ei ole ollut turvotusta vaan ihan silkkaaa sitä itteään. Lähtöpaino normaali /alhainen.
 
mulla
ekasta tuli yli 30 kg, tokasta yli 20kg. Molemmissa alkoi paino nousta noin rv 17 jälkeen. Pmi ennen raskautta ekassa 18 ja tokassa 20 ja puoli vuotta raskauden jälkeen paino taas sama kun ennen raskautta. Imettämällä lähti kilot.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
ekasta tuli yli 30 kg, tokasta yli 20kg. Molemmissa alkoi paino nousta noin rv 17 jälkeen. Pmi ennen raskautta ekassa 18 ja tokassa 20 ja puoli vuotta raskauden jälkeen paino taas sama kun ennen raskautta. Imettämällä lähti kilot.
Saitko negatiivista palautetta neuvolasta tai lääkäriltä?
 
mulla
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
ekasta tuli yli 30 kg, tokasta yli 20kg. Molemmissa alkoi paino nousta noin rv 17 jälkeen. Pmi ennen raskautta ekassa 18 ja tokassa 20 ja puoli vuotta raskauden jälkeen paino taas sama kun ennen raskautta. Imettämällä lähti kilot.
Ja tietty sillä, ettei syö juurikaan karkkia ja pullaa...
 
mulla
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
ekasta tuli yli 30 kg, tokasta yli 20kg. Molemmissa alkoi paino nousta noin rv 17 jälkeen. Pmi ennen raskautta ekassa 18 ja tokassa 20 ja puoli vuotta raskauden jälkeen paino taas sama kun ennen raskautta. Imettämällä lähti kilot.
Saitko negatiivista palautetta neuvolasta tai lääkäriltä?
En saanut. Kun lähtöpainokin oli pituuteen nähden aika alhainen. Sokerirasitukseen laittoivat molemmissa raskauksissa, mutta kun tulos oli hyvä, niin eivät sanoneet mitään.
 
mulla
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
ekasta tuli yli 30 kg, tokasta yli 20kg. Molemmissa alkoi paino nousta noin rv 17 jälkeen. Pmi ennen raskautta ekassa 18 ja tokassa 20 ja puoli vuotta raskauden jälkeen paino taas sama kun ennen raskautta. Imettämällä lähti kilot.
Anteeksi, ekassa raskaudessa oli bmi 16.3 ( 50kg/175cm)
 
ap
Mulla siis lähtöpaino aika korkea, ja ekan 20 viikon aikana painoa tuli vajaa 3 kg. Nyt 27. viikko meneillään ja kotivaaka kertoo painon nousseen viime neuvolan jälkeen about 4 kg. (yhteensä siis noin 7 kg)

Olen jo saanut lääkäriltä kuulla ettei painon tarvitsisi nousta juuri ollenkaan tuon lähtöpainon vuoksi. Nyt sitten jännittää parin viikon päästä oleva neuvola.
 
Kaikki tullut rv20 jälkeen, tähän mennessä 16kg ja menossa rv36. :kieh: Painosta ei ole valitettu missään vaiheessa, vaikka olin muutaman kilon ylipainon puolella jo ennen raskautta. On sanottu vaan, että painoa tulee ja menee. Itseäni ahdistaa nämä kilot, on tullut kyllä herkuteltua, mutta söin mä kuinka terveellisesti tahansa ja käyn lenkillä, on paino silti noussut noin kilon per viikko. Turvotustakin on ihan reippaasti. :kieh:
 
3 xäiti
Ikä vaikuttaa myös kilojen poistumiseen...

Ekasta +14 kg, kaikki lähti nopsaan, imettämällä pitkälti. Olin hoikka ennen rask. olin 25 v.

Tokasta +25 kg! Imetys tökki, 2 kk vain... pari kiloa jäi, ehkä noin ½ vuotta meni... tuolloin ikää alle 30 v.

kolmannesta +23 kg, nyt 2 kk mennyt ja poistunut noin 10-11 kg. täysimetän. ikää nyt 34 v. aion laihduttaa imetyksen jälkeen, jos ei läskit lähde ennen sitä nyt yritän vähentää vain ylenpalttista herkuttelua...

Lopussa ryöpsähti paino, isoja poikia olenkin saanut ja eka syntyi jo rv. 37 eli siksikin kiloja tuli vähemmän...
 
