Raskausajan kilot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja norsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

norsu

Vieras
Olen normaalisti normaalipainoinen ja -kokoinen ihminen, tosin iän myötä kiloja on tullut vähän lisää eli vaa'an lukemat on nyt isommat kuin ennen edellistä raskautta ja teen istumatyötä, liikunta jäänyt vähäiseksi (en voi hyödyntää työmatkaliikuntaa, matka niin pitkä että bussilla mennään ja kesällä fillariteittinä tämä on ihan tajuton, ei onnistunut)

Eli 2003 syntyneen lapsen jälkeen sain kilot pois ja muutama ylimääräinen tuli kyllä sitten kun istumatyöhöni palasin..

Nyt olen raskaana, viikoja ehkä 7+. Eka neuvolakäynnillä oli jo 2-3 kg tullut kiloja. Varmaan olen siitäkin lihonut.

Vatsa on valtavan kokoinen pömpylä.
Rinnat kasvaneet 1-2 kuppikoolla, isot ja arat.
Ummetusta, närstää, jatkuva nälkä, väsyttää, palelee (tämmöisiä oireita ei aikaisempiena raskauksien aikana ole ollut)

Ihanne olisi, että raskausaikana tulisi jotain reilu 10kg kiloja lisää, eikö ne suositukset mene jotenkin näin?
Ylitän nämä tämänkin raskauden aikana reippaasti, olen ihan varma, niin on käynyt aiemminkin.
Aina olen kiloni pois saanut.
Nyt ikää on kuitenkin 42 v ja jo nyt olen tämän valtaisan kokoinen, painoa tullut lisää. Yritän tarkkailla syömistäni, mutta kun on aina nälkä.. yritän vaihtaa makeiset pois johonkin muuhun, lisään kuituja, silti: vaikka syön salaattia ja suunnilleen kilon mandariinia, vatsa ei toimi, toimii parin kolmen päivän välein. Ikinä ei ole näin ollut !

Huolettaa kilojen kertyminen.
Onko kohtalotovereita? Tämmösiä kuin minä, että kun raskaustesti näyttä viivansa, on painoa napsahtanut saman tien jo muutama kilo pelkästään hormonaalisista syistä?

Olen joskus syönyt e-pillereitä, 3 kk käytön aikana painoa tuli 4 kg, ja silloin liikuin todella paljon, fillaroin silloisen työmatkan 10-15 km + muu liikunta ja söin todella vähän...
Nyt siis liikunta on jäänyt kun ei siihen luontevaa mahdollisuutta ole. (illalla en jaksa kävelylle lähteä, kun väsyttää ja palelee)

En pidä itsestäni lihavana, ylipainoisena. Jokainen olkoot millainen on, minä inhoan itseäni silloinkin ja pidän liahvana, kun miehelle kelpaan mutta nyt tämä alkuraskaus ja painon nousu on ihan järkyttävää.... :(

kokeile kauraleseitä rasvattomaan maitoon skeoitettuna, anna turvota vähän aikaa kupissa ennen kuin pistelet poskeen. Syö kun nälkä iskee ja anna laskeutua vatsaan asti. Selviät ainakin vähemmällä herkkujen napostelulla ja vatsakin toimii. Pellavansiemenet veteen sekoitettuna täyttävät myös vatsaa ja auttavat ummetukseen.

En kestä maitoa, lievää lakstoosi-intoleranssia.. no, tietysti ainakin vatsa toimisi sitten :laugh:

Olenko kuitenkin ainoa tämmönen hormoonitapaus, että vaikutus on nimenomaan painon nousuna?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 12:22 norsu kirjoitti:
Olen normaalisti normaalipainoinen ja -kokoinen ihminen, tosin iän myötä kiloja on tullut vähän lisää eli vaa'an lukemat on nyt isommat kuin ennen edellistä raskautta ja teen istumatyötä, liikunta jäänyt vähäiseksi (en voi hyödyntää työmatkaliikuntaa, matka niin pitkä että bussilla mennään ja kesällä fillariteittinä tämä on ihan tajuton, ei onnistunut)

Eli 2003 syntyneen lapsen jälkeen sain kilot pois ja muutama ylimääräinen tuli kyllä sitten kun istumatyöhöni palasin..

