Raskaus on kaikkien elämänmuutosten äiti

  • Viestiketjun aloittaja Viehinen
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2006 klo 15:38 Emilyn kirjoitti:
Juu just tuossa tuleekin ilmi se, että riippuu ihmisestä - eli onko ollut sellainen tyyppi, että on viettänyt elämää mitävaanmillonvaanjaminnetahansa, vai onko elämä kenties ollut jo valmiiksi sellaista, että se vauvan tulo ei hirveästi vaikuta. Omalla kohdallani ainakin tuo jälkimmäinen pätee, niin sen takia se vauva ei hirveästi vaikuta menemisiini, kun niitä menoja ei niin hirveästi ole muutenkaan :D

Joo olen opiskellut ja ollut töissä ja jos termejä aletaan viilata, onhan se muutos nyt olla äitiyslomalla, mutta itse en koe tätä minään sellaisena muutoksena, josta voisin puhua että näin ja näin elämä on nyt muuttunut. Aluksi stressasin vaan raha-asioista, mikään muu ei tuntunut sen kummemmalta, koska onhan tässä hyvä syy lomailuun. Ihanaa vaan kun saa viettää vapaapäiviä toisensa perään :) Ja siihen olen varautunut, että imetysajan tulee olemaan tosi kiinni vauvassa, mutta minusta se on niin lyhyt aika, ettei se tunnu mitenkään järisyttävältä ja onhan tosiaan isä vauvaakin hoitamassa ja kenties pullosta syöttää sitten kun itse haluaa jossain piipahtaa.
Ihan pakko pli vähän kommentoida....
Ensinnäkään kotona oleminen ei ole mitään lomaa tai vapaapäiviä. Pettymys on kova jos noin oikeasti luulet. Olet toki vapaalla töistä, mutta ei "vapa-aikaa" kyllä kotona liiemmin ole. toki riippuu vauvasta, mutta yleensä on sitten muita hommia kuin vauvan hoito.

Sanoit ettei sinulla ole nytkään maoljon menoja. Kysyn sitten mitä teette miehesi kanssa vapaa-ajalla? Katsotteko leffoja kentis? No niitä ei sitten katsotta ainakaan kovin kovalla äänellä, vauvan jälkeen. Luetteko kirjoja? Jaa no Vauvan tulon jälkeen ekat 3 kk saattta onnisuta lukuhetket, mutta sitten tulee varmasti muuta puuhaa. Tulet varmasti huomaamaan, että omat vapaa-aikasi harrastukset jäävät vähemmälle. Jos todellkain väität että elämänne on nyt jo lapsen rytmistä, niin mitäköhän teette töiden jälkeen?

Ei ne muutokset aina maatamullistavia ole, mutta muutos on se pienikin muutos. Ei aina tarvitse olla maatamullistava muutos, jotta se muutokseski laskettaisiin.

Onnea raskauteen ja tuleviin muutoksiinne. :flower:
 
Kiusa
Hyvin paljon ihmisestä kiinni, kuinka vauva-ajan elämän "jaksaa"...ei se kaikilla ole niin raskasta kuin tässä joissakin viesteissä annetaan ymmärtää. Esikoisen kanssa kolme ensimmäistä kuukautta valvottiin ja huudettiin vatsakipuja. Toinen vauva oli kuin suoraan satukirjasta-aivan liiankin helppo, kävin aina kurkistamassa, että hengittääkö...sain leikkiä esikoisen kanssa ja tehdä kotitöitä. Nyt en tiedä mitä tuleman pitää, mutta en suhtaudu ahdistuksella tulevaan. Aion ottaa oman pienen aikani silloin tällöin, oli astiat tiskaamatta tai eivät. Eivät ne ole aina nytkään. Sitäpaitsi...apua saa kun rohkenee pyytää. Muiltakin kuin mieheltä...esim. meillä naapuri on luvannut kerätä syksyllä marjoja, ku hän sitä harrastaa, mieheni vie hänelle kalaa. Äitini hoitaa isompia, tätini tarjosi apua...en vielä keksinyt missä hän voisi auttaa, mutta ajattelin, että hän voisi käydä vauvantarvikeliikkeessä puolestani, kun en itse pääse...luotan hänen makuunsa. Sisareni, jota olen pyytänyt tulevan vauvan kummiksi varmaan haluaa auttaa esim. ristiäisten kanssa. Näin...ja auttavia löytyy kyllä, eihän avun tarvitse olla suurta. Mieheni pomo auttoi minua viimeksi, kun en tavoittanut miestäni töistä...ja oli luvannut auttaa miestäni nukkumapaikan löytämisessä synnytyspaikkakunnalta! Eikä me eletä ihan "maalla" missä kaikki auttavat toisiaan. Elämä opettaa ja kasvattaa, minä ainakin annan virran viedä -toisinaan suvannoissa saa sitten itsekin meloa....Tsemiä Emilyn, olet hyvä puolustamaan kantaasi, mutta älä väsytä itseäsi sillä näin kuumilla liikaa. :hug:
 