Mä oon tehny taulukkoa raskauden aikana painonnoususta. Lähtöpaino oli 62 ja nyt 40+5 painoa on 82.7, eli parisenkymmentä kiloa on tullu..

http://3.bp.blogspot.com/_jsVVYGCXJTc/S6iKQ1-FvGI/AAAAAAAAACo/4GnmoAKtp1c/s1600/tiitinpaino38%2B5.bmp
 
huju
Mulla oli lähtöpaino 67kg, painoindexi hitusen yli 25. Kiloja tuli raskauden myötä 15kg, joista 12kg rv 20 jälkeen. Viimeisillä viikoilla 1kg/vko tahtia turvotuksesta. Imettäessä paino tippui korkojen kera yht. 28kg ja nyt paino on jo vuoden pysynyt tuossa 54kg hujakoilla! Jippii!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hali87:
Mä oon tehny taulukkoa raskauden aikana painonnoususta. Lähtöpaino oli 62 ja nyt 40+5 painoa on 82.7, eli parisenkymmentä kiloa on tullu..

http://3.bp.blogspot.com/_jsVVYGCXJTc/S6iKQ1-FvGI/AAAAAAAAACo/4GnmoAKtp1c/s1600/tiitinpaino38%2B5.bmp
Tuo taulukko oli lohduttava. Sullakin oli paino tullut nopeasti yhdessä vaiheessa ja sitten pysyi lähes samassa. Kiitos.
 
mulla
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla siis lähtöpaino aika korkea, ja ekan 20 viikon aikana painoa tuli vajaa 3 kg. Nyt 27. viikko meneillään ja kotivaaka kertoo painon nousseen viime neuvolan jälkeen about 4 kg. (yhteensä siis noin 7 kg)

Olen jo saanut lääkäriltä kuulla ettei painon tarvitsisi nousta juuri ollenkaan tuon lähtöpainon vuoksi. Nyt sitten jännittää parin viikon päästä oleva neuvola.
Mä olen sitä mieltä, ettei ihan kauheesti kannata stressata tuosta painonnoususta. Aika vähän sulle tullut kuitenkin. Pääasia on että voit hyvin ja syöt terveellisesti. Mulla painoa tuli, kun oli koko ajan nälkä ja söin sitten 2-3 kertaa normaalia enemmän. Nyt raskauden jälkeen on ruokahalu palannut normaaliksi. Vrt. ennen raskautta jaksoin hädin tuskin syödä puolikasta pizzaa, raskaana ollessa koko pizza ja jälkkäriä päälle. Nyt taas menee se vajaa puoli pizzaa. Tämä vain vertaukseksi. Ei kannata syödä pizzaa, on epäterveellistä, tiedetään ;P
 
Nostan tätä ketjua vielä jos ap näkisi :) Mulla tuli siis se parisenkymmentä kiloa raskauden aikana, laitoin sen taulukon aiemmin omista kiloista. Nyt synnytyksestä kaks viikkoa aikaa ja kiloja lähteny n. 12kg, eli aika hyvin tuntuu lähtevän. Laitokselle jäi noin 10kg.
 
mennis harmaana
Ekassa tuli 15 kiloa ja kaikki puolen välin jälkeen. Nyt viikkoja 20+jotain ja vielä ollaan samassa painossa kuin lähtiessä. Niin ja ekasta noi 15 kiloa lähtikin sitten nopeasti. Pari viikkoa synnytyksestä olin jo lähtöpainoa alemmissa lukemissa. Sittemmin on kyllä tullut tota elopainoa sitten kerättyä. :D
 
moi
Älä missään nimessä stressaa!

Itse olen 65-70kg normaalisti ja 170cm. Joka kerta (3 raskautta) olen painanut n. 100kg lopussa..... Joo-o.... Turvotusta tosin ollut ihan hirveästi, jalat oikein hölskyi.

Mutta kaikki on lähtenyt aina reilussa puolessa vuodessa ihan vaan imettämällä! Nyt vauva nro 3 on vuoden ja kaksi kiloa jos vielä laihduttamalla laihdutan olen taas alle 70kg eli oma normaali itseni :)
 
marjaana
Ensimmäisestä tuli noin 12kg, toisesta noin 14kg ja tästä kolmannesta on tullut jo 16kg (nyt raskausviikolla 36). Suurin osa painosta mulla on tullu jo ennen viikkoa 30. Lähtöpaino on ollu kaikissa alhainen ja paino on synnytyksen jälkeen tippunu entiselleen hyvin nopeasti.
 

Yhteistyössä