Nyt olen raskaana, viikoja ehkä 7+. Eka neuvolakäynnillä oli jo 2-3 kg tullut kiloja. Varmaan olen siitäkin lihonut.

Vatsa on valtavan kokoinen pömpylä.
Rinnat kasvaneet 1-2 kuppikoolla, isot ja arat.
Ummetusta, närstää, jatkuva nälkä, väsyttää, palelee (tämmöisiä oireita ei aikaisempiena raskauksien aikana ole ollut)

Ihanne olisi, että raskausaikana tulisi jotain reilu 10kg kiloja lisää, eikö ne suositukset mene jotenkin näin?
Ylitän nämä tämänkin raskauden aikana reippaasti, olen ihan varma, niin on käynyt aiemminkin.
Aina olen kiloni pois saanut.
Nyt ikää on kuitenkin 42 v ja jo nyt olen tämän valtaisan kokoinen, painoa tullut lisää. Yritän tarkkailla syömistäni, mutta kun on aina nälkä.. yritän vaihtaa makeiset pois johonkin muuhun, lisään kuituja, silti: vaikka syön salaattia ja suunnilleen kilon mandariinia, vatsa ei toimi, toimii parin kolmen päivän välein. Ikinä ei ole näin ollut !

Huolettaa kilojen kertyminen.
Onko kohtalotovereita? Tämmösiä kuin minä, että kun raskaustesti näyttä viivansa, on painoa napsahtanut saman tien jo muutama kilo pelkästään hormonaalisista syistä?

Olen joskus syönyt e-pillereitä, 3 kk käytön aikana painoa tuli 4 kg, ja silloin liikuin todella paljon, fillaroin silloisen työmatkan 10-15 km + muu liikunta ja söin todella vähän...
Nyt siis liikunta on jäänyt kun ei siihen luontevaa mahdollisuutta ole. (illalla en jaksa kävelylle lähteä, kun väsyttää ja palelee)

En pidä itsestäni lihavana, ylipainoisena. Jokainen olkoot millainen on, minä inhoan itseäni silloinkin ja pidän liahvana, kun miehelle kelpaan mutta nyt tämä alkuraskaus ja painon nousu on ihan järkyttävää.... :(

Mulla ainakin tuli toisen raskauden aikana melki 20 kiloa painoa, ihan normaalipainoinen olin sitä ennen. Ja se painonnousu ja vatsan kasvu alkoi heti, kun plussasin testin! Kai sitä oli jo mahannahka venyny ekan lapsen aikana niin, et toisen aikana se tuli heti näkyviin. :D Ja toisen aikana oli esim. kovia liitoskipuja yms. joita ensimmäisen aikana ei ollut lainkaan. Eli ihan erilaiset raskaudet kaikin puolin! B)

Terkkari lohdutteli vanhan pitkän linjan lääkärin sanoin: mitä useampi kattaus, sen nopeammin raskaus näkyy.
Eli liittyy kait jotenkin että kohtu kasvaa nopeammin ja tulee näkyvämmin niillä joilla on takana useampi raskaus kuin ensiraskaus-tapauksilla.

;)

minulla on tullut kiloja aina melkein sen 20. viimeisen aikana tuli raskausajan diabetes. Kiloja on jäänyt lievästi ja niitä ei meinaa saada millään pois! voisko aineenvaihdunta olla niin hidasta ettei enää tapahdu niin mitää, liikuntaa pitäis tietenki lisätä.tällä viikolla taas niin minimi liikuntaa kun koko ajan on joku kipeenä. jos en minä niin joku lapsista.

Yhteistyössä