No jos kerran sun pollaas mahtuu mukamas jotain muuta kun sun oma näkemys niin miksi sä et sitten ilmaise sitä mitenkään? Sä myös jankutat vaan koko ajan omaa kantaasi ja sitten väität,että muut ovat ahdasmielisiä,kapeakatseisia ja omaan napaan tuijottelijoita kun ovat toista mieltä sinun kanssasi! Joten eiköhän se ole sinunkin aika jo myöntää,että olet toiminut tässä "väittelyssä" hieman nurinkurisesti? Sä et nimittäin tollasella asenteella saa mitään muuta kuin pahaa aikaan...ja olen aikalailla sitä mieltä,että et muuta taida halutakaan! Sua vaan nyt taitaa rissata enemmän se,että SULLE sanottiin vastaan...ja sitähän SINÄ et voi sietää...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 10:58 Vieras kirjoitti:
No jos kerran sun pollaas mahtuu mukamas jotain muuta kun sun oma näkemys niin miksi sä et sitten ilmaise sitä mitenkään? Sä myös jankutat vaan koko ajan omaa kantaasi ja sitten väität,että muut ovat ahdasmielisiä,kapeakatseisia ja omaan napaan tuijottelijoita kun ovat toista mieltä sinun kanssasi! Joten eiköhän se ole sinunkin aika jo myöntää,että olet toiminut tässä "väittelyssä" hieman nurinkurisesti? Sä et nimittäin tollasella asenteella saa mitään muuta kuin pahaa aikaan...ja olen aikalailla sitä mieltä,että et muuta taida halutakaan! Sua vaan nyt taitaa rissata enemmän se,että SULLE sanottiin vastaan...ja sitähän SINÄ et voi sietää...
Mikä ihmeen tarve ihmisillä on esittää "mielipiteitään" muitten elämästä? Turha väittää, että kyllä jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä - jos on suvaitsevainen ihminen niin ei ole mitään tarvetta alkaa väitellä jonkun toisesta elämästä. Senhän nimenomaan alussa ilmaisin, OMASTA elämästäni ja sitten alkoi tulla kommenttia että "eipä sun elämäs voi olla tuollaista ja tällaista ja sitä se ei ainakaan jatkossa tule olemaan". Mun elämä kun ei ole kenenkään mielipide-kysymys, vaan elämäni koostuu niistä tosiasioista jotka vain minä voin tietää. Ihminen on ahdasmielinen, jos muuta väittää. Minä en ole missään vaiheessa arvostellut muitten elämää tai jauhanut pskaa koska olen puhunut koko ajan OMASTA elämästäni.

Ja Tiitu, olen jo tällä hetkellä mammalomalla, jos tsekkaat sitä tekstiäni tarkemmin niin puhuin tästä hetkestä, että nyt on ihanaa kun vapaapäivää toisensa perään. Tämä on tällä hetkellä ihan aidosti LOMAA ;) Joskin teen tässä näitä keikkatöitä kuten tänään ja seuraavana kahtena päivänä. Mutta en ole missään kohtaa tosiaan sanonut, että vauvan kanssa oleminen olisi lomailua, sitä en voi vielä tietää kun ei ole vauvaa talossa. Jotkut äipät sanovat kokevansa sen lomana, itse tiedän tunteeni sen asian osalta sitten kun tilanne tulee. Jos on paljon yöheräämisiä ja univelkaa, tuskin se aluksi ainakaan lomailulta tuntuu.

Ja että mitäkö teemme mieheni kanssa töiden jälkeen, se riippuu. Hyvin pitkälti viihdytään kotona. Kellon mukaan ei tehdä mitään tälläkään hetkellä (paitsi ne miehen lätkätreenit jatkossa on tietysti kelloajan mukaan) eli vauva ei vaikuta esim. minun salikäynteihin muuttavasti, koska en nykyäänkään harrasta mitään kelloaikojen mukaisesti vaan tunnepohjalta. Minulle on ihan sama, käynkö jumppatunnilla tiistaina klo 9 vai perjantaina klo 15.

