Raskaus on kaikkien elämänmuutosten äiti

  • Viestiketjun aloittaja Viehinen
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 12:02 Emilyn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 11:59 Vieras kirjoitti:
Olisitkohan se kenties SINÄ joka on valinnut vain yhden ja ainoan linjan kulkea??? Vai kuinka paljon sä olet kuunnellut/ymmärtänyt muita ja muiden mielipiteitä??? Etköhän se ole kuule VAIN ja AINOASTAAN SINÄ joka täällä koko ajan toitottaa,että VAIN sinä olet oikeassa ja kaikki muut ovat vain katkeria ja ahdasmielisiä kun ovat tuoneet julki oman näkemyksensä asioihin??? Mietihän nyt tyttö hyvä mitä suustas latelet ja päättele siitä kuka täällä omaa ahdasmielisen ajattelu-tavan???
Minä saan kyllä kulkea elämässäni ihan sitä linjaa mitä haluan eikä se tee MINUSTA ahdasmielistä, enkä ole kenenkään muitten linjoista valittanut, sen sijaan kuten monet ovat minua morkanneet kun en mene samaa rataa kuin he. SE on ahdasmielisyyttä, ettei hyväksytä sitä, että joku ehkä elää eri tavalla kuin itse.
Äläpä jauha p.askaa.
Kukas se täällä on mollannut toisia uusavuttomiksi, katkeriksi ym. Kukakohan?

Mitäs sinä toisten katkeruudesta tiedät kun et heitä tunne. Sinusta sen sijaan paistaa katkeruus läpi, niin ettei kenestäkään koskaan. Olet ilmeisen katkera meille JO äideille, siitä, että tiedämme mitä lapsen kanssa elämä on. Jokainen lapsi on yksilö, joten varmasti jokaisen äidin elämä muuttuu eri tavalla (hyvään suuntaan yleensä). Et tunnu elävän tätä elämää avoimin mielin, tuntuu ettet anna itsellesi edes mahdollisuutta muutokseen. Tiedätkö, se muutos tekisi sinussa vain hyvää.

Et ole kokenut minkäänlaista muutosta elämässäsi (omien sanojesi mukaan), joten toivon sinulle mukavaa muutoksentäyteistä vauva-aikaa. Nauti siitä, koko sydämellä =)

Hyvää jatkoa sinulle.

*Poistuen tästä pinosta lopullisesti* :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 12:13 Pöö kirjoitti:
Etpä se näytä sinäkään hyväksyvän,että joku muu elää eri lailla kuin sinä...
Ja sama lässytys vaan jatkuu. Lässyttäkää ja jauhakaa pskaa ihan niin paljon kuin lystäätte.. tuo kertoo jo omasta henkisestä tilastanne, kun alatte vetoamaan ikään. Vai ovatko kaikki nelikymppiset samanlaisia ahdasmielisiä ja kapeakatseisia kuten te?? Jos, niin toivottavasti en IKINÄ "aikuistu" :LOL: '

Suksikaa suolle haukkumaan muita keskenänne.
 
Pumpula
Eikä nyt ole kyse mistään haukkumisesta, mutta jos luen 12 sivua pitkän keskustelun, jossa yksi ihminen jaksaa käyttäytyä noinkin lapsellisesti kuin Emilyn, olen vain utelias siitä, osuuko arvailuni kyseisen henkilön nuoresta iästä oikeaan. Jos emilyn olisi nelikymppinen, hän varmasti sen meille kertoisi.
 
Juu...ja samat sanat myös sinulle!!! Haukkujen määrä sulla aina näköjään lisääntyy kun et keksi mitään perusteita puheilles!!! Joten eiköhän se liene sanomattakin selvää,että kenen täällä pitäisi vielä vähän kasvaa!!! Katsos,muruseni kun ihmisen kypsään käytökseen vaikuttaa aika paljon myös kritiikin vastaanotto...joka sinulla ei tunnu toimivan ollenkaan!!! Joskus olis sinunkin vaan parempi olla ihan hiljaa... Joten eiköhän ole tosiaan parempi kun menet jollekin toiselle taholle kiukuttelemaan...
 
