raskaushepatoo++++++++

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ajatar

Aktiivinen jäsen
12.02.2008
1 168
0
36
onkohaN mulla raskaushepatoosi?onko kellään ollut?viime yön aikana alkoi älytön kutina ja syyhy.varsinkin jalkapohjissa ja kämmenissä,mutta nyt kutisee jo koko kroppa..neuvolassa on soittoaika 12, täytyy soittaa.ne joilla on ollut,niin onko aiheuttanut jotain toimenpiteitä..käynnistystä ym?
ihan oon melkeen verille itseni raapinut.ei kiva ja viime yönä ei paljoo saanut tältä kutinalta nukuttua.nyt siis viikot 38+2.

Kyllähän tuo vähän siltä kuulostaa, neuvolasta luuultavasti saat lähtteen verikokeeseen.

Mulla ollut kaikissa kolmessa raskaudessa. Ensimmäisellä kerralla seurattiin viikoittain verikokeilla maksa- ja sappihappoarvoja + ultratiin vauva. Arvot pysyivät kurissa, joten ei käynnistetty, vauva syntyi 39+4. Tokalla pääsinkin rutiinisti kokeisiin ja sen jälkeen kerran viikossa verikokeessa tarkastettiin arvoja. Hyvin pysyi aisoissa ja raskauden annettiin jatkua jopa yli, vauva syntyi 41+0. Kolmas oli mulla "rajuin", seurattiin samoin kuin muita, synnytys käynnistettiin 38+0, kun maksa-arvot olivat yht'äkkiä pompanneet reilusti ylöspäin. Jäin rutiinipolikäynniltä osastolle ja seuraavana päivänä käynnistettiin.

Sulla on kyllä viikkoja jo niin paljon, että vauvalla on kaikki hyvin vaikka päätyisitkin käynnistykseen :) Eikä sun tarvitse stressata viikkotolkulla verikokeiden tuloksia ja käydä ä-polilla kontrolleissa jos onkin hepatoosi.

Yhteistyössä