Ja noista leffojen katselusta sen verran, että aion pitää telkkarissa ääntä vauvan jälkeen saman verran kuin ennenkin (normaalivolyymi). Vauva on tottunut kodin ääniin jo kohdussa, niin en aio alkaa turhia hyssytellä eikä se ole tarpeenkaan. Eräitten tuttavien luona täytyy puhua illalla jopa kuiskaamalla, jottei lapsi herää toisessa huoneessa oven takana. Kukin tyylillään, mutta itse koen paremmaksi että lapsi tottuu normaaliiin ääniin (ja onhan se se yleinen suosituskin että totutetaan..)<br><br>
 
No etpä ilmaise,että päähäsi mahtuu jotakin muuta kuin oma näkemyksesi!! MINÄ,MINÄ,MINÄ...sitähän sä täällä toitotat koko ajan! Ja jos joku sulle jotain sanoo,että entäs jos käy näin ja näin...niin mitäpä sä olet heti tehnyt? Naputellut heti vastaukseksi,että EIHÄN MINULLE NIIN VOI KÄYDÄ...TEHÄN OLETTE AIVAN SEKOPÄITÄ JOS TOLLASTA VÄITÄTTE!! No sanoppa mulle sitten,että kuin tuosta ja tuon tyylisistä vastauksista ilmenee,että sun kupoliis mahtuu muutakin kuin sinun oma kantasi? Eiköhän sun ole aika katsoa peiliin ja miettiä vähän,että taidatkohan myöskin itse omata "hieman" ahdasmielisen näkemyksen asioihin!?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 11:44 Vieras kirjoitti:
No etpä ilmaise,että päähäsi mahtuu jotakin muuta kuin oma näkemyksesi!! MINÄ,MINÄ,MINÄ...sitähän sä täällä toitotat koko ajan! Ja jos joku sulle jotain sanoo,että entäs jos käy näin ja näin...niin mitäpä sä olet heti tehnyt? Naputellut heti vastaukseksi,että EIHÄN MINULLE NIIN VOI KÄYDÄ...TEHÄN OLETTE AIVAN SEKOPÄITÄ JOS TOLLASTA VÄITÄTTE!! No sanoppa mulle sitten,että kuin tuosta ja tuon tyylisistä vastauksista ilmenee,että sun kupoliis mahtuu muutakin kuin sinun oma kantasi? Eiköhän sun ole aika katsoa peiliin ja miettiä vähän,että taidatkohan myöskin itse omata "hieman" ahdasmielisen näkemyksen asioihin!?
Sulla on selkeästikin jonkunlaisia lukutaito-ongelmia. Herranen aika, kai MINÄ nyt omasta elämästäni tiedän miten asiat ovat, joten miksi ihmeessä mun pitäis myöntyä, että no kyllä sinä sittenkin taidat tietää paremmin! Jos joku on asiallisesti kirjoittanut jostain aiheesta, että mitäs jos käykin näin, niin olen vastannut. Sen sijaan ne tekstit ovat eri juttu, joissa on heti suoraan hyökätty kimppuuni (kuten sinäkin teet) ja sanottu, että "olet väärässä, elämäsi ei voi mennä noin, minun elämäni on mennyt näin ja näin se tulee sullakin menemään". Ei tuon tyyliset tekstit ole mitään kysymyksiä, että "entäs jos.." vaan suoria väitöksiä ja niihin olen sanonut vastaan, koska yhä ja edelleen minä tiedän elämäni kulun paljon paremmin kuin te muut ;)

Ja jokuhan sanoikin, että jos vuoden päästä tulen kertomaan, että olen yhä samaa mieltä ja elämäni meni kuten olin odottanut, niin hän sanoi ettei uskoisi :eek: Eli noin kovassa on joittenkin näkökannat, ettei edes uskota vaikka toinen sanoisi sen sitten myöhemmin kun olisi se paljon jauhettu kokemus itsellään. Sen ainakin tiedän, etten tule missään vaiheessa olemaan sellainen äiti, joka alkaa oman elämänsä perusteella puhua muille, että näin sullakin tulee menemään. Jotkut täällä väittävät olevansa niin aikuisia, mutta mun mielestä aikuismaisuutta ei todellakaan ole se, ettei ymmärretä, että kaikilla asiat eivät menee sitä kaavaa mitä itsellään.

Kuten joku tuossa kirjoitti esimerkin parisuhteestakin, niin monet ihmisethän väittävät että suhteessa on ensin se alkuhuuma ja sitten kun muutetaan yhteen elämä muuttuu ja jossain vaiheessa tulee sellaisia ja tällaisia kriisejä.. minusta on ollut myös tylsää kuunnella niitä juttuja, kun mitään ei voi yleistää eikä elämässä ole mitään kaavaa olemassa vaan monta eri tapaa asioilla, miten ne menevät.

