raskaus; normi-, light- vai zerocola?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No minä kyllä ihan opiskelen ravitsemusta ja jos niistä kahdesta pitää valita niin mielummin se luonnollisempi vaihtoehto. Tiedän ihan tasan tarkaan mitä haittoja on valkoisesta sokerista ja sitä meillä ei kotona käytetä lainkaan. Eikä myöskään mitään keinotekoisia makeutusaineita.
Ja niin kuin sanoin janojuomana vesi on terveellisin raskausaikana.

Niin ja tutkimuksia tehdään jatkuvasti ja aina välillä kumotaan taas tutkimus tuloksia....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja normiakaan ei kannattaisi juoda, ellei halua punnertaa yli nelikiloista "läskivauvaa".:) Lisäksi siinä on kofeiinia. Vesi parhain voitehista (ja halvin).

no hoh... kyllä olen raskausaikana limua juonut ja vauvat 2955g ja 3220g...

Mulla on nyt, kun en enää kahvia kotona pysty keittämään, tehnyt kovasti colaa mieli. Tuntuu etten pysy hereillä ilman sitä, ja niinpä sitä meneekin useampi kupillinen päivässä. No varmaan vain puolisen litraa, mutta kuitenkin. Nyt onkin muutamassa viikossa kasvot pyöristyneet ja kaksoisleuka ilmestynyt. Jos nyt tekisin päätöksen etten enää colaa juo. Pitäisiköhän se..
Taidanpa kokeilla :)

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Äläs nyt kinaa, tokihan palstamammat tämänkin asian paremmin tietää, kuin mitkään tutkimukset tai muut, herran jestas =D

Näytä mulle tutkimus jossa lukee että valkoinen sokeri on aspartaamia vahingollisempaa?

Normaalikokista!

Minulle tuli raskauden keskivaiheilla ihan älytön kokishimo (kai johtui siitä, etten saanut kahvia alas tms.) ja tulihan sitä juotua... Nyt on rv 41 ja kiloja on kertynyt raskauden aikana 7, eikä lapsikaan jättiläiseltä vaikuta - että ei se kokis aina tarkoita "läskivauvoja" ;)

Normaalia limukkaa, ei noita light-tuotteita. Kamalan makuisia ja en usko, että ovat hyvästä kenellekään. Vesihän se paras juoma on, mutta jos on limua otettava, niin se sokerillinen lienee turvallisin.

Light-tuotteita vältän käyttämästä aina. Mielummin kohtuudella ihan niitä normaaleja tuotteita.

Uusimmat

Yhteistyössä