Raskaus + risiiniöljy

Viikoja nyt 40+4 ja olisin täysin valmis synnyttämään!
Mies lähti juuri hakemaan kaupasta risiiniöljyä ja sitä meinaan ensiksi kokeilla.
Vauvan painoarvio oli rv 40+ 4500g, ja kasvu saisi kyllä nyt riittää ja vauva maailmaan, vaikka voihan se olla, ettei painoarvio kovin tarkka ole.
Lääkärille tuli aika vasta ensiviikolle ja käynnistyksestä ei tietoakaan!

Nyt paljon hyviä erinlaisia vinkkejä kehiin, siivousta, haravointia, liikkumista yms kokeiltu!
 
"Risiiniöljyä EI missään nimessä kannata kokeilla, sillä synnytyksen käynnistäjäksi siitä ei ole. Enimmäkseen risiiniöljy aiheuttaa pahoinvointia, oksentelua, ripulia, kouristelua ja elimistön kuivumista, josta saattaa koitua haittaa syntymättömälle lapsellesi." Vau.fi
 
"vieras"
ja lisäksi tuo risiiniöljy saattaa saada vauvan kakkaamaan lapsiveteen ja hengittämään sitten sitä. sitäkö ap todella haluat?

se on tosissaan kielletty. kysäses vaikka huvikses neuvolasta. riskit on suuremmat ku hyöty.
 
[QUOTE="vieras";24993284]ja lisäksi tuo risiiniöljy saattaa saada vauvan kakkaamaan lapsiveteen ja hengittämään sitten sitä. sitäkö ap todella haluat?

se on tosissaan kielletty. kysäses vaikka huvikses neuvolasta. riskit on suuremmat ku hyöty.[/QUOTE]
Tämä ei ole puolustuspuheenvuoro risiiniöljylle, mutta juuri noin yliaikaiset vauvat tapaavat muutenkin tehdä. Miten voidaan osoittaa sen johtuvan risiiniöljystä?
 
Jaa, no ei ne sitä kyllä neuvolassa kieltäneetkään. Neuvolatäti totesi vaan, että onhan niitä konsteja monia, siivous, risiiniöljy, sauna ja mitä muuta mahtoi luetella.
No jos teistä tämä risiiniöljy ei käy, niin onko mitään muita hyviä vinkkejä?
Ja tästäkin on muuten joku sanonut, että oikein käytettynä, siitä ei ole mitään vaaraa.
 
KOTTARI
Tämä ei ole puolustuspuheenvuoro risiiniöljylle, mutta juuri noin yliaikaiset vauvat tapaavat muutenkin tehdä. Miten voidaan osoittaa sen johtuvan risiiniöljystä?
Mutta eikö riski olisi pienempi jos risiiniöljyä ei ottais ollenkaan??
Yleensä risiiniöljy tekee rajun oksentelun,krampit ja supistukset saattaa alkaa kovin rajuna,joten vauva säikähtää ja kakkaa.
 
"vieras"
Tämä ei ole puolustuspuheenvuoro risiiniöljylle, mutta juuri noin yliaikaiset vauvat tapaavat muutenkin tehdä. Miten voidaan osoittaa sen johtuvan risiiniöljystä?
no mutta sittenhän ap voi ihan hyvällä omallatunnolla vedellä koko pullon. kun yliaikaset vauvat kakkaa muutenkin lapsiveteen niin eihän sillä sitten oo väliä johtuuko se yliaikasuudesta vai risiiniöljystä. vai mitä?

että eikun juomaan vaan.
 
kottari
Jaa, no ei ne sitä kyllä neuvolassa kieltäneetkään. Neuvolatäti totesi vaan, että onhan niitä konsteja monia, siivous, risiiniöljy, sauna ja mitä muuta mahtoi luetella.
No jos teistä tämä risiiniöljy ei käy, niin onko mitään muita hyviä vinkkejä?
Ja tästäkin on muuten joku sanonut, että oikein käytettynä, siitä ei ole mitään vaaraa.
Jaaha,jännä että niin erilaisia neuvoja siellä neuvolassakin annetaan.
Mulla on kummatkin lapset menny yli (11pvää ja 9pvää) ja neuvolassa sanottiin,että kaikki keinot on sallittua paitsi risiiniöljyä ei missään nimessä vaikka jotkut siitä puhuvatkin.
 
Mutta eikö riski olisi pienempi jos risiiniöljyä ei ottais ollenkaan??
Yleensä risiiniöljy tekee rajun oksentelun,krampit ja supistukset saattaa alkaa kovin rajuna,joten vauva säikähtää ja kakkaa.
Minulla ei ole kokemusta risiiniöljystä, onko sinulla?

Käynnistetty synnytys sen sijaan on kokemukseni mukaan raju ja supistukset kovia - sen vuoksiko yliaikainen vauva ulostaa lapsiveteen?
 
En ajatellut juoda risiiniöjyä niinkuin vettä vaan pari tippaa. Enkä todellakaan tahdo mitään vahinkoja vauvalle.
Jos teistä tämä risiiniöljy on niin kamala, niin antakaa niitä paremia vinkkejä sitten?!

Toisissa neuvoloissa ne kieltävät tuon ja toisissa taas ei, sitä ihmettelen itsekkin. Toiset ottavat ja toiset ei. Kyllähän jotkut juovat pullon siideriäkin käynnistääkseen synnytyksen.
 