Pumpula
Emilyn, mitä se kertoo minun henkisestä tilastani, että olen kiinnostunut sinun oikeasta iästäsi? Eikö tämä ole taas yksi hieno esimerkki SINUN kypsymättämyydestäsi, että suhtaudut asioihin näin hyökkäävästi?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 12:47 Pumpula kirjoitti:
Emilyn, mitä se kertoo minun henkisestä tilastani, että olen kiinnostunut sinun oikeasta iästäsi? Eikö tämä ole taas yksi hieno esimerkki SINUN kypsymättämyydestäsi, että suhtaudut asioihin näin hyökkäävästi?
Siis haistakaa jo huilu, on täällä sentään pari täysjärkistä kommenttiakin tullut tähän ketjuun mutta kyllä pitää olla sekopäistä tollanen pskan jauhaminen. Minä olen perustellut asiat moneen kertaan ja te vaan jauhatte ja jauhatte.

PS. olen 14-vuotias Peter Pan.
 
Pumpula
Mua ei oikeesti kiinnosta p***aakaan sun pointtis, vaan tyyli, jolla vastaat useimmiten ihan fiksuihin ja asiallisiin kommentteihin. Kuten taas edellisessä... Voisin aika paljon lyödä vetoa, ettet voi ainakaan kauheesti päälle parikymppinen olla. Nuori ikä antaisi sinulle aika paljon anteeksi noita typeriä "sekopää" kommentteja. Toki voit olla myös ylpeä, että olet säilyttänyt itsessäsi sisäisen teinin.

Ja eiköhän tämäkin kirjoitus ollut jo parin haistattelun arvoinen! ;)
 
meillä näin
Suosittelisin Emilyniä ja muitakin, jotka uskovat että elämä ei muutu mihinkään, katsomaan kuuluisan lastenpsykiatrin Jari Sinkkosen videon kasvatuksesta (tai lukemaan hänen teoksiaan). Hän nimenomaan painottaa sitä, että kun vanhemmat hokevat lasta odottaessa että mikään ei elämässä muutu, niin tämä on täysin takaperoinen ajatus, ja lapsen tasapainoisen kasvun ja kehityksen vuoksi nimenomaan kaiken tulee muuttua elämän arvojärjestyksissä ja prioriteeteissa.

Eihän nyt tietenkään kaikki muutu: useimmat asuvat siellä missä ennenkin, tapaavat sukulaisia ja kavereita kuten ennenkin, harrastukset mahdollisuuksien mukaan kuten ennenkin. Äidille suurin ero ulospäin näkyvässä arjessa on töistä pois oleminen.

On raskasta ja yllättävää, että pieni ihminen on itsestä täysin riippuvainen ,ei vain joitakin viikkoja vaan kuukausia ja vuosia, ja pieni ihminen lataa kaiken luottamuksensa ja rakkautensa ja turvan tarpeensa juuri sinuun. Se on hirvittävän suuri taakka ja vastuu sen kaiken autuuden lisäksi. Eikä se ole vain sitä että imetetään muutama kuukausi ja vaihdetaan kuivat vaipat ja katsotaan että joku on pistämässä pullosta ruokaa suuhun ja vaihtamassa vaipan, kun itse käy kaikissa niissä jutuissa kuin ennenkin.
 
En jaksanut lukea koko ketjua, mut tosiaankin Sinkkosen ajatuksia myötäillen, miten voisi olla hyvä äiti/isä, jos elämä ei mitenkään lapsen saannin myötä muuttuisi? Yhtäkkiä elämän tärkein asia ei olekaan enää itse, vaan KAIKESSA täytyy ajatella ensin sitä lasta. Miten siis voidaan sanoa että elämä ei ole muuttunut? Mietin vaan...
 
Hömötintti
Näyttääpi Emilyn tuolla toisissa keskusteluissa paljastanut olevansa 22-vuotias (ARVASIN! :p ) ja miehensä 3 vuotta vanhempi.

