V
vierass
Vieras
Silta minustakin kuulostaa. Luonnevikaisillakin on yleensa joku taso julkisilla paikoilla, mutta esim. hoitamaton bipo voi aiheuttaa tuollaisia purkauksia.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mitä mielenterveysongelmaisten käytökseen tulee niin äitini on tällaisen yhden ystävä
tosin kiistää nuo ongelmat ja peittelee niitä mutta hänen oma miehensä ne on äidilleni tunnustanut.
Äitini ajeluttaa häntä milloin missäkin lähialueiden paikoissa katselemassa nähtävyyksiä ja syömässä
vähän kuin terapia mielessä.
Kerran oli sitten menneet eräääseen kahvioon jonne myös oli tullut bussillinen näitä kehitysvammaisia.
Äitini ystävä oli sanonut että voisiko he lähteä sittenkin muualle kahville kun nuo vammaiset on tänne tulemassa.
Äitini ei suostunut lähtemään kun kerran oli jo auto parkissa ja kahvitkin melkein tilattu kun tiskillä jo olivat.
Äitin ystävä oli sitten kokoajan supissut kuinka hänen tekee pahaa kuin tuollaisten pitää ihmistenilmoille tulla
tosin onneksi nyt vaan oli supissut ettei huutanut kuten aloituksessa oli.
Äitinikin ystävätär on oikein hienosto ihminen kuten itseään kehuu
kyseinen rouva ja oikein lukion kuin korkeakoulun käynyt tuo ihminen joka nyt on vähän päästään kipeä.
Että hyvinkin voi olla avohuollon potilas joka on kilahtanut
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30258623:Eräs korkeassa asemassa työskentelevä mies kysyi minulta ( kun tein yhden projektin vammaisten kanssa) ei kai MINUN tarvitse koskea heihin.
Harvoin suuni jää auki, silloin jäi.
Kaikki eivät hyväksy kärryjä ja pieniä lapsia julkisella paikalla. Sinun mielestäsi lapset pitää saada ottaa joka paikkaan mukaan, ja se on sinun mielipiteesi. Et kuitenkaan voi velvoittaa kaikkia muita toimimaan sen mukaan, koska muillakin on oikeus mielipiteeseensä joka voi olla päinvastainen kuin sinun. Et itsekään varmasti edesauta asioita, joita et hyväksy. Minä en hyväksy lasten tuomista joka paikkaan, joten toimin sen mukaisesti. En hauku teitä, en koske teihin, enkä vaikeuta teidän elämäänne. Mutta en myöskään avusta sitä. Ja siihen minulla on oikeus.En tiedä onko teistä muut huomanneet samaa, mutta silloin kun olin ihmisten ilmoilla vielä usein vaunujen/rattaiden ja pienen kävelijän kanssa, tulin nähneeksi monta törkeää pientä tekoa. ...
Alkuperäinen kirjoittaja Erilaisia ihmisiä;30258888:Kaikki eivät hyväksy kärryjä ja pieniä lapsia julkisella paikalla. Sinun mielestäsi lapset pitää saada ottaa joka paikkaan mukaan, ja se on sinun mielipiteesi. Et kuitenkaan voi velvoittaa kaikkia muita toimimaan sen mukaan, koska muillakin on oikeus mielipiteeseensä joka voi olla päinvastainen kuin sinun. Et itsekään varmasti edesauta asioita, joita et hyväksy. Minä en hyväksy lasten tuomista joka paikkaan, joten toimin sen mukaisesti. En hauku teitä, en koske teihin, enkä vaikeuta teidän elämäänne. Mutta en myöskään avusta sitä. Ja siihen minulla on oikeus.
Mitä mielenterveysongelmaisten käytökseen tulee niin äitini on tällaisen yhden ystävä
tosin kiistää nuo ongelmat ja peittelee niitä mutta hänen oma miehensä ne on äidilleni tunnustanut.
Äitini ajeluttaa häntä milloin missäkin lähialueiden paikoissa katselemassa nähtävyyksiä ja syömässä
vähän kuin terapia mielessä.
Kerran oli sitten menneet eräääseen kahvioon jonne myös oli tullut bussillinen näitä kehitysvammaisia.
Äitini ystävä oli sanonut että voisiko he lähteä sittenkin muualle kahville kun nuo vammaiset on tänne tulemassa.
