raskaus ja kilot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
onko teille raskauksien mukana jäänyt kiloja?
kuinka monta raskautta + kiloja?
tuleeko nyt liikuttua vähemmän kun ennen lapsia?

mulla imetyksen ansiosta lähtenyt kaikki raskauden aikana tulemat kilot (14kg) ja sen lisäksi vielä 2.5kg.
yksi raskaus takanapäin.
nyt tulee liikuttua suurin piirtein yhtä paljon kun ennen lasta mutta eri muodossa, nyt teen enimmäkseen vaunulenkkejä enkä välttämättä pääse joka päivä lenkille ilman lasta...
tosin tiedän että yhden kanssa mun on vielä melko helppoa päästä liikkumaan, kun jos olisi monta lasta :whistle:

Hei! Mulla on joka raskaudesta jäänyt kiloja aikalailla. Esikoiselta jäi 16kiloa ja toisesta raskaudesta jäi vielä siihen päälle 6 kiloa..... eli mitä se tekee...yhteensä 22 kiloa. Onneks sain pudotettua kuin huomaamatta toisen lapsen jälkeen 12 kiloa kun oli rakennuspuuhat ja touhua riitti.
Kolmannesta lapsesta jäi jälleen 9 kiloa, jotka nyt sitten olen onnistunut karistamaan pois =)
Vielä pitäisi saada n.9 kiloa pois jotta pääsen samaan kuin ennen raskauksia. Kiinteytyminen on hitaampaa kun vatsanahat on venyneet, mutta yritän jumpata aina kun vain pääsen jumpalle. Kotona hommasta ei tule mitään. Lapset hyppivät heti päällä.
Liikkuminen on muutenkin rajallista, kun en uskaltaudu kolmen alle 6vuotiaan kanssa liikenteen sekaan pyöräilemään tai lenkille. Iltaisin kun mies tulee kotiin, käyn jumpalla pari kertaa viikossa.

Eka raskauden jälkeen kilot olivat lähtölukemissa noin vuoden kuluttua synnytyksestä. Toisen raskauden jälkeen jäi kolmisen kiloa, jotka tippuivat pois (plus vähän ylimääräsitäkin) vasta, kun lapsi oli noin parivuotias. Silloin jätin vaalean leivän ruokavaliosta pois, syön sitä hyvin, hyvin harvoin.

Eka lapsen kanssa pystyi liikkumaan melkein miten paljon vain, vauva vaunuihin ja lenkille. Toisen kanssa liikkuminen on ollut ihan minimissä tai vauhti parivuotiaan kävelyä ja ihmettelyä. Ainoastaan miehen kotona ollessa (teki silloin aika pitkää päivää) pääsi kunnon kävelylle tai pyörälenkille. Asuimme paikassa, jossa ei silloin vielä ollut juurikaan tuttuja ja sukua ei lainkaan.

ekassa odotuksessa tuli kiloja n.15kg ja olin lähtöpainossa kun vauveli oli 6kk...silloin aloin odottamaan toista lastamme josta tuli odotus aikana kans n.15kg ja nyt vauveli n.6kk ja n.2kg on jälellä... et mulla iha mukavasti lähteny noi kiloset=)
lasten kans kävelen oikeestaan päivittäin noin 4-5km lenkkejä vaunuillen....samalla mieli lepää kun ei tarvi sisällä olla vaa pääsee ulkoileen ja nauttiin kesäpäivistä...

tällasta suosittelen kaikille :hug:

Mulla tuli tosta esikoisesta 20 kg... Nyt 12 vkoa synnytyksestä ja lähtöpainossa ollaan. Tosin turvotusta tosta oli melkoisesti joten ne kilot lähti ekana.
Vaunulenkit tosiaan on hyvä juttu ja eipä sitä ruokaakaan (herkkuja :D ) tee enää samalla lailla mieli ku raskausaikana.
Tavoite olis vielä pudottaa 5-10 kg. Kunhan nää ilmat tästä viilenee niin tarkoitus olis aloittaa taas aktiivisemmin toi vaunuttelu - näin kuumalla se on ihan hullujen hommaa ;)

Yhteistyössä