raskaus ja rokote..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kuinka moni täällä raskaana oleva on ottanut/jättänyt ottamatta sikainfluenssarokotteen?
itse rv31 ja kieltäydyin neuvolassa rokotteesta.. nyt kuitenkin jäänyt kaihertamaan mieltä ja mietin että pitäisikö kuitenkin käydä ottamassa.. :/
tästä varmaa ollu jo tuhat samanlaista keskustelua, mutta itse en ole pitkään aikaan palstaillut joten olen missannut ne keskustelut.

minä en ottanut... voishan sen toki nyt ottaa jos haluais.... en vaan osaa päättää... aamulla ajattelin että otan sen sittenkin ja nyt taas tuntuu etten otakaan.... on se vaikeeta :/

Joo, en varmaan ottais, jos nyt olisin raskaana. Tai mistä sitä tietäis..
Mutta älkää ainakaan ottako sitä kausi-influenssarokotetta yhtä aikaa, vaikka tarjotaan. Ei suositella.

Alkuperäinen kirjoittaja b:
Joo, en varmaan ottais, jos nyt olisin raskaana. Tai mistä sitä tietäis..
Mutta älkää ainakaan ottako sitä kausi-influenssarokotetta yhtä aikaa, vaikka tarjotaan. Ei suositella.

Koskaan en ole ottanut kausirokotetta ja nyt neuvolasta suorastaan tyrkyttivät nämä molemmat tänään. Järkyttävä olo tällä hetkellä. En erittele miten, koska täällä saat vaan paskaa niskaan.
Rv28 ja lasta yritetty 3 vuotta. Tuntuu, ettei meille lasta ole koskaan haluttu antaakkaan.

Juu ei. Johan siellä rokotteen sivuillakin tuoteselosteessakin sanotaan, et ei lapsille ja raskaanaoleville kuin sit vaan jos on aivan välttämätöntä. ethän varmaan sellaisia lääkkeitäkään ota, jotka ei sovi raskaanaoleville.
Ennemmin kuljen maski kasvoilla kuin otan rokotteen, jonka haittavaikutuksista ei sikiölle tiedetä.

Alkuperäinen kirjoittaja matti myöhäiset:
turhaan te sitä enää otatte epidemia on pian ohi jo ainakin pohjoisessa päin....

Ei se välttämättä ole ohi. Se saattaa hyvinkin jäädä tänne pyörimään, kun on vielä rokottamattomia ihmisiä, joihin voi iskeä.

on se vaan mielenkiintoista tämä Suomen rokotushuuma. Itse asun Saksassa, olen rv 35 ja ei vaan täällä ole moista rokotuskampanjaa. Lääkärikin sanoi, etten välttämättä tarvi rokotusta, tod.näk. sikainfluenssa menisi melko lailla normaalin influenssan tavalla. Niin se vain on erilaista eri puolilla maailmaa..

Otin ja ottaisin uudelleen. Suurin osa odottajista sen on ottanut meitin neuvolan mukaan. Toinen aalto tulee keväällä ja rokote näillä näkyminen pätee siihenkin. Loppuraskaudessa kun olet saa vauvasikin suojan muutamaksi kuukaudeksi. Itse synnytän maaliskuussa ja toki mietin välillä entä jos riehuu epidemia taas täällä.

Yhteistyössä