Nyt töihin, solvatkaa nyt purkaaksenne jotain sisäisiä patoutumia, voin sitten illalla lukasta taas huvin vuoksi B)
 
aikuisiako
suksikaa emilynin arvostelijat vaikka suolle. eikö tämän ole tarkoitus olla keskustelu palsta eikä sitä varten että haukutaan toisia?! Oletteko te vieraat muka aikuisia?? Ilmeisesti ette koska ette ole edes rekistöreityneet,eikö kantti kestä?? :headwall:
muuta mieltä voi olla tästä kekustelusta kuin että hoh hoijaa... \|O \|O \|O
 
mietityttää
kyllä yhdyn sinuun emilyn monissakin asioissa..hyvät äidit varsinkin teillä jo useampi lapsi,miten ihmeessä kerkeätte nämä vanhemmat sisarukset hoitaa,kun tuntuu kirjoituksista päätellen että vauvan syntyessä ei ole aikaa muuta kun elää vauvaa,hengittää vauvaa ja hoitaa vauvaa..tottahan toki tämä pieni ihmisen alku tarvitsee hoitoa ja huolenpitoa enemmän kuin paljon, mutta on vauvaperheen elämässä muutakin kun vauva,,miten kerkeätte hoitamaan muut lapset jos väitätte ettei emilyn vauvanhoidon lomassa kerkeä tv:tä avaamaan?kuten myös kävi ilmi onmyös itseääm hoidettava että jaksaa, kun vauva nukkuu niin tarkoittaako se että automaatio on suhata keittiön ja pinnasängyn väliä, että täyttää hyvän äidin tuntomerkit? vai kenties olisiko parempi istahtaa tv:n ääreen tai lukea kirjaa ja kerätä voimia taas seuraavaa etappia kohti..onko tarkoitus uuvuttaa itsensä niin äärirajoille että vauvanhoito on pian enemmän painajainen kun ihanuus,onhan näitäkin nähty..ja mitä te mahdatte tehdä työpäivienne jälkeen??te jotka esikoistanne odotatte??mielenkiinnosta haluisin tietää..ja emilyn tosiaan on puhunut omasta elämästään ja valinnoistaan,te taas kommentoineet ja tyrmänneet kaikkitietävänä emilynin valinnat ja elämäntavat,haluan tietää mitä te teette niin paljon paremmin ja toisin kun emilyn jotta teillä on varaa tohon sättimiseen,arvosteluun ja kommentointiin??sekö että emilyn on päättänyt jatkaa harrastuksiaan,kuten minäkin tekee nyt huonon äidin..en henk.koht tunne ketään jolla ei olisi vauvan saatuaan tuntia aikaa itselleen vkossa,ja mahdollisuutta poistua talosta ilman vauvaa..siskollani on pieni vauva ja mies reissuhimmissa 5 pvää vkossa, kyllä siskollani on mahd.käydä yksin kaupassa,kävelemässä jne,sillä on meitä jotka mahdollistavat sen,eikä kukaan ole arvostellut siitä että jättää lapsen tunniki si ilman äitiä, että äiti jaksaa olla läsnä taas 23h eteenpäin..no mutta emilyn olet oman elämäsi herra ja nämä jotkut ehkä vain kateellisia sille että uskallat elää vielä vauvan saanninkin jälkeen ja nauttia siitä..tsemppiä!!!!
 
No eikö kukaan muu sitten tiedä omasta elämästään yhtään mitään...kun noin väität,että VAIN SINÄ tiedät omasta elämästäsi?! Eihän täällä ole väitetty,että sulla asiat tulee menemään samanlailla kuin muilla vaan ,että oletko varautunut sellaiseen mahdollisuuteen,että ne asiat voivat mennä toisenlailla kuin sinä olet ne päättänyt! Sitähän täällä on yritetty kovasti sulle vääntää rautalangasta,että elämässä kaikki ei mene niinkuin haluaa...sitä se "entäs jos" tarkoittaa... MIKSI SINÄ ET SUOSTU TAJUAMAAN,ETTÄ SÄ ET VOI HAUKKUA MUITA IHMISIÄ JA MUITTEN MIELIPITEITÄ VAAN SEN TAKIA,ETTÄ SULLA ON TOISENLAINEN MIELIPIDE?? Montako kertaa joku on sinulle kirjoittanut,että ole avoin mahdollisuuksille...montako kertaa sinulta on pyydetty asiallista suhtautumista asioihin? Montako kertaa sulle on sanottu,että älä vänkää asioista joista sulla ei ole vielä kokemusta? Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin...mutta tuskin sinä milloinkaan tajuat,että miksi täällä niin kovasti väitellään!! Mä voin antaa pienen vinkin...kyse ei ole sun mielipiteistä eikä sun elämästä...vaan ihan jostain muusta!! Mutta ehkä sun täytyy vähän kasvaa ennenkuin sen tajuat...
 
SÄTTIMINEN,KOMMENTOINTI JA ARVOSTELU JOHTUU VAIN JA AINOASTAAN SIITÄ ETTÄ TÄMÄ KYSEINEN NEITI SEN AIVAN OMALLA KÄYTÖKSELLÄÄN AIHEUTTI!!! KOSKA HÄN AIVAN ITSE OTTI TÄHÄN KESKUSTELUUN TUOLLAISEN HAISTATTELU-KANNAN NIIN SAA MYÖSKIN ITSE OSAKSEEN AIVAN SAMANLAISTA KÄYTÖSTÄ!!!
 