Laittakaa hakuun Emilyn ja löytäkää esim. Luomusynnytys-keskustelu, johon nuori ensisynnyttäjä on ottanut kaikkitietävästi osaa... ;)

Ei siinä mitään, kunnioitettavaa on, jos selviät tyttörakas synnytyksestä ilman kivunlievityksiä, mutta siinäkin ois ihan hyvä pitää muutama muuki vaihtoehto mielessä, se kun ei aina mene niin sujuvasti ja mukavasti lantiota keinutellessa! :heart:
 
Tsih...ja varsinkin kun kyseisellä mammalla ei edes ole sitä vauvaa vielä sykyssäkään...ja kovasti on tuntunut täällä uhoavan... Tää on ollut hauska seurata tän neidin vauhkoamista... ja heti tuntuu kaikki muut ihmiset olevan sekopäitä yms. kun hän huomaa jonkin kommentin "osuneen"... ;)
 
Pumpula
Jotenkin minäkin osasin aavistaa iän. Mistäköhän johtuu?

Tällaset "Emilyt" korvaa oivasti sellaset leffat, joita katsoessa saa himmeitä agressioita jotain hahmoa kohtaan. Mainittakoon esimerkiksi "Käsi joka kehtoa keinuttaa".

Tää keskustelu on oikeesti aika viihdyttävä juuri Emilynin ansiosta. Kiitokset siitä hänelle!
 
Hömötintti
Ei jummi. Tää samainen skitsopimu rallattelee myös Vauvan sivuilla...

Tsekatkaas tää:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6359025&p=&mpage=1&tmode=1&smode=1&key=ilman%2Cepiduraalia&language=single

Ja kun vielä laitatte hakusanaksi hakuun Emilyn, siellä vasta hauskoja juttuja on! Synnytyskin suunniteltu jo jotain rv10+... ;)
 
piipaa
Aivan villiä tekstiä! Samalla tavalla vetänyt herneet nenään noissa vauvan keskusteluissa kuin tässäkin...

22-vuotias kaiken synnytyksestä ja lapsen saamisesta tietävä guru... :LOL:
 
Pumpula
Tän keskustelun pitäis kyllä oikeesti antaa olla koska kyseessä on selvästi häiriintynyt henkilö, joka on vieraantunut todellisuudesta, ja jolla on agressioita vähän kaikkea kohtaan...

Tämä tyttö tarvitsee apua ja toivottavasti hänen itsensä takia mahdollisimman pian. Elämän täytyy olla todella vaikeaa, jos ottaa kaiken vastaan negatiivisena kritiikkinä.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 14:24 Pumpula kirjoitti:
Tän keskustelun pitäis kyllä oikeesti antaa olla koska kyseessä on selvästi häiriintynyt henkilö, joka on vieraantunut todellisuudesta, ja jolla on agressioita vähän kaikkea kohtaan...

Tämä tyttö tarvitsee apua ja toivottavasti hänen itsensä takia mahdollisimman pian. Elämän täytyy olla todella vaikeaa, jos ottaa kaiken vastaan negatiivisena kritiikkinä.
Voisin millon tahansa mennä kenelle tahansa psykiatrille ja näyttää tämän keskustelun ja kysyä, että kuka on ahdasmielinen ja kapeakatseinen ja kuka haukkuu ketä ja kuka ei suvaitse mitään muuta kuin oman elintapansa.. puhumattakaan siitä ketkä ovat häiriintyneitä. Ja olen ihan varma, että se en olisi minä. Teillä on tosi, tosi tosi vaikeaa enkä yhtään ihmettele, että ottaa päähän kun on tuollainen luonne, niin vähemmästäkin on eläminen hankalaa.

Olen vieraantunut todellisuudesta mm. siksi, että haluan synnyttää ilman epiduraalia.. siis että voi olla sairaita ihmisiä.
 
niinpä niin

Ei, olet häiriintynyt ja vieraantunut todellisesta elämästä noiden fanaattisten mistään mitään tietämättömien kommenttiesi vuoksi. Vai mistäköhän johtuu, että suurin osa, n. 95 % on kanssasi eri mieltä? Siperia opettaa, Siperia opettaa puluseni.


[/quote]

Voisin millon tahansa mennä kenelle tahansa psykiatrille ja näyttää tämän keskustelun ja kysyä, että kuka on ahdasmielinen ja kapeakatseinen ja kuka haukkuu ketä ja kuka ei suvaitse mitään muuta kuin oman elintapansa.. puhumattakaan siitä ketkä ovat häiriintyneitä. Ja olen ihan varma, että se en olisi minä. Teillä on tosi, tosi tosi vaikeaa enkä yhtään ihmettele, että ottaa päähän kun on tuollainen luonne, niin vähemmästäkin on eläminen hankalaa.

