raskaus ja painonnousu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pallo

Vieras
olen raskaana ja viikko 18 menossa.
mites teidän painonnousu?mulle tuli heti ensimmäisillä viikolla hirvee turvotus 3kg ja siihen vielä lisää tullut 3k,eli 6 kg on tullut näin lyhyessä ajassa :(
kuntoilen 5krt viikossa ja syön normaalisti,toki välillä herkuttelenkin mutta en omasta mielestäni mitenkään liikaa.
silti tuntuu että kiloja tulee vaan koko ajan lisää ja paisun ja pöhötyn :(
tämä on kolmas raskaus ja kahdessa aikaisemmassa tuli 18-20kg jotka lähtivät itsekseen noin vuodessa pois.
mutta!!tällä kertaa en todellakaan haluaisi noin paljoa ylimääräistä ja siksi olenkin kuntoillut (edellisissä en tehnyt juuri mitään....)
kysymys kai kuuluu että onko mitään tehtävissä ettei tuota painoa enää kertyisi kauheesti enempää?

Eiköhän tuo ihan hyvältä kuullosta kun liikutkin. Kannattaa vielä kattoa mitä sinne suuhun laittaa, mutta sähän kai vähän sitäkin puolta katot :) Joten tuskin paisut 20kg.

Mulla tuli raskauden aikana 10kg painoa, jotka kyllä lähti sairaalassaolo aikana..

Tarvitsisin samoja vinkkejä, ekalla tuli 18 kg ja nyt ajattelin, et tällä kertaa EI nii paljon. Tosin, nyt se on myöhäistä :) Huonolta näyttää, 14 kg tullut ja vikkoja 30.. puuh..

Rv 32+0, painoa käsittääkseni tullut n. 15kg.

Muuten ihan yksi lysti, mutta mä tiedän, ettei nämä kaikki jää synnärille. Eikä sekään muuten haittaisi, mutta se tarkoittaa, ettei mulla ole oikean kokoisia vaatteita synnytyksen
jälkeen :(

Terveisiä aamun sokerirasituksesta. Itselläni ekassa raskaudessa paino nousi 70 kg -- 88 kg saakka. Vauva syntyi vähän yliaikaisena ja painoi kuitenkin vain 3350g. Nyt vko 24 ja painoa tullut taas 9 kg ja jouduin siksi nyt sokerirasitukseen... Tosi hölmöä. Olen 176 cm ja lihaksikas/urheilullinen. Urheilen 6 krt/vko ja vedän esim. jumppia vieläkin 10 h/vko.... Itselläni ainakin paino vain nousee, vaikka syön terveellisesti (toki paljon). Rakenneultrassa tämäkin tuleva vauva oli tosi pienikokoinen, joten painoa tulee varmaankin vaan imetystä varten, koska kaikki edellinenkin lähti suht helposti pois.... Mitään ei siis ole tehtävissä... Luulen, että tää painonnousu on aika luontaista.

Mulla tuli viime raskaudessa 13 kiloa. Sokerirasituksen jälkeen (rv29) tais tulla enään 2-3 kiloa lisää. Nyt tässä raskaudessa painoa kerkes tulla 8 kiloa ennen ku tartuin itteäni niskasta kiinni, ja nyt ei oo kahteen kuukauteen paino noussu yhtään. Minä merkkaan kaikki syömiset kiloklubiin ja rd:n takia kaloreita saa tulla maks 1800/vrk. Liikuntaa en ees juuri harrasta, mitä nyt muutaman kerran viikossa pyöräilen tunnin tai sitten käyn kävelyllä. Nyt menossa rv33 ja kyllähän tuo paino varmaan muutaman kilon vielä nousee ennen synnytystä. Mulle vaan on ollut neuroosi tuosta painon seuraamisesta ja käyn useamman kerran viikossa vaa'alla :ashamed:

Piti oikein tarkistaa, mulle oli tullut noilla viikoilla 1kg lisää (Päivittäinen onksentelu saattoi toki vaikuttaa...) Paha olo kun loppui, niin sitten sitä painoa tulikin kivat 18 kg :ashamed:

kyllä ne raskauskilot häviää kun synnytyksestä on kulunut tovi jos elää suht norm. kun ennenki. Mulla neljäs raskaus ja aina pyöristyn raskaana ollessa, jotenki vain kai aineen vahduta jne. vaikuttaa asiaan, toisilla vain elimistö on erilainen raskaana ollessa kuin toisilla. en tiedä mistä nuita kiloja tulee aina n. 20kg mutta häviävät kyllä sitten muutamassa kuukaudessa. MInusta sitä painoa ei kannata eikä tarvi liikaa katsoa raskaana ollessa!! sitä voi katsoa mitä suuhunsa pistää!!!

mulla viikoja nyt 17. Nyt taijetaan olla lähtöpainossa. Aluksi siis putosi pari kiloa. Viimeksi kerkes 30rv mennessä tulla 6kg ja toivon että samassa pysyis nyttenkin.

Oothan muistanu juoda tarpeeksi?

Yhteistyössä