Ja että mitäkö teemme mieheni kanssa töiden jälkeen, se riippuu. Hyvin pitkälti viihdytään kotona. Kellon mukaan ei tehdä mitään tälläkään hetkellä (paitsi ne miehen lätkätreenit jatkossa on tietysti kelloajan mukaan) eli vauva ei vaikuta esim. minun salikäynteihin muuttavasti, koska en nykyäänkään harrasta mitään kelloaikojen mukaisesti vaan tunnepohjalta. Minulle on ihan sama, käynkö jumppatunnilla tiistaina klo 9 vai perjantaina klo 15.

Ja noista leffojen katselusta sen verran, että aion pitää telkkarissa ääntä vauvan jälkeen saman verran kuin ennenkin (normaalivolyymi). Vauva on tottunut kodin ääniin jo kohdussa, niin en aio alkaa turhia hyssytellä eikä se ole tarpeenkaan. Eräitten tuttavien luona täytyy puhua illalla jopa kuiskaamalla, jottei lapsi herää toisessa huoneessa oven takana. Kukin tyylillään, mutta itse koen paremmaksi että lapsi tottuu normaaliiin ääniin (ja onhan se se yleinen suosituskin että totutetaan..)
[/quote]

Tuli pari tyhmää kysymystä mieleen....Missä vauva on kun menet tunne/fiilispohjalta salille jumppaan 15 tai 9 aikaan?

Normaali ääni ihan ok, mutta harvoin leffoissa, ainkaan niissä mitä minä oon kattonut, on koko ajan suht tasainen ääni. Vaan yks kas voi tulle kovemmalla ääneellä joku ääni ja usiun vaua saattaa tallaiseen herätä. Meillä lapset on totutettu päiväunien aikana normaaleihin ääniin, mutta yö untä pitää saada pienenki nukkua rauhassa. Kyllä meilläkin puhellaan kuiskaten, välillä ainkin, lasten nukkuessa. Ennemmin kuiskaan, kuin olen seuraavan päivän väsyneiden lasten kanssa. Lapset nyt 1v 3kk ja 2v 3kk, joten jonkin verran näistä elämän muutoksista on kokemusta. Ja ihan vinkkinä tulevan, ei kaikkia suosituksia ja ohjeita ja neuvoja tarvitse noudattaa orjallisesta, mutta ne on hyvä muistaa ja arpeen tullen hyödyntää.

Vaikka olisi kuinka monta hoitajaa niin kyllä niitä muutoksia elämään tulee. Vaikka lapsi olisi kuinka kiltii ja rauhallinen niin silti muutoksia tulee. Ihan äkkiä ei niin vaan lähdetäkään ulos syömään tai leffaan tai kauppaan tai oikeesti mihinkään ei lähdetä enää yks kaks, villä teitä onkin kolme lähdössä ja se kolmas yleensä tarvitsee omia juttujaan viel mukaankin.
 
positiivinen
Avasin tämän ketjun tänään muttenaivan kokonaan jaksanut sitä lukea kun aikamoiseksi inttämiseksi viestienvaihto meni jossain vaiheessa.

Itse olen samalla linjoilla Emilynin kanssa. Odotan myös ensimmäistä lastani, olen yrittänyt valmistautua lapsen tuloon mahdollisimman hyvin mutta tietysti myönnän ettei kaikkeen voi valmistautua etukäteen.

Tuttavapiirissäni on erilaisia esimerkkejä siitä millaiseksi elämä voi muotoutua lapsen saannin jälkeen, ja uskallan väittää, että kaikista eniten siihen vaikuttavat vanhemmat itse. Yksi kaverini ei "pääse" nykyään käymään missään kun elämä on kuulemma yhtä työssäkäytia ja lastenhoitoa. Toinen tuttavani, jolla on jo kaksi pientä lasta, ehtii taas puolestaan harrastuksiin ja tapaamaan ystäviään ja kaikesta "menoistaan" huolimatta lapset ovat hyvin tasapainoisia ja ihania tapauksia. Itse olen päättänyt seurata jälkimmäisen esimerkkiä, eli pitää huolta myös omasta hyvinvoinnistani lapsen hyvinvoinnin ohella. En halua, että minusta tulee väsynyt ja katkera äiti kun kaikista omista menoistaan on joutunut luopumaan, en usko että sellainen voi olla lapsellekaan hyväksi. Voihan se myös olla, että joillekin ihmisille (naisille) riittää, että koko elämä pyörii sen lapsen ympärillä, minä en ole sellainen ihminen eikä minusta sellaista tule. Lastani rakastan jo nyt mielettömästi vaikka hän vielä tuossa masussa eleleekin, mutta en usko että lapsen syntymä tulee pyyhkäisemään pois elämästäni pois kaikkia muita tärkeitä ja ihania asioita, tähän tulen ainakin pyrkimään!


