raskausdiabetes ja herkut, saako edes joskus herkutella???

  • Viestiketjun aloittaja raskausdiabeetikko
  • Ensimmäinen viesti
raskausdiabeetikko
Hihhei, eilen nautiskeltu ruuan jälkeen kevyt vadelma jätski pikari, eikä verensokerit nousseet yli raja-arvojen.

Illalla nautittu iltapalan yhteydessä ja leffaa kattellessa 50 grammaa suolapähkinöitä ja light limua ja verensokerit silti vain 5,8. Joten toivoa on :)

Kaapissa herkku hetkeä odottelee myös atkins suklaa patukka. Joten kyllä se diabeetikkokin saa herkutella, vaihtoehdot ovat vain rajatummat.
 
  • Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
njoo
lääkäri mulle ainaski sano että kyllä sitä saa mutta vaikka sit ihan vähän kerralla,kokeile makeita hedelmä soseita(vauvojen) hillitsevät vähän makean himoa,jugurtteja(kumminki osaks terveellinen) sokerittomia karkkeja,kurkkupastilleja yms. makeat hedelmät auttavat myös(mm persikka)
 
rasisaokdyua
Kyllä minulle ainakin diabeteshoitaja painotti että MITÄÄN RUOKAA EI OLE KIELLETTY SYÖMÄSTÄ! kyse on määristä ja siitä että jos aiot vetää pullaa,niin sen kanssa kannattaa syödä jotain esim: leipää mikä pitää hiilarit pitempään tasaisena. Jos syöt pelkän pullan,tulee sokeripiikki jolloin sokerit sinkoaa pilviin..kun samalla kerralla on syöty esim: näkkileipä,sitä piikkiä ei tule kun leipä tasoittaa sokereita. Minua ei ainakaan kielletty syömästä karkkia/suklaata/mitään herkkuja vaan painotettiin että SYÖ KOHTUUDELLA! Ap voi siis hyvillä mielin pitää välillä herkutteluhetkiä!! Ei raskauden tarvitse kaikkien kipujen ja vaivojen lisäksi enään olla PIINA ettei mitään hyvää saisi suuhunsa pistää. Eikä minun vauvani ainakaan minnekkään sokeritippaan joutunut ja minulla oli AINA karkkipäivä viikonloppuisin :p

En ymmärrä miksi toiset jaksaa vaahdota siitä ettei huolehdi vauvasta,eikä jaksa odottaa sitä muutamaa kuukautta..hoh hoijaa!Kyllä se on juuri sitä huolehtimista kun pitää oman päänsä kunnossa,päähän siinä leviää jos mitään ei pysty tekemään ja on kauheita kipuja,kolotuksia..eikä saa edes syödä!
 
"Vieras"
Tuli tosta näkkileipä episodista mieleen et mulla ainakin vaikuttaa miten aamupalan yhdistelen. Eli puuro sellaisenaan nostaa paljon enemmän kuin puuro voilla ja maidolla. Kiva että uskalsit jo vähän herkutella, kyllä siitä parempi mieli tulee ja kun sokeritkin kunnossa sen jälkeen niin siitä vaan :) Vähä-hiilarisia herkkujakin on kuten turkkilainen jugu mehun, marjojen tai hedelmäkeiton kanssa. Ja lukeehan siinä ohjeessakin et voi syödä sipsiä ja poppari jonkun verran.
 

Yhteistyössä