Äitini ei suostunut lähtemään kun kerran oli jo auto parkissa ja kahvitkin melkein tilattu kun tiskillä jo olivat.
Äitin ystävä oli sitten kokoajan supissut kuinka hänen tekee pahaa kuin tuollaisten pitää ihmistenilmoille tulla
tosin onneksi nyt vaan oli supissut ettei huutanut kuten aloituksessa oli.
Äitinikin ystävätär on oikein hienosto ihminen kuten itseään kehuu
kyseinen rouva ja oikein lukion kuin korkeakoulun käynyt tuo ihminen joka nyt on vähän päästään kipeä.
Että hyvinkin voi olla avohuollon potilas joka on kilahtanut
Nyt puhutaan sellaisista paikoista kuin terveyskeskus, kirjasto, kauppakeskus, jättikokoinen market. Aivan jokaisella kansalaisella on oikeus kävellä rauhassa näissä pakoissa tulematta jyrätyksi. Jopa lapsella.
Minä en keksi, miksi en hyväksyisi ihmisiä paikoissa joissa itse viihdyn tai joissa joudun käymään. Ja vaikka olisi olemassa joku inhokki-ihmisryhmä jonka olemassaoloa dissaisin (ja tällainen ryhmä onkin: rikolliset) niin en minä silti käyttäydy ketään kohtaan epäkohteliaasti. Ihan oikeasti! Jos joku pyytää minua pitämään ovea auki, minä pidän. Se on peruskohteliasuutta ja siitä en tingi.
Mä ainakin myönnän etten todellakaan halua mennä kahville tai syömään samaan paikkaan jossa useampi kehari. Yksikin voi riittää viemään ruokahalun. Ihan samalla lailla en halua mennä kahville paikkaan joka täynnä juoppoja. Mä en ole todellakaan ainoa joka näin ajattelee koska jos kerran olen maksava asiakas niin haluan myös viihtyä.
Alkuperäinen kirjoittaja Erilaisia ihmisiä;30259119:Niin, SINUN MIELESTÄSI lapsen pitää päästä kauppoihin ja kirjastoon. Se on SINUN mielipiteesi ja SINUN arvomaailmasi. Jollakin muulla voi olla eri mielipide ja eri arvot. Molemmilla omiinsa oikeus.
Tuskin sinäkään pitäisit ovea auki varkaalle, joka olisi juoksemassa siitä läpi mummolta ryöstetty käsilaukku kädessä. Ja minä en pidä ovea auki niille, jotka raahaa lapsia paikkoihin joihin ne eivät minun mielestäni kuulu. Sinä et hyväksy rikollisten käytöstä, minä en hyväksy sinun käytöstäsi.
Sun elämä on varmaan todella kuormittavaa ja ahdistavaa. Vaikka sanot mitä, tuollainen ajatusmaailma vaikuttaa myös psyykkeeseen: ei ole paljoa paikkoja, joissa saisit olla ilman inhoamaasi ihmisryhmää. Oikeastaan tämä tuo hymyn huulille: meillä lapset käyvät ravintoloissa, lasten näytelmiä katsomassa teatterissa, elokuvissa, museoissa, kirjastoissa, joissain urheilutapahtumissa, toreilla, kaupoissa, kirppareilla,
messuilla, ties missä.
On sinulla sietämistä.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Erilaisia ihmisiä;30259181:Sanopa muuta, mutta ikävä kyllä inhon kohteitaan ei niin vaan muutetakaan. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän lapset ärsyttävät. Siksi varmaan ymmärrätkin, miksi en hymyissä suin ole availemassa ovia teille. Mitä vaikeampaa lasten kanssa on liikkua, sitä vähemmän liikutte - ja se on sitä mieluisampaa minulle.
Muuten ei mitään sanottavaa enää, mutta mitä ihmettä teet Kaksplussalla? Oletko masokisti?
Aloit sä lissuttelemaan mua??? Hyväksyn erilaiset ihmiset muttet oikein haluakaan ymmärtää mitä tarkoitin. Mä olen jonkin verran herkkä syömisten suhteen ja mulla voi mennä ruokahalu jos näen sellaista mikä inhottaa mua. Ei se tarkoita keharia varsinaisesti vaan sitä miten ne syö ja siiihen liittyvät asiat. Mua inhottaa hoitolaitoksetkin enkä sille mitään voi.