Y
Ystävä
Vieras
En ole raskaana, mutta olen useita kertoja myötäelänyt ystävieni raskautta. Tätä palstaa lukiessani minulle on tullut kauhea tunne siitä, että teki sitten ystävänä niin tai näin, niin aina se on jollain tavalla väärin. Tässä muutama virheeni vuosien varrelta, kauhistelkaa!
- olen koskenut ystäväni vatsaa
- olen usein kysynyt: "Kuinka olet jaksellut?"
- olen kommentoinut ystävieni vauvamahoja tyyliin "Onpas se siro. Näytät olevan timmissä kunnossa.", "Onpas vatsasi kasvanut."
- olen kysynyt, noudattaako ystäväni jotain ruokarajoituksia
- olen jopa uskaltanut kysyä, juoko ystäväni lasillisen viiniä
- olen kysellyt ystävältäni, millä mielellä hänen miehensä on odotuksesta
- olen lähettänyt lasketun ajan tienoilla tekstiviestejä ja kysellyt voinnista
Puolustuksekseni listaan tähän muutaman seikan, joita ystäväni raskaana ollessan ovat tehneet:
- ystäväni on pyytänyt minun tunnustella vauvan potkuja
- ystäväni on laittanut käteni hänen vatsalleen ja kysynyt "Eikö olekin aika napakka?"
- ystäväni on voivotellut vatsansa valtavaa kokoa
- ystäväni on kysynyt, onko tarjoamassani ruoassa tuorejuustoa
- ystäväni on pyytänyt minut tueksi mukaan ultraan, kun hänen miehensä ei päässyt
- ystäväni on lähettänyt minulle tekstiviestin synnytysosastolta ja kertonut saaneensa vauvan
Mielestäni on luonnollista, että lähipiiri elää mukana odotuksessa ja on aidosti kiinnostunut raskauden etenemisestä. Millä tavalla tämän voisi osoittaa ilman, että te täällä palstalla tulette haukkumaan, kuinka se ja se sanoi näin tai ei sanonut mitään. Voiko raskaana olevaa naista koskaan miellyttää? Ystäväni eivät ainakaan ole koskaan minulle suoraan sanoneet, että he olisivat loukkaantuneet. Miten sen sitten voi tietää, jos näin kuitenkin on?
- olen koskenut ystäväni vatsaa
- olen usein kysynyt: "Kuinka olet jaksellut?"
- olen kommentoinut ystävieni vauvamahoja tyyliin "Onpas se siro. Näytät olevan timmissä kunnossa.", "Onpas vatsasi kasvanut."
- olen kysynyt, noudattaako ystäväni jotain ruokarajoituksia
- olen jopa uskaltanut kysyä, juoko ystäväni lasillisen viiniä
- olen kysellyt ystävältäni, millä mielellä hänen miehensä on odotuksesta
- olen lähettänyt lasketun ajan tienoilla tekstiviestejä ja kysellyt voinnista
Puolustuksekseni listaan tähän muutaman seikan, joita ystäväni raskaana ollessan ovat tehneet:
- ystäväni on pyytänyt minun tunnustella vauvan potkuja
- ystäväni on laittanut käteni hänen vatsalleen ja kysynyt "Eikö olekin aika napakka?"
- ystäväni on voivotellut vatsansa valtavaa kokoa
- ystäväni on kysynyt, onko tarjoamassani ruoassa tuorejuustoa
- ystäväni on pyytänyt minut tueksi mukaan ultraan, kun hänen miehensä ei päässyt
- ystäväni on lähettänyt minulle tekstiviestin synnytysosastolta ja kertonut saaneensa vauvan
Mielestäni on luonnollista, että lähipiiri elää mukana odotuksessa ja on aidosti kiinnostunut raskauden etenemisestä. Millä tavalla tämän voisi osoittaa ilman, että te täällä palstalla tulette haukkumaan, kuinka se ja se sanoi näin tai ei sanonut mitään. Voiko raskaana olevaa naista koskaan miellyttää? Ystäväni eivät ainakaan ole koskaan minulle suoraan sanoneet, että he olisivat loukkaantuneet. Miten sen sitten voi tietää, jos näin kuitenkin on?