 
Sivusta seuraaja
Olet Positiivinen oikeassa...inttämiseksi tämä on tosiaankin mennyt ja tällä hetkellä vain suurin osa näistä ihmisistä ovat ärsyyntyneitä pelkästään tämän Emilynin tyylistä ja tavasta "keskustella" täällä!! Ihmisiä ei tulla tänne solvaamaan tuolla tyylillä niinkuin tämä kyseinen naikkonen tekee ja oleteta sen jälkeen ilman muuta,että toiset olisivat ystävällisiä hänelle! Ei ole enää kyse hänen kannastaan asioihin vaan hänen jatkuvasta hyökkäävästä asenteestaan muita ihmisiä kohtaan! Hän saa olla asioista ihan mitä mieltä tahansa mutta ei se oikeuta siihen,että täällä käydään haistattelemaan ja haukkumaan muita siksi,että he yrittävät saada tätiä ymmärtämään,että hän ei välttämättä ole oikeassa kaikista asioista...niinkuin muut ihmiset eivät myöskään ole välttämättä oikeassa kaikista asioista!! TYYLI MILLÄ TÄÄLLÄ PUHUTAAN VAIKUTTAA HYVIN PITKÄLTI SIIHEN TYYLIIN KUINKA IHMISEEN TULLAAN SUHTAUTUMAAN!!!
 
Oli ihan pakko täältä tausta seuraamisesta osallistua sen verran, kun tuossa pari tekstiä taaksepäin..olikohan se tiitu joka kirjoitti, että kyllä meillä päivällä totutetaan lapset normaaliin ääneen, mutta yöllä kuiskaamme, ettei tarvitse seuraavana päivänä olla väsyneiden lasten kanssa. Mä luulen, että se kuiskaako vai puhuuko normaalisti ei vaikuta siihen miten hyvin lapset nukkuvat, jos he ovat oppineet kuulemaan ääniä ihan pienestä asti. Mutta monesti siitä tulee automaattisesti tapa, että kuiskaa..se jotenkin tuntuu niin luonnolliselta puhua hiljaa kun lapset nukkuvat, vaikka huono asia ei olisi, että ääniin tottuvat. Toinen mikä on kanssa niin hyssyttely, katsokaapa tarkoin kun vauva syntyy ja eri ihmiset ottavat pienen syliin niin jos pieni kitisee tai alkaa itkemään niin moni vaistomaisesti alkaa keinuttelemaan ja hyssyttelemään, jotta vauva olisi tyytyväinen ;) Itse olen kahden lapsen äiti ja odotan kolmatta. Meillä on miehen kanssa omia harrastuksia sillon tällöin ja myös kahdenkeskistä aikaa. Kotimme pyritään pitämään siistinä, mutta emme koe maailman loppua vaikka kotimme olisi sekasotkua täynnä. Myönnän, että pienet lapset imevät voimia ja verottavat omista menoistakin. Olen todella onnellinen, välillä hyvin väsynyt ja kiukkunen akka. Elämä on muuttunut ja muuttuu kokoajan kun lapset kasvaa. Mutta yhdyn siinä mielessä puolustamaan tätä Emilyniä, että todella kurja lukea kun yhtä sätitään kamalasti! Antaa jokaisen ajatella kuinka haluaa ja muuttua tai olla muuttumatta, huolehditaan omistamme :heart:
 
Toinen vieras
Jaa,että hän saa täällä solvata ja haistatella meille muille mutta sitten kun hän saa yhtälailla ryöppyä niskaan ni se ei sitten käykkään? Voi,voi Emilyn parka...kylläpä häntä nyt sitten onkin väärin ymmärretty ja potkittu päähän... Voi j#####uta... :kieh:
 
