Raskaus pahoinvoinnista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Liittyykö raskaus pahoinvointiin eli ihan oksenteluun vatsakipua? Miulla viimeyönä ihan yllättäin vatsakipu ja oksetti mutta kun mitään ei tullu niin otin purukumin suuhun ja se helpotti oloa. Reilun viikon on ollu närästystä mutta iltapäivällä kun tein testin niin oli nega. kp nyt 27 ja yleensä se on 25-32

Tuntuuhan se vähän kipeältä kun juuri ennen oksentamista ja oksentamisen aikana vatsalaukku kramppaa, usein siitä tunnistaa että oksennus on tulossa. Jos taas muuten on vatsa kipeä ja oksettaa niin saattaa johtua jostain sopimattomasta ruoasta tai vatsapöpöstä.

Oikea raskauspahoinvointi voi alkaa vasta kun hormonia on tarpeeksi kehossa. Mulla oli neljä kuukautta pahoinvointia ja joskus rv 5-6 asti muistaakseni vain vähän huonoa oloa. Sen jälkeen mikään ei pysynyt sisällä. Ei edes vesi. Oli muuten hirveää aikaa. Sitä oiretta ei oikein voi kuvitella tai aiheuttaa itse.

Omasta kokemuksesta pahoinvointi liittyy myös ihan ovulaatioon tai ainakin johonkin aikaan kuukaudesta. Itse heräsin tuossa pari viikkoa sitten kamalaan pahoinvointiin. Siis oikeasti tosi huono olo. Luulin, että olen raskaana, mutta lämmöt nousivat vasta sen jälkeen. Voi olla ollut myös ovulaatio-oire.

Eli ei kannata toivoa liikoja. Mulla ihan normaalia ovulaatioon liittyvää, että vähän huonoa oloa on...ja välillä taas ei ole ollenkaan huono olo vaikka olisin ovuloinut. Eli mikään ei liity mihinkään, ennen kuin raskaustesti näyttää plussaa.

Olen kärsinyt todella pahasta raskauspahoinvoinnista eikä siihen ole liittynyt minkaanlaista vatsakipua.

Mutta ihan alkuraskaudessa oli tosi kovia vatsakipuja (sellaisia kuten menkkojen aikana).

Yhteistyössä