Olen vieraantunut todellisuudesta mm. siksi, että haluan synnyttää ilman epiduraalia.. siis että voi olla sairaita ihmisiä.
[/quote]
 
Pumpula
Yrityä nyt lapsi rakas ymmärtää, että ei tässä ole kysymys epiduraaleista tai elämän muutoksista vauvan jälkeen. Kyse on siitä, miten sinä suhtaudut ihmisten täysin asiallisiin kommentteihin.

Esimerkiksi tämä vauva-lehden keskustelu. Sinulle huomautettiin täysin asiallisesti, että kaikkeen ei voi valmistautua, koska se synnytys ei kuitenkaan yleensä mene täysin suunnitelmien mukaan. Viestissä ei ollut minkäänlaista ivaa tai vähättelyä. Ja miten sinä vastasit? Niin, tiedät varmasti itsekin.

Ja siitä psykiatrista. Opiskelen psykologiaa kolmatta vuotta ja juuri sen takia kiinnitin huomiota sinun agressiivisuuteesi...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 14:32 niinpä niin kirjoitti:
Ei, olet häiriintynyt ja vieraantunut todellisesta elämästä noiden fanaattisten mistään mitään tietämättömien kommenttiesi vuoksi. Vai mistäköhän johtuu, että suurin osa, n. 95 % on kanssasi eri mieltä? Siperia opettaa, Siperia opettaa puluseni.
Voisin millon tahansa mennä kenelle tahansa psykiatrille ja näyttää tämän keskustelun ja kysyä, että kuka on ahdasmielinen ja kapeakatseinen ja kuka haukkuu ketä ja kuka ei suvaitse mitään muuta kuin oman elintapansa.. puhumattakaan siitä ketkä ovat häiriintyneitä. Ja olen ihan varma, että se en olisi minä. Teillä on tosi, tosi tosi vaikeaa enkä yhtään ihmettele, että ottaa päähän kun on tuollainen luonne, niin vähemmästäkin on eläminen hankalaa.

Olen vieraantunut todellisuudesta mm. siksi, että haluan synnyttää ilman epiduraalia.. siis että voi olla sairaita ihmisiä.
[/quote]

[/quote]


Eli, jos haluaa synnyttää ilman epiduraalia, on fanaattinen. Mutta jos ehdottomasti haluaa epiduraalin, ei ole fanaattinen, koska "suurin osa" ihmisistä haluaa ottaa sen epiduraalin.

Mahtavaa logiikkaa.. mutta tosiaan, minkäs sille voi etteivät jotkut näe omaa napaansa kauemmas. Siperia tosiaan opettaa, ehkä joskus opitte.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 14:34 Pumpula kirjoitti:
Yrityä nyt lapsi rakas ymmärtää, että ei tässä ole kysymys epiduraaleista tai elämän muutoksista vauvan jälkeen. Kyse on siitä, miten sinä suhtaudut ihmisten täysin asiallisiin kommentteihin.

Esimerkiksi tämä vauva-lehden keskustelu. Sinulle huomautettiin täysin asiallisesti, että kaikkeen ei voi valmistautua, koska se synnytys ei kuitenkaan yleensä mene täysin suunnitelmien mukaan. Viestissä ei ollut minkäänlaista ivaa tai vähättelyä. Ja miten sinä vastasit? Niin, tiedät varmasti itsekin.

Ja siitä psykiatrista. Opiskelen psykologiaa kolmatta vuotta ja juuri sen takia kiinnitin huomiota sinun agressiivisuuteesi...
No, joka alallehan sitä sattuu virhevalintoja! Sääliksi käy sinun asiakaskuntaasi, jos tosiaan olet psykologiksi valmistumassa. Aggressiivisuus - joo, kyllähän se vee-tuttaa kun ihmiset alkaa haukkua vialliseksi ja tunnevammaiseksi vain sen tähden, kun itseään pitävät niin kaikkitietävänä. Sitten kun sanon jotain takaisin, olenkin yhtäkkiä häiriintynyt ja "en osaa ottaa kritiikkiä vastaan"

Siis haistakaa jo pitkä psssska.
 

Yhteistyössä