jusjoo
emilyn vain kirjoitti OMISTA TUNTEMUKSISTAAN niin oikeutaako se neuvomaan ja solvaamaan teitä?? ja mielestäni vinkkejä ei ole pakko vastaanottaa mikäli ei niitä halua tai koe tarvitsevansa..emilyn on fiksu kun ei stressaa päätään just sillä ja tolla ja mitä kaikkea se tulevaisuus muuttaakaan ja mitä ihmettä ja voi kauhistus ja entäs jos sitä ja entäs jos tätä..kukaan teistä ei ole viisaampi kuin emily omassaan elämässään ja sen elämisessä..olette ainakin parhaanne tehneet kertomalla kaikki kauheudut vauvaperheen arjesta, ja onneksi olkoon kun olette siitä selvinneet!!!eiköhän se arki opeta ja turha sitä on alkaa etukäteen opettelemaan ja ihan kun varmuuden vuoksi jo valmistutumaan kaikkeen tuohon kauhuun mitä olette kertoneet täällä..toisin sanoen kun vauva tulee luovu kaikesta sinulle tärkeästä, älä ees katso tv:tä,älä lue, älä puhu iltaisin ääneen, ulkoilu sallittua vain vauvan kanssa,kaupassa käyt jos kerkeet jos et niin ole nälässä,töissä ei vissiinkään voinut käydä mutta kuka nyt rahaa tarttis, ai niin se vauva..älä nuku, älä tapaa ystäviä, älä näe miestäsi saati sitten vietä aikaa hänen kanssaan ainakaan kahdenkesken,unohda harrastukset-menetä kuntosi sekä henkinen ja fyysinen, tätä rataa..mutta ole onnellinen kun kuuntelet huutavaa koliikkivauvaasi 24/7, samalla siivoten kämppää,teet tämän kaiken yksin koska olet superäiti ja ÄITI nimenomaan, onnellista vauva-aikaa!! muta kuka nyt ajattelisi että minä,minä minä,on vain vauva eihän minulla äidillä ole MINÄKUVAA, koska muutuin minusta äidiksi..haloo taas ihmiset!!!
 
Odottava Äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 14:40 jusjoo kirjoitti:
emilyn vain kirjoitti OMISTA TUNTEMUKSISTAAN niin oikeutaako se neuvomaan ja solvaamaan teitä?? ja mielestäni vinkkejä ei ole pakko vastaanottaa mikäli ei niitä halua tai koe tarvitsevansa..emilyn on fiksu kun ei stressaa päätään just sillä ja tolla ja mitä kaikkea se tulevaisuus muuttaakaan ja mitä ihmettä ja voi kauhistus ja entäs jos sitä ja entäs jos tätä..kukaan teistä ei ole viisaampi kuin emily omassaan elämässään ja sen elämisessä..olette ainakin parhaanne tehneet kertomalla kaikki kauheudut vauvaperheen arjesta, ja onneksi olkoon kun olette siitä selvinneet!!!eiköhän se arki opeta ja turha sitä on alkaa etukäteen opettelemaan ja ihan kun varmuuden vuoksi jo valmistutumaan kaikkeen tuohon kauhuun mitä olette kertoneet täällä..toisin sanoen kun vauva tulee luovu kaikesta sinulle tärkeästä, älä ees katso tv:tä,älä lue, älä puhu iltaisin ääneen, ulkoilu sallittua vain vauvan kanssa,kaupassa käyt jos kerkeet jos et niin ole nälässä,töissä ei vissiinkään voinut käydä mutta kuka nyt rahaa tarttis, ai niin se vauva..älä nuku, älä tapaa ystäviä, älä näe miestäsi saati sitten vietä aikaa hänen kanssaan ainakaan kahdenkesken,unohda harrastukset-menetä kuntosi sekä henkinen ja fyysinen, tätä rataa..mutta ole onnellinen kun kuuntelet huutavaa koliikkivauvaasi 24/7, samalla siivoten kämppää,teet tämän kaiken yksin koska olet superäiti ja ÄITI nimenomaan, onnellista vauva-aikaa!! muta kuka nyt ajattelisi että minä,minä minä,on vain vauva eihän minulla äidillä ole MINÄKUVAA, koska muutuin minusta äidiksi..haloo taas ihmiset!!!
PEESI PEESI PEESI :wave: :wave: :wave: :wave:

Ja sama mielipide on mulla myös tähän ketjuun joka tuolla jo aiemmin sanoi.. Siis: :LOL: :LOL: :LOL:

Heippa vaan kaikille ja hyvää jatkoa elämään!! :kieh:
 
Nimenomaan...neiti kirjoitti omasta näkökulmastaan asioihin ja jos joku oli toista mieltä niin se EI olisi häntä kyllä oikeuttanut solvaamaan ja vähättelemään meitä muita äitejä! Se oli asenne jolla hän sai melkein kaikki kääntymään itseään vastaan! Hän olisi aivan hyvin voinut vaan kommentoida,että ok...olkaa te tota mieltä ja mä oon tätä mieltä! Piste ja asia luultavasti olisi ollut siinä! Mutta tämäpä täti päättikin haistattaa pitkät kaikille jotka erehtyivät hänelle sanomaan eriävän mielipiteensä! Moni on täällä miettinyt,että miksi hän edes tulee tälläselle "keskustelu"-palstalle kun jos toiset sanovat tekevänsä eri lailla asioita niin eihän sellasesta ny tartte hyvänen aika tollalailla skitsahtaa...asioista olisi aivan hyvin voinut asiallisesti ja kohteliaasti puhua ja vertailla tai antaa sitten olla! Mutta tämä Emilynin tyyli oli kyllä kaikkea muuta...joten minun mielestäni on aivan turha ihmetellä,että miksi hän nyt saa muilta tylyä käytöstä ja arvostelua!!
 
