raskaushuimauksesta ja muusta

• Viestiketjun aloittaja "hämis"
  • Ensimmäinen viesti
"hämis"
Missä vaiheessa pitää mennä lääkäriin huimauksen ja heikotuksen takia?
Odotan esikoista rv16+6, ja nyt on viikon ajan huimannut päivittäin.. Kun varsinainen huimaus menee ohi niin tilalle tulee kauhean heikko ja sekava olo.. Tasapaino heittää ja tavallaan kuvottaa.

Syömisistä ei ole ollut apua kun n.3tunnin välein syön pienen aterian. Huimaus ei myöskään tule ylös noustessa, vaan kesken jonkin asian tekemisen. Päikkärit ja syöminenkään ei oikein auta. Onko tämä nyt normaalia siis vai pitääkö mennä lääkäriin? Seuraava neuvola on vasta parin viikon päästä.

"eee"
Viime raskaudessa mulla oli neljä ekaa kuukautta sellainen huimaus, että sängystä ei paljoa tehnyt mieli nousta ylös. Istuessakin oli hutera olo. Ei auttanut syöminen eikä niskajumppa. Verenpaine mulla oli aika heitteleväinen, mutta se ei kuulemma ollut siihen syynä. Pikkuhiljaa olo alkoi helpottaa ja kyllä sitä huimausta oli loppuun saakka jonkin verran, etenkin jos jouduin seisomaan. Mutta välillä loppuraskaudessakin näin ihan tähtiä paikallani istuessa. Soittele neuvolaan ja kysy mitä mieltä ovat. Mulle jäi pelko raskautta kohtaan ton kuopuksen odotusaikaisen huimauksen takia, vauvakuume olisi kova, mutta en tiedä sitten miten elämä järjestyisi, jos olisin samassa kunnossa.

asf
mulla oli sama juttu sen takia vissiin että hemoglopiini ja verenpaineet oli alhaalla. ei sille ainakaan mitää voinut, sanovat että vähä epätavallinen käsky mutta syö suolasta ku heikottaa äläkä pyörry ku oot kaksin taaperon kanssa.... rv37 menossa enkä oo pyörtyny ja jossain välissä se olo meni joko ohi tai totuin siihen :D tsemppiä <3

mulla ollu nyt kolmisen viikkoa samaa mutta tohon lisäksi julmettu päänsärky. mä sain lääkäriltä diagnoosin: synnytyspelko.
viikkoja nyt rapiat 25.

hoitsu osastolla puhu sitten taas hormonaalisesta ongelmasta,eli tää kuuluis raskauteen ja on näin ollen normaalia..

mutta ainahan sä voit soittaa neuvolaan soittotunnilla ja kysyä,kyllähän sinne soittaa saa...

Yhteistyössä