Raskaus,synnytykset,lapsen paino onko perinnöllistä esim..

Jos äidillä raskaus mennyt yliaikaiseksi/ennenaikaiseksi,tai synnytykset pitkäkestoisia /nopeita tai vauvat isoja/pieniä.Ajattelin että onko "perinnöllistä"nuo jotkut asiat äidiltä tyttärelle?..Meidän suvussa ainakin on eli esim aina menee yli lasketun ajan,lapsi vedet ei mene itsestään puhkaistaan,pitkät synnytykset,ja isot vauvat :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2006 klo 00:52 Utelias kirjoitti:
Jos äidillä raskaus mennyt yliaikaiseksi/ennenaikaiseksi,tai synnytykset pitkäkestoisia /nopeita tai vauvat isoja/pieniä.Ajattelin että onko "perinnöllistä"nuo jotkut asiat äidiltä tyttärelle?..Meidän suvussa ainakin on eli esim aina menee yli lasketun ajan,lapsi vedet ei mene itsestään puhkaistaan,pitkät synnytykset,ja isot vauvat :)
Minun äidini lapset ovat syntyneet ihan ajallaan ja synnytykset ovat olleet nopeita. Ja ihan normaalikokoisia ollaan oltu. Minulla taas neljästä kolme on meneet yli viikon lasketusta ajasta, kaksi jouduttu käynnistämään (rv 43+5 ja rv 42+2). Minun lapsistani 3 ovat olleet keskikokoisia ( 3120g, 3800g, 3905g) ja yksi iso (4990g). Synnytyksistäni nopein on kestänyt 6 tuntia ja risat (todellisuudessa supistusten kanssa oli valvottu kaksi yötä ennenkuin vauva syntyi) ja hitain 23tuntia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2006 klo 00:52 Utelias kirjoitti:
Jos äidillä raskaus mennyt yliaikaiseksi/ennenaikaiseksi,tai synnytykset pitkäkestoisia /nopeita tai vauvat isoja/pieniä.Ajattelin että onko "perinnöllistä"nuo jotkut asiat äidiltä tyttärelle?..Meidän suvussa ainakin on eli esim aina menee yli lasketun ajan,lapsi vedet ei mene itsestään puhkaistaan,pitkät synnytykset,ja isot vauvat :)
Minun äidillä jokainen synnytys kestänyt kauan ja ollut aika hankalia. Minulla taas synnytykset olleet nopeita ja "helppoja". Minulla on kaksi siskoa ja siis meistä kolmesta lapsesta yksi ollut aika isokokoinen ja kaksi pienempiä. Meillä (minulla ja miehelläni) on kolme lasta, joista kaikki olleet isokokoisia. Lapsemme ovat syntyneet rv 40+0, rv 41+0 ja rv 40+1. Äidilläni yksi synnytys jouduttiin käynnistämään yliaikaisuuden takia ja kaksi synnytystä alkanut itsestään. Minulla on joka synnytyksessä puhkaistu kalvot synnytyksen vauhdittamiseksi. Minun synnytysten kestot on olleet 4,5h ja 2,5h ja 2h15min.
 
koiraharrastaja
Meillä ei täsmää, kaikki synnytykset ovat olleet erillaisia...Äidillä kolme lasta, esikoinen syntyi viikolla 38, synnytys kesti 12 h, vauva 3 kg. Toinen viikolla 42, synnytys 4 h, vauva 4,1 kg. Kolmas viikolla 42, hätäsektio, lapsi 3 kg.
Itsellä esikko viikolla 41+3, synnytys 22,5 h, lapsi 3,1 kg. Toinen viikolla 39+6, synnytys 8 h, lapsi 2,9 kg. Kolmas viikolla 39+4, synnyts 2 h, lapsi 3,6 kg. Neljäs viikolla 39+1, synnytys 2 h, lapsi 3,1 kg.
Siskolla yksi lapsi viikolla 42+3, käynnistys, synnytys 8 h, lapsi 4 kg.
Ponnistusvaiheet vaihdelleet tunnista yhteen ponnistukseen, joskus on kalvot puhkaistu, joskus ei.
Ei siis meidän suvussa voi tietää, mitä odottaa, sen näkee vasta synnytyksessä. :)
 

Yhteistyössä