Sitäpaitsi se on aivan turha vinkua ja valittaa jos ihan omalla käytöksellään tämän kaiken sopan on saanut aikaan! oppisi ensin ottamaan kritiikkiä vastaan ja tulkoot sitten vasta uudestaan tänne "keskustelemaan"...
 
Vieras kanssa
Jep...en mä ainakaan enää jaksakkaan...turha tollaselle länkyttäjälle on mitään sanoa tai puhua...se vääntää kaiken kuitenkin niin,että "ui,mä olen käyttäytynyt kuin pyhimys ja jostain kumman syystä nää kaikki muut mammelit on suutahtaneet mulle jostain"! Joten jos toinen luulee olevansa noin kaikkien ihmisten yläpuolella ja kaikenlainen käytös on näillä palstoilla sallittua niin morjens vaan...mä kuvittelin,että täällä tapaisi mukavia ja ennen kaikkea ystävällisiä äitejä mutta taisin erehtyä! GOOD FOR YOU EMILYN...kiitos kun pilasit tämänkin hyvin alkaneen keskustelun lapsellisella kiukuttelullasi!
 
Kardemumma
Olen rauhaa rakastavasti yrittänyt tähän keskusteluun osallistua... Nyt sanon vain sen, mikä itseä vaivaa ja ilmeisesti muitakin. Se on se mustavalkoisuus joka ylensä nuoria ihmisiä vielä vaivaa. Itseänikin ennen, mutta ei enää vanhana :) Elikkä tyhmänä tässä jää jankuttamaan itsekukun emilynille siitä, kun hän kiivaasti väittää että tietää miten johonkin reagoi, ennenkuin on koskaan asiaa kokenut. Vaikka kuinka tuntis itsensä, niin ei omaa reagointia osaa ennustaa. Voi toki yrittää ja joskus jopa osuu oikeaan, mutta ei varmasti aina.

Olen ennenkin sanonut, että kyllä äidit voi harrastaa ja pääsee kotoaan pois vaikka lapsia onkin, mutta ei välttämättä aina. Ja välillä ei jaksa tai halua. Mutta yleensä kotoa pääsee :)

Mutta monia yllätyksiä varmaan tulee. usein omien ajatusten kanssa :)

ja yksi juttu, KAIKKI ihmiset uskoo että oma mies on hyvä isä ja osallistuva isä ja parisuhde paranee ja kestää, mutta suurin osa eroista tilastojen mukaan tulee ennenkuin lapsi menee kouluun.... JA ENNEN lapsen 1 v. synttäreitä on myös kova vaihe eroissa. Sitäkään ei kukaan omalla kohdalleen usko, mutta sitä tapahtuu. Eli ei sitä elämää voi ennustaa kovin hyvin.
Lapsihan ei suhdetta huononna, sehän olisi kamalaa, suhde voi huonontua kun parsikunta kasvaa eri lailla vanhemmuuteen ja perhe-elämään. Ja sitä ei kukaan tiedä millainen itsestäkään tulee. Voi toivoa parasta ja yrittää toimia oikein, mutta paineen alla voi tulla yllätyksiä...

Mutta onnea meille kaikille jatkoon :)

T. kohta kolmen äiti ja VIELÄ onnekseen hyvässä avioliitossa :) Jatkostahan ei voi tietää ;)

 
Hui mikä ketju :whistle: :p

Silmät sirrillään luin ja luin, vihdoin se loppui :LOL: .

Nää on herkkiä juttuja nämä äiti-jutut, koska tässä liikutaan jokaisen naisen pyhimmällä omalla alueella. Peesaan edellistä kirjoittajaa siinä, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän huomaa tietävänsä. ;)

Äitiys on ihanaa, valtava matka Jonnekin, rinnassa kasa Rakkautta ja sylissä suloisin Pieni.

Ihanaa kesää kaikille,

toivoo Viiru :wave: (yhden Pienen äiti, rakkauden rusentama, 7 kk ollut matkalla)
 
Hihii, töistä kun tulee ja avaa palstan, niin tämä ketju ensimmäisenä :p

Niin Tiitu, kun menen jatkossa salille fiilispohjalta, niin mikäli vauva ei omaa loistavia unenlahjoja ja voi olla mukana, niin sitten hän on isin kanssa. Iskällä kun on paljon näitä vapaapäiviäkin.

Kaikki on jo sanottu joten jos joku mietityttää, vastaus löytyy varmasti aiempaa. Mä menen nyt tekemään kanafetasalaattia, täytyy nyt kokkailla kun vielä kerkeää!! :LOL: <br><br>
 

Yhteistyössä