Raskausaika yksin :(

Heips kaikki naiset! Olin parisuhteessa miehen kanssa joka ei tehnyt hyvää minulle ja ajattelin jo lapsenkin takia lähteä menemään. (Rv 16). Ne vähäsemmätkiin ystävät kaikkos miehen myötä. Tällä hetkellä olen todella yksin ja masentunut tuntuu ettei ole edes juttu seuraa. Olen romani. Paikkakunta jossa asun on pieni piiri vain muita romani nuoria jotka ei oikein halua olla tekemisissä kanssani. Syytä en tiedä. En oikein harrastaakkaan voi mitään. Tuntuu vaan siltä että pitääkö mun yksin jakaa kaikki nää tunteet ja fiilikset . En ole oikein sosiaalinen ihminen. Mitä pitäis tehdä?
 
Ootko neuvolassa jutellu asiasta? Sieltä löytyy kaikenlaista tukea kun kyselet. Jos osallistut perhevalmennuksiin niin tapaat saman paikkakunnan odottajia. Ja täältä löytyy odottajien kuukausiketjuja lasketun ajan perusteella, niissä voi jutella samassa vaiheessa raskautta olevien kanssa.

Onnittelut raskaudesta!
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Mä ehkä miettisin siltä kannalta tuota, et missä ite olisin vauvan kans onnellisin. Kannattaako sun ees jäädä tuolle paikkakunnalle? Löytyiskö jostakin muualta sun tuttuja ja ystäviä paremmin? Kannattaa mennä aktiivisesti tutustumaan vaikka tosiaan muihin äiteihin, odottaville ja esikoisten äideille järjestetään paljon kaikkea. Neuvolasta kannattaa kysellä apua, paikalliset neuvolan työntekijät tietää sen alueen mahdollisuudet parhaiten.

Hurjasti tsemppiä!
 

Yhteistyössä