"kolmen lapsen äiti"
Minä en ole ikinä ennen kuullutkaan risiiniöljyn käyttämisestä. En kyllä näiden juttujen perusteella käyttäisikään!

Lapsivedet saat menemään silleen, että istut tyynyn päällä jalat ristissä. Sitten keinuttelet itseäsi puolelta toiselle, eteen taakse ja ympyrässä. Se liike hieroo kalvot puhki ja vedet menee. Tein näin esikoisen kanssa ja toimi :)
 
kottari
Minulla ei ole kokemusta risiiniöljystä, onko sinulla?

Käynnistetty synnytys sen sijaan on kokemukseni mukaan raju ja supistukset kovia - sen vuoksiko yliaikainen vauva ulostaa lapsiveteen?
Ei ole kokemusta,mutta muilla on.
Ja jos se olisi joku TURVALLINEN ihme lääke jolla synnytykset käynnistyy,niin sitähän käytettäisiin synnytyksissä.
Ja kyllä,vauva jos ei kestä niitä kovia supistuksia,niin saattaa kakata veteen.Niin kävi omalla vauvalla synnytyksessä.

Mutta tehköön kuka miten haluaa,en siihen voi vaikuttaa loppu pelissä.
 
kottari
En ajatellut juoda risiiniöjyä niinkuin vettä vaan pari tippaa. Enkä todellakaan tahdo mitään vahinkoja vauvalle.
Jos teistä tämä risiiniöljy on niin kamala, niin antakaa niitä paremia vinkkejä sitten?!

Toisissa neuvoloissa ne kieltävät tuon ja toisissa taas ei, sitä ihmettelen itsekkin. Toiset ottavat ja toiset ei. Kyllähän jotkut juovat pullon siideriäkin käynnistääkseen synnytyksen.
Juo se siideri,siitä on vähemmän haittaa.
 
Ei ole kokemusta,mutta muilla on.
Ja jos se olisi joku TURVALLINEN ihme lääke jolla synnytykset käynnistyy,niin sitähän käytettäisiin synnytyksissä.
Ja kyllä,vauva jos ei kestä niitä kovia supistuksia,niin saattaa kakata veteen.Niin kävi omalla vauvalla synnytyksessä.

Mutta tehköön kuka miten haluaa,en siihen voi vaikuttaa loppu pelissä.
Henkilökohtaisesti epäilen, vaikuttaako risiiniöljy millään tavalla synnytyksen käynnistymiseen.
 
Tuosta tyynynpäällä istumisesta en ole vielä kuullutkaan!
Juu, jäi se risiiniöljy kokeilematta, kun mies oli mennessään unohtanut, että mitä käskin tuoda!
Eikai tässä auta kun kärvistellä ja pelotella itseään, että vauva kasvaa hurjaa vauhtia.
 
kottari
Tuosta tyynynpäällä istumisesta en ole vielä kuullutkaan!
Juu, jäi se risiiniöljy kokeilematta, kun mies oli mennessään unohtanut, että mitä käskin tuoda!
Eikai tässä auta kun kärvistellä ja pelotella itseään, että vauva kasvaa hurjaa vauhtia.
Hyvä ettet sitä kokeile.
Mutta miten ihmeessä ei lähdetä sairaalassa käynnistämään noin isoa vauvaa?:O
Kaverin synnytys käynnistetiin rv38,kun painoarvioksi arvioitiin +4000g ja olikin vaan 3600g..

Tsemppiä,viime päivät on pitkiä odotellessa :/ Varsinkin tuskaillessa vauvan kokoa,minä kanssa olin varma isosta vauvasta mutta arvioitiin 3700g ja vauva oli 4645g..
 
kottari
Hyvä ettet sitä kokeile.
Mutta miten ihmeessä ei lähdetä sairaalassa käynnistämään noin isoa vauvaa?:O
Kaverin synnytys käynnistetiin rv38,kun painoarvioksi arvioitiin +4000g ja olikin vaan 3600g..

Tsemppiä,viime päivät on pitkiä odotellessa :/ Varsinkin tuskaillessa vauvan kokoa,minä kanssa olin varma isosta vauvasta mutta arvioitiin 3700g ja vauva oli 4645g..
Anteeks 4545g siis.. :)
 
Sitä minäkin olen ihmetellyt, että miksi eivät jo käynnistä.. Alkuperäisten laskujen mukaan viikoja on 41+4, mutta ekassa ultrassa laskettua aikaa siirrettiin viikolla.
Lääkärille vaan antovat aikaa, mutta kukaan ei puhu käynnistyksestä mitään.
Neuvolassa tuumasivat vaan, että toivottavasti ei enää nähdä sua isolla mahalla.
Enemmän mä alan pelätä vauvan kokoa kun mitään risiiniöljyä ja muuta.
Silti mua kiinostaa, että kellä oikeasti on kokemuksia kyseisestä aineesta?
Tuttavani otti, kaksi erittäin pientä annosta ja vuorokauden jälkeen lapsi oli sylissä. Joitakin poppaskonsteja tarttis, ettei vauva kerkiäs kovin enää kasvamaan vaan tulis jo maailmaan!
 

Yhteistyössä