Painon nousu raskauden aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laiheliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ekasta +16kg kaikki lähti alta 2kk, nyt toista odottaessa (rv 36) painoa tullut 17kg tähän mennessä, toiveena on että väh. 10kg (mielummin 15kg) jäisi ihan pysyvästi.

Olin normaali painoinen ennen raskautta... 178/75 Painoa tuli 30 kg liää ja jäänyt on n.5kg :) että ei paha...ja mun synnytyksesta on ainaa 6kk..... Nestettä tuli ihan hirveästi lopussa....

Ensimmäisestä tuli 15kg ja niistä jäi viisi, kuopuksesta tuli 10kg ja kilot lähti pois pikavauhtia, jopa ne, jotka olivat esikoisesta jääneet. Ikäeroa lapsilla on kaksi vuotta. Itse olin ennen lapsia 171/58 ja sama olen siis nykyäänkin.

Olen normaalipainoinen ja esikoisesta tuli raskausaikana noin 17kg jotka lähti paria kiloa lukuunottamatta. Nyt toinen lapsi syntyi syksyllä. Raskausaikana tuli painoa hurjat 25kg. Nyt lähtenyt noin 20kg ja synnytyksestä on 4kk. Kiitos imetyksen. Liikkunut en juurikaan ole ihmeellisesti.

Olin 163cm,51kg ennen raskautta.

Ensimmäisessä tuli 13kg, sairaallasta kotiuduttua (1vko) jäljellä jäi 2kg. Vauva painoi 4kg. Raskauden loppuvaiheilla painoa tuli kilo viikossa, eli aika paljon pelkkää turvotusta.

Toisessa raskaudessa (ennen 54kg) kiloja tuli 10kg. Kotiuduttua jäljelle jäi 4kg. (vauva painoi 3,5kg.

Raskauden aikana selkäkipuja jotka rajoitti liikkumista. Lihakset pienenivät, tilalle tuli läskiä. Nykyään en kiinnitä niinkään huomiota painoon, vaan haluan lihakseni takaisin kuntoilulla.

Ennen raskautta (-ksia) BMI ollut 17-18, raskausaikoina tullut 34-44 kg painoa. Kaikki aina lähtenyt pois muutamassa kuukaudessa, tosin nahka on aika pahasti venynyt. Painoa ei ole jäänyt synnärille juuri ollenkaan, viimeisellä keralla painoin enemmän kotiin lähtiessa kuin sairaalaan mennessä. Siitä sitten nopeasti pudonnut.

Ennen raskautta olin 174/ 48 (norm. 56kg mutta stressi haihdutti kiloja), nyt rv 34+1 ja kiloja tullut reilut 15kg. Saa nähdä kuinka paljon sitten lähtee, yhtään en ajatellut pudottamalla pudottaa.

Lähtopaino raskauksissa ollut n.55kg
1. raskaus +6kg
2. raskaus +900g
3.raskaus +2,5kg

Eli kaikkien raskauksien aikana olen itse laihtunut, ja ollut oiken hoikassa kunnossa raskauden jälkeen. Imetys vielä vienyt kilon pari.

En nyt mikään mahdottoman hoikka, mutta molemmissa raskauksissa lähtöpaino n. 48kg/161cm

Esikoisesta raskausaikana paino nousi 6kg, ei jäänyt mitään, vaan korkeintaan pari kk meni niin kaikki oli veks.

Nyt toista odotan rv15+2 ja paino ei toistaiseksi ole noussut

Yhteistyössä