Raskaus ja verenpaine

Pyhä jysäys

Aktiivinen jäsen
13.06.2008
4 298
0
36
Mulla on ollut kovaa pääkipua muutaman päivän.
Flunssassa olen ollut pari viikkoa mutta olo on pääkipua lukuunottamatta ihan ok.
Huimausta välillä.
Mittasin kotikoneella verenpainetta ja ensiksi tuli 97/65 ja sitten puolen tunnin päästä 91/69

Mä en oikeesti käsitä noista verenpaineista mitään, joten onko ihan hyvä noi arvot?

Niin ja rv 19+2 tänään

Vähän matalat mutta voi olla sulle ihan normaalit. Ranne- vai käsivarsimittari? Oliko mittaus asento oikea? Mansetti sydämen korkeudella? Huimaus vois hyvin johtua noista matalista paineista.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Vähän matalat mutta voi olla sulle ihan normaalit. Ranne- vai käsivarsimittari? Oliko mittaus asento oikea? Mansetti sydämen korkeudella? Huimaus vois hyvin johtua noista matalista paineista.

Käsivarsimittari.
Asento oli ohjeen mukainen ja kaikki muukin.

Soitin kuitenkin päivystykseen ja sanoivat, että tosi matalat.
Käskivät ottaa 2 panadolia ja oottaa kaksi tuntia ja jos ei helpota niin sitten taas 2 panadolia ja jos ei vieläkään helpota niin sit uusiks soitto sinne.
Aika kauhee määrä?

kyllähän tuo yläpaine ainakin on todella alhainen.

Ja kyllä hieman suurelta kuulostaa tuo parasetamolin määrä, mutta kai he sitten ammatti-ihmisinä tietävät...?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllähän tuo yläpaine ainakin on todella alhainen.

Ja kyllä hieman suurelta kuulostaa tuo parasetamolin määrä, mutta kai he sitten ammatti-ihmisinä tietävät...?

Sisko sano (on sairaanhoitaja) ettei ottais noita.
Että max se 2 panadolia ja sitten soitto ettei auta.
Ettei ilman tutkintaa kannattais ottaa enempää.
Mä nyt mietin mitä teen. Yhden vaan otin,kun ei oo enempää kotona...

Ei mun mielestä oo ihan kauhee määrä panadolia. Mulle on lääkäri sanonut että ota päänsärkyyn 2*500mg panadol, ei muuten auta.
Kuka sen sulle neuvo, sh vai lääkäri?
Aika alhanen tuo yläpaine on...

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ei mun mielestä oo ihan kauhee määrä panadolia. Mulle on lääkäri sanonut että ota päänsärkyyn 2*500mg panadol, ei muuten auta.
Kuka sen sulle neuvo, sh vai lääkäri?
Aika alhanen tuo yläpaine on...

Se taisi olla osastonhoitaja jolle puhelu yhdistettiin. Soitin siis tonne keskussairaalan päivystykseen.

mulla raskaana verenpaineet 95/55 ja ei oo kyllä koskaa kukaan mitää maininnut,sanovat vaan et hyvät on paineet,(ootan nyt neljättä)ja nyt ku kurkkukipeä ja flunssaa nii kans sain ohjeeksi ottaa 2 kertaa 500mg panadolia kerralla.

http://www.panadol.fi/Aikuisten_annostus/tablettijapore.html
Tuollakin on että 1-2klp max.3 kertaa päivässä, että ei ylitä ohjeistus tuotakaan.

Joo mutta jotenki vaan tuntuu kauheelta ottaa tollanen määrä ehkäpä turhan takia. Jos ne ei edes auta tähän.
Ku olen ottanut parina päivänä 2panadolia per päivä eikä oo ollut mitään vaikutusta.
Tää on nyt tällästä jossittelua, että voi olla että tuplamäärä auttais mut jos ei autakkaa niin en yhtään tykkäis raskaana ollessa turhaan tunkea elimistöön lääkkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:
http://www.panadol.fi/Aikuisten_annostus/tablettijapore.html
Tuollakin on että 1-2klp max.3 kertaa päivässä, että ei ylitä ohjeistus tuotakaan.

Joo mutta jotenki vaan tuntuu kauheelta ottaa tollanen määrä ehkäpä turhan takia. Jos ne ei edes auta tähän.
Ku olen ottanut parina päivänä 2panadolia per päivä eikä oo ollut mitään vaikutusta.
Tää on nyt tällästä jossittelua, että voi olla että tuplamäärä auttais mut jos ei autakkaa niin en yhtään tykkäis raskaana ollessa turhaan tunkea elimistöön lääkkeitä.

Niin siis raskausaikana kyllä suositellaan, että sitä parasetamolia otetaan suoraan 2 kpl kerralla eikä yhtä, mutta se mun mielestä tuntui hurjalta, että jo parin tunnin päästä toinen mokoma.

Mä otin nyt tunti sitten vaan sen yhden, kun ei enempää kotona oo, eikä oo kyllä yhtään auttanut.
Kai mä vaan soitan sinne kohta uusiks. Mut mitä ne sit voi?
Mut ei tää tunnu normaalilta kun tätä ollut jo monta päivää ja nyt kaveri sai mut huolestuu senkin takia, etten oo vielä ees potkui tuntenut. :'(

Yhteistyössä